לקסוס ישראל חוגגת בימים אלה עשור שנים לפעילות המקומית, ובאופן הולם משיקה מכונית קופה נאה שתמשוך יותר תשומת לב. מדובר ב-RC, מכונית הקופה של מותג היוקרה היפני, שמגיעה אלינו קצת יותר משנה אחרי נחיתת גרסת הספורט הקיצונית שלה - ה-RC-F - ומספר חודשים אחרי שיצאה לדרך באירופה. הסיבה העיקרית לעיכוב, כך היבואן, היא משא ומתן על המחיר.
לקסוס ישראל פותחת את שיווק ה-RC עם חטיבת כוח אחת - מנוע 2.0 ליטר טורבו 245 כ"ס ותיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים - ועם שתי רמות גימור: לקשרי שתעלה 325,000 שקלים ורמת ה-F ספורט שתעלה 370,000 שקלים.
שתיהן כאמור מוצעות עם אותה חטיבת כוח ולכן הביצועים זהים - מהירות מרבית של 230 קמ"ש והאצה למאה קמ"ש ב-7.5 שניות. יחד עם זאת, ל-F ספורט הופעה חיצונית אגרסיבית יותר מאשר לגרסה הרגילה וגם אפשרות לגוונים שונים.
לקסוס RC מושקת בישראל
צילום: מנהל

איך תגענה?

ה-RC תוצע עם בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת בלימה אוטונומית. כמו כן, כולל המפרט גם מפתח חכם, תאורת 'לד' מלאה, גג נפתח, תפעול חשמלי לכיוון המושבים, העברת הילוכים מההגה וחישוקי "18. המכונית תצויד, כמובן, במערך המולטימדיה של לקסוס שיכלול מצלמה אחורית (בהתקנה מקומית) והוא ידע להקרין אפליקציות ניווט כמו וויז.
גרסת ה-F תוצע כאמור עם עדכונים קוסמטיים למראה מבפנים ומבחוץ - אך גם עם תוספת חשובה בדמות מערך מתלים אדפטיבי נשלט אלקטרונית, הכולל גם מצב ספורטיבי בבחירת אפשרויות הניהוג. כמו כן, רמת ה-F כוללת גם חבילה מקיפה יותר של מערכות בטיחות מתקדמות - התרעה על סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים והתרעה על תנועה חוצה מאחור. גרסה זו גם תצויד במצלמה וחיישני חניה היקפיים מקוריים (רק אחוריים ומקומיים ברגילה).
לקסוס RC מושקת בישראל
צילום: מנהל
לפי דרור גורלניק מנכ"ל לקסוס ישראל תחום הקופה היוקרתי בפלח D מגלגל מכירות של כ-300 כלים בשנה כאשר בתקופה האחרונה הובילה בו ב.מ.וו סדרה 4. בלקסוס מצפים למכור השנה כ-30 מכוניות כאלה ובשנה מלאה כ-50 עם חלוקה שווה בין הגרסאות. אמנם למתחרים הגרמניים יש יותר אפשרויות מבחינת חטיבות הכוח אבל לפי גורלניק גרסת ה-2.0 ליטר מבחינת נתונים פוגעת בדיוק בחלק בו מרוכזות 70 אחוזים מהמכירות בתחום.
לקסוס RC מושקת בישראל
צילום: מנהל

לפי אנשי לקסוס המכונית החדשה תסייע לקדם את תדמית המותג ששואף להפוך ולהראות יותר דינאמי מבעבר. הכוונה היא לפנות בין היתר ללקוחות שנוסעים במכוניות יוקרה רגילות שכעת יהיו יכולים לעבור בתוספת מחיר לא גדולה (אם בכלל) לקופה אופנתית.
לקסוס RC מושקת בישראל
צילום: מנהל