שר התחבורה שאול מופז אישר היום רפורמה בהליך לימודי הנהיגה, ש"נועדה להביא לשינוי בתרבות הנהיגה בישראל". בשלב זה רק ניתן האור הירוק לרפורמה, כאשר רק לאחר השלמות כל ההערכויות הנדרשות "ניתן יהיה לעמוד ביעד שנקבע ליישום הרפורמה", כאשר דובר השר נוקב בתאריך מאי 2010. על-פי התוכנית שאושרהיתבצעו לימודי הנהיגה בארץ באמצעות מרכזי לימוד נהיגה מיוחדים (להלן "מל"נים") שבהם ישולבו לימודי עיוניים ומעשיים כחלק מתפיסה חדשה של לימודי הנהיגה. על-פי הערכות משרד התחבורה יוקמו עד למועד יציאת הרפורמה לדרך כ-100 מל"נים ברחבי הארץ אשר בכל אחד מהם יכשירו בין 20 ל-40 מורים את התלמידים. התוכנית תתבסס על "כרטיס תלמיד" ובו 52 מטלות ומערכי שיעור אותן יידרש התלמיד להשלים בתקופת הלימודים. על-פי עיון בהודעה שנשלחה מדובר משרד התחבורה עיקר השוני בשיטה זו – מעבר להקמת מרכזי לימוד ייעודיים – לעומת השיטה הקיימת הוא בחלוקה לשלושה שלבים עיקריים: 1. חוקים, הכרת הרכב ותמרורים. 2. דגש על צמתים, פניות ומתן זכות קדימה. 3. סוגי דרכים, מגבלות ראיה, החלקה, צמיגים, נהיגה בדרכים הרריות ועוד, עם דגש חזק מהמקובל עד כה לסכנות שונות בדרך ודרכי פעולה במצבי חירום.כך לומדים לנהוג בב.מ.וו. בקרוב אצלנו? לא ממש...בתום הלימודים תיערך בחינה מעשית ועיונית פנימית במל"ן. רק לאחר מכן – עם ההצלחה במבחן זה – יוכל התלמיד לגשת למבחן רשמי של משרד הרישוי.
במקביל להעלאת רמת הלימוד והדרישות מהמבקשים לקבל רישיון נהיגה בארץ מובטח גם שיפור ברמה המקצועית של בוחני הנהיגה והתאמתם לרפורמה המתהווה. בין היתר ייקבעו קריטריונים אחידים ל'טסטים' והמורים והמדריכים יידרשו לעבור השתלמויות ומבחנים.
מבקש הרישיון יוכל לגשת לתחילת הלימודים בגיל 16 וחצי כאשר בגיל 17 ניתן יהיה לגשת למבחן נהיגה מעשי. מי שיעבור את המבחן בהצלחה יקבל היתר נהיגה מיוחד שיאפשר לו לנהוג ברכב עד גיל 17 וחצי כאשר העניין מותנה בחובת ליווי נהג בוגר מלווה במשך חצי שנה, שלושה חודשים ממנה בשעות הלילה (מ-21:00 ועד 06:00 בבוקר). משך הליווי יהיה 50 שעות לפחות (על-פני אותם 6 חודשים) כאשר 10 שעות בלילה ו-10 שעות בדרך בינעירונית. מי שאין ביכולתו לקבל רכב עם מלווה יוכל להמיר התנייה זו בליווי ממורה נהיגה שיכלול 12 שיעורים בני 40 דקות כל אחד מהם לפחות 6 שיעורים בשעות הלילה.