לפני כשלושה חודשים, ב-17 מרץ, הודיעו יצרנית רכבי הספורט-פרמיום הבריטית 'אסטון מרטין' ויצרנית משקאות האנרגיה האוסטרית 'רד-בול' על שיתוף פעולה, לטובת יצירת 'הדור החדש' של סגמנט ההייפר-קאר, אותן מכוניות שההגדרה "מכונית-על" פשוט קטנה עליהן. כרגע עוד אין למכונית שם, אלא קוד פרויקט בלבד: AM-RB 001.

ולמה אנו נזכרים בזה עכשיו? כי בחודש שעבר, במסגרת אירוע הפורמולה 1 במונאקו, הוצג דגם של המכונית בפני "קהל מצומצם" של לקוחות פוטנציאליים - ואתם יכולים לנחש לבד מה המאפיין המשותף לכל החברים בקהל הזה. כאמור, באירוע הוצג דגם של המכונית, לא אבטיפוס - משמע פסל מחימר או מקלקר המציג את עיצוב המכונית, אך ללא שום אלמנט מכאני. ואפשר להניח שגם הדגם הזה עדיין לא מציג את העיצוב הסופי - בכל זאת, המכונית אמורה להיות מושקת רק בעוד כשנתיים.

העיצוב "טהור ופשוט", כך סיפר ראש מחלקת העיצוב של אסטון, מארק רייכמן (Marek Reichman), בראיון לאוטוקאר הבריטיים, ומבטיח כי זו תהיה המכונית הנמוכה ביותר בסגמנט. כנראה שנאלץ להסתפק בכך בינתיים, ובאיור מופשט ששחררה החברה. תמונות, בינתיים, אין. עוד סיפר ראש מחלקת העיצוב שאנדריאן ניואי, ה-מהנדס של רד-בול רייסינג, ואחד מהמהנדסים המצליחים והמוערכים ביותר בעולם הפורמולה 1, מאושר שסופסוף יש לו יד חופשית - הרי אין לו את ה-FIA שמגבילים אותו.

לא נמסרו כמעט נתונים טכניים, להוציא את זה שהמנוע יהיה במרכז המכונית, ויעשה שימוש בטכנולוגיה היברידית. אולם רייכמן צוטט באוטוקאר אומר שהמשקל הינו גורם מכריע בתכנון המכונית, ולכן לא יעשה שימוש בסוללה גדולה וכבדה. ואם כבר משקל, נרמז כי המכונית תשקול "לא הרבה יותר ממכוניות ה-LMP1" - הקטגוריה הבכירה במרוצי הסיבולת, השוקלות כ-900 ק"ג. וזו כבר הצהרה מעניינת מאוד.

כיאה להייפר-קאר, גם זו של אסטון מרטין ורד-בול תיוצר במספרים קטנים מאוד. 99 יחידות בלבד יראו אור יום (או בסבירות גבוהה יותר - חשכת חניונים ממוזגים), כשהייצור אמור להתחיל ב-2018. ומה לגבי המחיר? אנדי פאלמר, יושב ראש אסטון מרטין, הסביר לאוטוקאר שבמכוניות כאלו אין "מחירון" אלא מדברים עם הלקוח ישירות, וכאן בדיוק נכנס הפתגם הישן לפיו "אם אתה שואל כמה זה עולה - אז כנראה שאין לך מספיק".