אנשי החטיבה הקוריאנית של שברולט ואנשי השיווק של המותג ברחבי העולם עובדים קשה כדי להפטר מתדמית "דייהו" הצמודה לגבם כחטוטרת של בצלים. עד עתה בהצלחה חלקית. קשה לבוא אליהם בטענות כאשר הקשר בין המכוניות המשווקות היום עם סמל העניבה על הגריל לבין הדייהו של לפני כמה שנים, ברור כל כך לעין. הקפטיבה אמורה לשנות את כל זה, בעיקר כי מדובר במכונית חדשה מהבסיס, ללא שיירים גנטיים מדייהו, שמנסה להחדיר את המותג לקומת הכניסה בשוק רכבי–פנאי עתיר אמוציות. ותדמית מתחילה, ראשית, מן החוץ. זה אומנם בעיקר עניין של טעם, אבל אני אוהב את עיצוב הקפטיבה. עם חרטום גדול ומודגש וכתפיים שריריות. כניסה פנימה - זהירות ממשקוף הדלת הנמוך! - מגלה שגם בפנים העסק נעים לעין, אם כי לא מקורי או פורץ קונוונציות. איכות הבניה מוצקה וחיובית, מלבד פתחי האוורור שהשאירו רושם שברירי משהו, גם אם לא ממש מפוארת. סליחה. קבלו תיקון. נראה שהבניה הייתה מוצקה, לפני שנגעו בה מברגי המתקינים המקומיים (קודן, דיבורית, מערכת ניווט ומצלמת חניה) שהשאירו סימנים ופנלים רופפים בכל אשר תפנה. תפעול רוב האלמנטים נוח וברור ורק תפעול מתג האיתות - קשה ולא חלק - פוגם קצת בתחושה החיובית. המרווח במושבי השורה הראשונה והשניה מספק ביותר, והשורה השלישית, כמקובל, מתאימה יותר לילדים לא בררנים או גדולים. המושב נמוך ומרווח הברכיים וכפות הרגליים מוגבל. מרווח הראש דווקא סביר, וכך גם המרחב לכתפיים.
מציאת תנוחת נהיגה נוחה היא הליך פשוט ומהיר, למרות כיוון ידני למושבים - חשמלי אופציונלי. למרות שאפשר היה לצפות כי שברולט תשאיל מנוע מהמדף העשיר של האחות אופל, לא כך המצב - שברולט פיתחה מנוע דיזל 2.0 ל' חדש, עם נתונים (150 כ"ס ב–4000 סל"ד, 32.6 קג"מ ב–2000 סל"ד) זהים לאלו של מנוע ה–1.9 ל' של אופל... צליל הדיזל נוכח בתא הנוסעים, גם אם רחוק מלהשתלט עליו, ונשמר תמיד בגבולות הסביר. גם כאשר נלחצת דוושת התאוצה עד הסוף, והמנוע מפגין את יכולת הנשימה הטובה שלו אחרי שיא ההספק, לא הופך הרעש למפגע. התאוצה המתקבלת במקרים כאלו, בשידוך תיבת בת חמישה הילוכים, היא מספקת, אבל לא יותר. יכול להיות שהשהיית הטורבו הקצרה ובנית הכוח ההדרגתית מטעים, אבל מדי פעם מתעוררת התחושה כי עוד 20–30 סוסים באורווה לא היו מזיקים. רעשי הרוח והכביש נשמרים גם הם ברמה סבירה, אם כי לא מופתית, ומוודאים כי נסיעה ארוכה תסתיים ללא כאבי ראש.

על הכביש
עוד לפני הנסיעה הארוכה אל השטח, צריך לצאת מהעיר. לכיול המתלים נראה כי שברולט דווקא כן נעזרה בשרותי האחות הגרמניה, והקפטיבה מציגה כיול מתלים טבטוני אופייני: נוקשה, אבל לא מתרסק או בועט. בהחלט הייתי מודע לכל פגעי התשתית במודיעין עירי, אבל בשום שלב לא נחבטתי או קיפצתי. מחוץ לעיר משלם הכיול הגרמני הזה דיבידנדים עם שליטה מעולה בתנודות המרכב, וגם כבישים ידועים לשמצה בגליותם לא הצליחו לערער את שלוות רוחה של הקפטיבה. עם העלייה במהירות גם איכות הספיגה משתפרת וזכאית בהחלט לציון "טוב". המתלים ההדוקים ממשיכים להרשים גם בכביש המפותל. אומנם ההגה גדול ודק מדי, לא נעים לאחיזה, ותגובת הרכב להפניה הראשונית עצלה ולא מדויקת, אולם זוויות הגלגול שטוחות והשלדה מאוזנת להפליא. צריך להיכנס לפניות במהירות מגוחכת, גם על כביש משובש, כדי לגרום לחרטום להרחיב קו, אפילו פרובוקציות נהיגה גסות לא הצליחו לערער את אחיזת הזנב. על כביש יבש בקרת האחיזה הסטנדרטית (המשלימה שש כריות אוויר לחבילת בטיחות נאה) נשארת מחוסרת עבודה. אלא שאז מגיעה מערכת הבלמים ופוגמת בחבילה למרות מפרט נאה. כושר העצירה אומנם מספק, אבל לא לזמן רב ומהר מאוד מורגשת דעיכה ניכרת בעוצמה ומיד אחריה נדלקת נורת אזהרה (נורת HDC מהבהבת, מזהירה מחימום–יתר).

יורדים לשטח
בשטח, לעומת זאת, המצב מעט פחות זוהר. אומנם המתלים הנוקשים דואגים שלא לחסל את מהלך המתלים, וניתן לצלוח "במפים" במהירות מכובדת, אלא שמרווח הגחון נמוך יחסית ודורש ערנות בשביל מסולע. לפחות החרטום בנוי נכון - שטוח וללא אלמנטים פגיעים וחשופים (ואפילו עם מגן מנוע/גחון מקורי, גם אם מפלסטיק). מערכת ההנעה גם היא לא הצטיינה בשבילים החלקלקים של הגלבוע אחרי סופת גשמים - לוקח זמן ניכר עד שהמערכת מזהה שהגלגלים הקדמיים מחליקים ומעבירה כוח אחורה. במעלות עם מעט שיפוע צד זה יכול להפחיד. גם הצד השני של החבילה מתמודד עם השטח בצורה בעייתית - מערכת ה–ABS מתערבת מוקדם מאוד, ונטולת מצב ה"שטח" שהחל לצוץ לאחרונה ברכבי פנאי. התוצאה היא שעל משטחים חלקים הקפטיבה מאיטה בעדינות גם עם דוושה לחוצה עד הסוף. שיפוע קל מצליח לשכנע אותה שלא להאט כלל, וזה כבר מפחיד לא רק לנהג המתחיל. ניתן כמובן להפעיל את מערכת בקרת הירידה, שעושה עבודה יעילה למדי גם אם מעט רועשת, אלא שגם היא לא נטולת פגמים - בניגוד למקובל, המערכת ממשיכה לעבוד גם כאשר דוושת הגז לחוצה. אתם יורדים במורד לא אחיד, עם קטעים מישוריים ? תאלצו לנתק את ה–HDC בכל מישור, או להתעלם מניסיונות המערכת להלחם במנוע...

הקפטיבה החדשה נאמנה להצהרות היצרן, היא באמת המכונית האירופאית ביותר הנושאת כיום את סמל שברולט. היא מבצעת את רב מטלותיה בצורה טובה, ואת השאר בצורה סבירה ולא נכשלת באף נקודה חשובה (מלבד בעיית הבלמים הדועכים). היא מציעה יכולת הסעת 5+2 נוסעים בשילוב יכולת שבילים במחיר נמוך יחסית, שמציב אותה, כמו המפרט, בתחרות ישירה מול הסנטה–פה של יונדאי. עד למבחן ההשוואתי המתוכנן, נוכל רק לקוות כי שברולט לא פיטרו את אנשי השלדה והמתלים שעבדו על הקפטיבה, ונראה את השפעתם החיובית גם בדגמים
נוספים.