ביוניון-מוטורס, יבואנית טויוטה, חוגגים בימים אלה לא רק את השקת הגרסה המחודשת לקורולה (שחוגגת יובל שנים) אלא גם את חגיגות חצי-היובל לסוכנות המקומית. לכבוד האירוע הגיע לביקור נשיא טויוטה אירופה, יוהאן ואן זיל.
ביוניון חוגגים ומתכוננים לשיאים
צילום: מנהל
יוהאן ואן זיל, נשיא טויוטה אירופה
בכירי טויוטה ישראל מצטרפים להערכה הכוללת כי השנה ישבור שוק הרכב המקומי את שיא המכירות, ומעריכים כי סך המכירות יגיע לכ-280,000 כלים. גם טויוטה ישראל צפויה לשבור את שיא המכירות שלה, ולחצות לראשונה בתולדותיה את רף ה-30,000 מכוניות בשנה. בהקשר זה מעניין להשוות לעבר - מאז הגיע טויוטה לישראל בשנת 1991, נמכרו כאן כ-400,000 מכוניות של המותג היפני, ממוצע של 16,000 בשנה. כמחצית מסך המכירות, אגב, הן של הקורולה.

החידושים
רן דנאי, מנכל יוניון-מוטורס, סיפר בהשקת הקורולה המחודשת שעד סוף השנה צפוי המותג להיכנס לשתי קטגוריות בהם לא היה פעיל - מסחריות קלות ורכבי פנאי קטנים. ראשון הוא הפרו-אייס, שחולק בסיס עם המסחריות של פיג'ו (אקספרט) וסיטרואן (ג'אמפי) ויחזיר את טויוטה לתחום הוואנים המסחריים, שש שנים לאחר הפסקת יבוא ההיי-אייס. בסוף השנה, או בתחילת שנה הבאה, אמור להגיע אלינו גם ה-C-HR שיתחרה במרכז תחום הפנאי הקומפקטי, בו אין לטויוטה נציגות אמיתית בגלל המחיר הגבוה של הראב4.
ביוניון חוגגים ומתכוננים לשיאים
צילום: מנהל
הקורולה הראשונה שנמכרה בישראל, מודל 1991, עם 160,000 ק"מ בלבד
לפי אנשי טויוטה, מערך ה-TSS הבטיחותי שמוצע בקורולה יגיע בהמשך לדגמים נוספים, כאשר הכוונה היא להשיקו אט אט כמעט בכל המבחר (היכן שהוא מוצע בדגמי חברת האם). כמובן שהיבואן ישתמש בו כהזדמנות לרענן מוצרים. גם מערכת הקונקטד החדשה תגיע אט אט לדגמים נוספים של טויוטה בהם מותקן מערך הטויוטה טאץ' 2.

דנאי מעריך שלמרות שמפתיחת השנה עקף תחום הפנאי את המשפחתיות, ושלמרות שנתח השוק המשפחתי הצטמק, עדיין הכמות האבסולוטית בקטגורית המשפחתיות תישמר: "אני סבור שהפלח לא ירד מתחל לכ-50,000 כלים לשנה, כי זו קטגוריה שעדיין מבוקשת בציי הרכב ועל ידי לקוחות פרטיים". דנאי מעריך שהשנה ימכרו כ-5500 מכוניות מהגרסה המחודשת של הקורולה, שיתווספו לכ-5000 שנמכרו מתחילת השנה.
ביוניון חוגגים ומתכוננים לשיאים
צילום: מנהל

הנשיא והמימן
ואן זיל, נשיא טויוטה אירופה, סיפר לעיתונאים על כוונה להגיע באירופה עד סוף העשור לנתח של 50% לכלים היברידיים מתוך סך מכירות המותג. הוא רמז שבעתיד נראה גרסה כזו גם לקורולה, והתייחס גם לתוכנית המימן של היצרן.
"מיראי ביפנית זה 'עתיד', וזו באמת מכונית חלוצה. מימן זו לא רק אנרגיה לרכב אלא גם לדברים רבים נוספים, ואנו רוצים לעזור ליצור זאת. לוקח זמן להביא לציבור כל טכנולוגיה חדשה. כשהתחלנו עם ההיברידי בשנות תשעים רבים אמרו שלא נצליח. לקח לנו עשר שנים למכור את המיליון הראשון. אבל את המיליון האחרון מכרנו תוך תשעה חודשים.
במימן יש הרבה בעיות תשתית, שאנחנו בטויוטה איננו יכולים לפתור לבד, והרבה גופים יצטרכו להיות מעורבים בזה ולסייע. מימן לא יגיע מהר, אבל אנחנו רוצים להראות שזה פיתרון מצוין. אנחנו מראים באירופה שזה אפשרי ואנחנו עוזרים למתחרים כדי להשיג התקדמות בתחום".

ביוניון חוגגים ומתכוננים לשיאים
צילום: מנהל