לקסוס RX400h – טכנולוג
לקסוס מראה לעולם שאפשר ליצור רכב פנאי דינאמי וחזק מבלי לוותר על האג‘נדה הסביבתית
ה–RX קומפקטי ביחס לרוב חברי סגמנט הפנאי–פרימיום, שרבים מהם אף תפחו קצת בסבב מתיחות הפנים האחרון, ובכל זאת הוא מצליח להראות אלגנטי ואתלטי מבלי להציב אורך כולל של חמישה מטרים. עניין של פרופורציות.
גם תא הנוסעים לא מאוד שונה מזה של גרסת ה–350. הוא מאוד עדין, זורם ורך למגע כמעט בכל מקום שתמששו. אפילו הפקשוש הארגונומי של מתגי אקלים לא מוארים נשמר בגרסה זו. שני הבדלים כן מאוד בולטים לעין: האחד הוא מד הספק - קילוואט - הממיר את מד הסל"ד הרגיל, והשני הוא מצב B למנוף ההילוכים (המרמז על "בלימה"...) וממוצב קומה אחת מתחת ל–D.
תיבת ההילוכים הרציפה עובדת כמו CVT רגיל למדי עם עלייה חדה בסל"ד, שינוי יחס העברה, והאצה אחידה ורצופה עד למהירות המרבית (200 קמ"ש). היה מרתק ממש לראות באיזו מהירות ממוצה החשמל מהמצבר בעומס הגבוה הזה. עניין של כ–12 ק"מ בקירוב בתאוצה מלאה. גם בפקק המצבר לא מחזיק מעמד זמן רב ומנוע הבנזין נכנס לפעולה כל אימת שרמת הטעינה של המצבר יורדת לרמה נמוכה מדי. שתי טענות נוספות, די בולטות, נרשמות כנגד מערכת ההנעה: עצבנות של המצערת במצבי חניה, ואוושה מציקה בבלימת מנוע.
כתבות אחרונות
-
אלי שאולי, 23/12/2025 -
אלי שאולי, 23/12/2025MG S5 בארץ – המחיר החל מ-149,000 שקלים
-
אלי שאולי, 23/12/2025דיפאל S05 - מבחן דרכים
-
שרון ביידר, 23/12/2025הרבה לפני מצלמות מהירות: כך אפשר למנוע עשרות הרוגים בשנה
-
ניר בן טובים , 22/12/2025מה קרה לטסלה? מבחן המציאות של מאסק
-
ניר בן טובים , 22/12/2025כדאי לקנות חשמלית משומשת בשנה הבאה?
-
אלי שאולי, 22/12/2025ג'ילי תשיק בארץ שני דגמים ב-2026
-
יוסי צרפתי, 22/12/2025הפסקת חשמל: פולקסווגן עוצרת את שיווק ה-ID.BUZZ
-
אלי שאולי, 22/12/2025היכון להסתערות: התוכניות של הענקית הסינית שמאחורי אורה