צירוף האותיות SLC והמילה מרצדס מוכר לרבים, שראו במכונית בשם זה את אחד מחלומות הרכב האולטימטיביים בשנות ה-70' וה-80' במאה שעברה, בטח שעבורנו, השוכנים בישראל הלוונטינית. היתה זו קופה מרווחת יחסית שבהחלט סימלה את רוחה ומורשתה של מרצדס בהיותה אלגנטית, מהירה, איכותית ביותר וכמובן – ממש לא זולה. ייצורה של ה-SLC החל ב-1973 על בסיס פלטפורמה מוארכת של הרודסטר SL. שתיהן, אגב, התבססו על הקופה מסדרה E בשעתו, סדרה W114, שהושקה ב-1968. ה-SLC המקורית (סדרה C107 במרצדס) יוצרה עד 1981 ובמהלך השנים צוידה במנועים החל ב-2.8 ליטר 6-צילינדרי ועד ל-5.0 ליטר V8 (ב-450SLC 5.0 וב-500SLC). דגמי ה-SEC, מבוססי סדרה S, החליפו ב-81' את ה-SLC הוותיקה, ומאז לא נעשה שימוש בצירוף האותיות דנן במרצדס.300SL - האם הדלתות הייחודיות תחזורנה?המרצדס 300 SL שהושקה ב-1954 הנה אגדה עוד יותר גדולה ונחשקת ואף נחשבת לאחת המכוניות המפורסמות והנערצות בעולם, למרות שלא ממש התחרתה בחיפושית מבחינת תפוצה וכמויות ייצור. כאגדות מוטוריות אחרות גם ה-300 SL נולדה למסלול ויכולותיה בכביש הציבורי נגזרו מכך. אבל, הגימיק העיקרי של ה-300 SL היו דלתות "כנפי השחף" שלה, פיתרון מקורי אותו הגו מתכנניה שאפשר הרמת סף הדלת התחתון מעלה ועדיין יצירת פתח דרכו ניתן להיכנס ולצאת מהמכונית באופן סביר – וזאת הודות לחיתוך חלק מהגג לטובת הדלת. הרמת מפתן הדלת התחתון היה אילוץ שנבע ממבנה שלדת מסבך הצינורות הייחודי של המכונית.

למה?

אם כל התוכניות תתבצענה כמתוכנן, הרי שתוך פחות משנתיים תחשוף מרצדס את ממשיכת דרכן של שתי המכוניות שהוזכרו – ה-SLC וה-300 SL, כאשר זו האחרונה תתרום את תצורת הדלתות הייחודית. למעשה, ה-SLC המיועדת תירש במישרין את ה-SLR (של מק'לארן, לא ההיא משנות ה-50'...) שייצורה הופסק, הלכה למעשה, למרות שסביר להניח שטווח המחירים יהיה קצת יותר מתון והגיוני, וינוע סביב ה-150,000 יורו, לעומת 400-450,000 יורו ל-SLR, תלוי בגרסה.
ה-SLC המיועדת (קוד דגם במרצדס BR197, משמע – יש דברים בגו'...) תמוצה לצד ה-SLK וה-SL שככל הנראה תוצענה בגרסאות חדשות לגמרי עד להשקת ה-SLC, ולא מן הנמנע שיחלקו מכלולים רבים במשותף, למרות שהפלטפורמות תהיינה שונות. מהידוע עד כה – ועם מרצדס נושא הדליפות הוא די ממודר – בעיקר מעיתונים גרמניים שחלקם ידועים במקורותיהם המהימנים, תהיה ה-SLC מכונית ספורט מהליגה העליונה, שתתחרה בחיות כביש אקזוטיות כמו אודי R8, הב.מ.וו-על המתוכננת, דגמי למבורגיני ופרארי וכיו"ב ביצועיסתיות. זו בהחלט לא מיועדת להיות גרסה כזו או אחרת של ה-CL, ה-SEC מפעם או ה-SLC המקורית, שלא ממש התיימרו להתחרות באקזוטיקה מהירה וספורטיבית.
ואם תשאלו למה מרצדס צריכה SLC שכזו, התשובה נחלקת לשניים: הפסקת ייצור ה-SLR השאיר את מרצדס ללא נציגות ראויה בליגה העליונה, נתון שיצרנית כמו מרצדס לא יכולה להרשות לעצמה. שנית: בשל אופי מכוניותיה, ההקפדה על האיכות, הנוחות, הפאר והטכנולוגיה שמהווים סימן היכר למרצדס, חלה גם זליגה מתמדת אל עבר התחום המשעמם, חסר הרגש והקר ותכליתי. יצרנית חפצת חיים צריכה גם משהו קרבי וספורטיבי לנשמה, או לכל הפחות – לתדמית. ה-SLC המיועדת אמורה לדאוג לתיקון מצב זה, ועד שתעשה זאת – ניאלץ להמתין בצפייה דרוכה למה שילד יום.