הוותיקים והנוסטלגיים מבין קוראינו ודאי זוכרים את המסע הגדול שלנו לאיטליה בשנת 2008, בו זכינו לטעימה קצרה ממכונית ספורט ייחודית ומרהיבה בשם אנטאס. המכונית ההיא נבנתה על ידי סדנת F&M מטוסקנה, שהחלה את פעילותה לפני כ-50 שנה כיצרנית של מכוניות מרוץ ולאחר מספר שנים שינתה כיוון לעסק המשפץ ומשחזר מכוניות אספנות ברמה גבוהה מאוד.
מצאנטי מילקאוולי – האיטלקייה הכי חזקה
צילום: מנהל
בעקבות הצלחת הסדנה ועם תשוקה לייצר מכוניות עוד יותר אקסקלוסיביות, החליטה החברה באמצע שנות האלפיים להתחיל לייצר מכונית ייחודית באמת. מכונית שתפנה לחובבי הרכב והאמנות העשירים ביותר בעולם ותאפשר להם להשתתף באופן פעיל בתכנונה ועיצובה, ובכך ליצור מכונית יחידה במינה עבור כל לקוח.
בסוף 2008 השיקה החברה מכונית-על ראשונה משל עצמה, שענתה לשם וולקה: קופה 2+2 עם מנוע קדמי והנעה אחורית, כולל V10 מבית ב.מ.וו שסיפק 630 כ"ס. אולם שנה לאחר מכן הגיע המשבר בחיי הנישואין ובעלי החברה – פארלי ומצאנטי – הפרידו את עסקי שיפוץ הקלאסיקות מעסקי ייצור הרכב; פארלי קיבל את הזיכיון לייצור הוולקה, ואילו מצאנטי שינה את שם החברה לשם משפחתו והציג קדימון למכונית על חדשה – האוונטרה.
מצאנטי מילקאוולי – האיטלקייה הכי חזקה
צילום: מנהל
הגרסה הראשונה הוצגה בסוף 2011 וצוידה במנוע שישה צילינדרים בטור בנפח 3.5 ל' שהפיק 403 כ"ס בגרסת הבסיס ו-603 כ"ס בוורסיית הטורבו. אבל כנראה שזה לא היה מספיק, משום שלבקשת לקוחות מסין, החליט מצאנטי להחליף את המנוע ל-V8 בנפח 7.0 ליטרים מבית שברולט. לאחר שינויים ושיפורים הפיקה יחידת הכוח האדירה 701 כ"ס ו-85 קג"מ, ובשילוב משקל עצמי נמוך (כ-1300 ק"ג) זינקה למאה קמ"ש ב-3.2 שניות בדרך ל-350 קמ"ש.

אחרי ההקדמה וההיכרות הארוכה הזו, הגענו לימינו אנו, בהם הספק של 700 סוסים כבר אינו עומד בקנה אחד עם יבול מכוניות ההיפר-קאר הנוכחיות – ולכן החליטו במצאנטי לחזק את האוונטרה. לאחר תהליך החשיפה הארוך והמייאש בהיסטוריה, בו פרסמה החברה תשעה סרטוני טיזרים שלא עניינו אף אחד, נחשפה השבוע רשמית האוונטרה מילקאוולי (אלף סוסים, באיטלקית), שטוענת לתואר "מכונית הספורט החזקה ביותר שיוצרה באיטליה", ושולחת חיצים אל הלה-פרארי המנפקת 950 סוסים "בלבד".
מצאנטי מילקאוולי – האיטלקייה הכי חזקה
צילום: מנהל
כדי להשיג את ההספק המפלצתי, 1000 כ"ס ו-122.4 קג"מ, הגדילו במצאנטי את נפח המנוע ל-7.2 ליטר והתקינו צמד מגדשי טורבו. העיצוב הפך אגרסיבי יותר, בסיוע ספוילרים וכונסי-אוויר למכביר, והתאוצה למאה קמ"ש קוצצה ל-2.7 שניות בלבד.
המכונית תוצג רשמית בתערוכת טורינו הקרובה, וכדי לשמור על אקסקלוסיביות יבנו 25 יחידות בלבד בעבודת יד. המחירים לא פורסמו, אך יעמדו ככל הנראה על למעלה מחצי מיליון אירו – ואנחנו בספק גדול אם ימצאו 25 אנשים שיסכימו לשלם את המחיר הזה עבור המכונית הזו.
מצאנטי מילקאוולי – האיטלקייה הכי חזקה
צילום: מנהל