נמוגו אל החשכה – המכוניות שנעלמו מאולמות התצוגה - אוטו

נמוגו אל החשכה – המכוניות שנעלמו מאולמות התצוגה

ספירת מלאי שערכנו לאחרונה גילתה לא מעט דגמים ששיווקם הופסק לאחרונה

כאשר מגיע ארצה דגם חדש, או אפילו רק גרסה חדשה, היבואן מכריז על העניין בקולי קולות במסיבת עיתונאים ו/או הודעה לעיתונות. אבל הפסקת שיווק דגמים, שלא לדבר על גרסאות, היא עניין מוצנע ושקט בהרבה. יום אחד הוא פשוט נעלם מאולם התצוגה ומהאתר, ומי שפונה להתעניין בו מגלה שאין, נגמר.
כדי לעשות סדר בעניין, החלטנו לרכז עבורכם את כל הדגמים שנעלמו מההיצע המקומי בין סוף 2015 לאמצע 2016. רשימה ארוכה במפתיע, יש לציין, שכוללת גם מספר דגמים שהיו להיטי מכירות של ממש.
אינפיניטי QX50
רכב הפנאי הקומפקטי והוותיק למדי (הוצג כ-EX37 עוד ב-2008) עזב אותנו בתחילת השנה, אחרי שעלו ממנו כ-300 עותקים על כבישי ארצנו. הדגם עדיין משווק באירופה ובארה"ב, ודגם חדש צפוי במהלך 2017.
אנחנו, כמובן, מצרים על עזיבתו - מכוניות עם מנוע 3.7 ליטר תאב סל"ד ו-320 כ"ס, הן עדיין לא עניין נפוץ מספיק על כבישי ארצנו...
תאריך הפסקת שיווק: מרץ 2016
סך המסירות ב-2015: 28 יחידות.
המיקרוואן של טויוטה היה מהדגמים היותר-נמכרים בסגמנט המיקורוואנים, עם 4920 מסירות מאז שהגיע אלינו בתחילת 2011. מבירור עם אנשי טויוטה ישראל עולה כי הפסקת השיווק של הספייס ורסו נובעת מהעובדה שהיצרן הפסיק לייצר את הדגם בתקינה אירופאית.
תאריך הפסקת שיווק: מאי 2016
סך המסירות ב-2015: 1137 יחידות.
יונדאי וולוסטר
הקופה על בסיס משפחתית של יונדאי זכתה בראשית ימיה (2011) להצלחה רבה, אך ההתלהבות שככה בהמשך. העניין סביב העיצוב דעך עם השנים ומנגד, המחירים עלו באופן משמעותי - בחלק מהמקרים בשיעור של כ-10%. יתכן שהירידה במכירות היא גם שהניע את אנשי כלמוביל, היבואנית, להפסיק את שיווק הדגם.
תאריך הפסקת שיווק: מאי 2016.
סך המסירות ב-2015: 171 יחידות.
מאזדה 5 הייתה רבת מכר בתחום המיניוואנים הקומפקטיים, אבל היא כבר הייתה מבוגרת מאוד - הדגם המקורי הוצג עוד ב-2005, וב-2010 הוצג "דגם חדש" שהיה למעשה מתיחת פנים יסודית. ב-2015 הופסק יצור הדגם עבור השוק האירופאי, וכך נגזר דינו גם בשוק המקומי. יחד עם זאת, המאזדה 5 עדיין מוצעת בקנדה וארה"ב.
תאריך הפסקת שיווק: דצמבר 2015.
סך המסירות ב-2015: 613 יחידות.
מיצובישי – ספייס סטאר ולאנסר סדאן
הספייס סטאר זכתה למכירות נאות בארץ, בזכות מחיר נמוך. אולם, לאחרונה הופסק שיווקה בארץ בשל מה שהוגדר על ידי היבואן "משא ומתן על המחיר מול היצרן". כמו כן, ברקע נמצאת גם הצגת מתיחת פנים, שעדיין לא הגיעה לאירופה.
קצת לפני כן הופסק שיווק הלאנסר סדאן 1.6 ליטר בארץ. אומנם מדובר בדגם וותיק מאוד, שכבר לא היה תחרותי כל כך, אך כרגע אין למיצובישי מחליף בקטגורית המשפחתומטית-1600 המסורתית. במקום, מוצעת הלאנסר בגרסת הספורטבק (5 דלתות), עם מנוע 1.8 ליטר ותג-מחיר נמוך יותר משל משפחתיות 1.6 ליטר מובילות.
תאריך הפסקת שיווק: ספייס סטאר - מרץ 2016; לאנסר 1.6 ליטר - דצמבר 2015.
סך המסירות ב-2015: ספייס סטאר - 2788 יחידות; לאנסר 1.6 ליטר - 354 יחידות.
אנשי סיטרואן הודיעו כבר לפני כשנה כי יופסק שיווק ה-C5 וה-C3. את ה-C5 הפסיקו לייצר בגרסאות בנזין-אוטומט, ובמקרה של ה-C3 מדובר בהחלטה של היבואן להתמקד ב-208 העדכנית יותר. את אחרונות ה-C5 מכרה החברה עוד בשנה שעברה, אך עדיין יש מלאי של C3 שנמכרות כמכוניות "0 ק"מ" על ידי היבואן (עם אחריות חלקית - לפי תאריך רישום הרכב, ולא תאריך המכירה).
תאריך הפסקת שיווק: C3 – עדיין משווקת בעסקאות "0 ק"מ"; C5 – ספטמבר 2015.
סך המסירות ב-2015: 95 יחידות של C3; מה-C5 נמסרו 81 יחידות.

פולקסווגן גולף 1.2 ליטר טורבו (וטוראן)
כאשר הודיעה צ'מפיון על שינוי המחירון של פולקסווגן בשנה שעברה, הרימו רבים גבה לאור העובדה שמחיר הגולף 1.2 ליטר היה כמעט זהה לשל הגולף 1.4 ליטר. ככל הנראה, היה מדובר בצעד מקדים להוצאתה של גרסת ה-1.2 ליטר לגמלאות, לפחות בארץ - הדגם הפסיק להיות משווק בסוף 2015.
דגם נוסף של פולקסווגן שכבר לא איתנו הוא הטוראן. המיניוואן הקומפקטי המזדקן כבר זכה למחליף בחו"ל - לפני שנה וחצי! - אך היבואן החליט, ככל הנראה, לא להביאו ארצה, לפחות בשלב זה.
כמו כן, יצויין כי דגמי אפ! וספורטוואן אינם משווקים כעת בשל בעיות מלאי, אולם שיווקם לא הופסק באופן רשמי. הספורטסוואן לא משווק מזה כחודשיים, בעוד שהאפ! האחרונה נמסרה בשבוע האחרון.
תאריך הפסקת שיווק: דצמבר 2015.
סך המסירות ב-2015: 322 יחידות מהגולף (1.2 ל' טורבו); 14 יחידות מהטוראן.
פיאט פונטו
הפונטו של פיאט, אחד הדגמים הוותיקים ביותר ששווקו כאן (הוצג במקור ב-2005, והגיע ארצה ב-2007!), איננו עוד. בסוף ימיה הציעה הפונטו מפרט לא אטרקטיבי (מנוע 1.4 ליטר אטמוספרי עם 77 כ"ס בלבד ותיבה ידנית) ומחיר גבוה באופן תמוה - 96,000 שקלים. הדגם עדיין מוצע למכירה באירופה, ומחליף עדיין לא נראה באופק.
תאריך הפסקת שיווק: אוקטובר 2015.
סך המסירות ב-2015: 12 יחידות.

ובשולי החדשות
הדגמים שלעיל הם דגמי המיינסטרים שנטשו אותנו. חוץ מהם היו גם לא מעט דגמי נישה שנמוגו אל החשכה בשקט: למשל אופל קסקדה (המוצעת למכירה "בהזמנה מיוחדת"), מיני פייסמן (ששיווקו הופסק לפני כארבעה חודשים), ניסאן ליף החשמלית ופולקסווגן CC (שכרגע לא מוצע עבורה דגם מחליף המתאים לשוק האירופי).
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות