הדור השלישי של אופל זאפירה, המיניוואן הקומפקטי של היצרנית, הושק בשנת 2011. חמש שנים עברו מאז, יותר מפרק הזמן המקובל (שלוש שנים) למתיחת הפנים של אמצע החיים. אבל כמו שאומרים, עדיף מאוחר מאשר אף פעם – והזאפירה זוכה סוף סוף למתיחת פנים ראשונה.

השינויים החיצוניים המתבקשים לא דרמטיים, ומתמקדים בלהקנות לזאפירה את המראה החדש של אופל. התוצאה, כפי שאפשר להתרשם מהתמונות, נאה - גם אם לא ממש מסובבת ראשים.
אופל זאפירה החדש
צילום: מנהל
גם תא הנוסעים עודכן כדי ליישר קו עם תא הנוסעים של הדגמים החדשים של אופל (כמו האסטרה החדשה). השינוי הבולט ביותר לעין נעשה בקונסולה המרכזית, שנפטרה מעודף הכפתורים שאפיין אותה עד כה. הפחתת מספר הכפתורים התאפשרה בזכות העברת חלק גדול מפונקציות התפעול אל מסך המולטימדיה החדש, בגודל "7, שנמצא בראש הקונסולה. מערכת המולטימדיה החדשה כוללת את ממשק ה-CarPlay או AndroidAuto, כפי שפגשנו כבר במכוניות אחרות של הקונצרן (למשל הספארק החדשה) המאפשרת חיבור הטלפון בצורה נוחה אל מערכת המולטימדיה. מעבר לכך, באופל מדווחים כי המושבים תוכננו מחדש ומציעים כעת נוחות משופרת ואפשרויות כוונון רבות מבעבר.
אופל זאפירה
צילום: מנהל

הזאפירה יוצע עם מגוון מערכות בטיחות מתקדמות: מערכת עמעום אורות אוטומטית, זיהוי תמרורים, התרעה לפני תאונה עם בלימה אוטונומית במהירות עירונית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. מה מאלו תגענה לארץ, אם בכלל? לא ידוע עדיין.

היצע המנועים נותר כשהיה, כך שסביר להניח שזאפירה המחודש יגיע אלינו כשהוא מצויד במנוע 1.4 ל' טורבו הוותיק (עם 140 כ"ס, ולא המנוע החדש, 150 כ"ס, שמותקן באסטרה החדשה) ועם תיבת הילוכים אוטומטית בת שישה יחסי העברה.

מאופל ישראל נמסר כי הזאפירה המחודש צפוי לנחות בארץ במהלך שנת 2017.
אופל זאפירה המחודש
צילום: מנהל