ארבעה חודשים עברו מאז שפורסמו תמונות ראשונות של טויוטה CH-R, קצת לפני תערוכת ז'נבה. עכשיו סוף סוף משחררים טויוטה את הנתונים המלאים (כמעט) של הג'יפון החדש.
טויוטה CH-R – כל הפרטים
צילום: מנהל

טויוטה CH-R – כל הפרטיםצילום: מנהלממדיו החיצוניים של ה-CH-R מעט גדולים מהמקובל בקטגוריה; אורכו 436 ס"מ, רוחבו 179.5 ס"מ וגובהו 155.5 ס"מ (לגרסה ההיברידית), בעוד שבסיס הגלגלים עומד על 264 ס"מ. מדובר בנתונים דומים לאלו של סיאט אטקה החדש, המציבים את ה-CH-R בקטגורית רכבי הפנאי הקומפקטיים – בה יש לטויוטה כבר נציג, הראב4 המעט גדול יותר. בהחלט עניין לא מקובל.
ה-CH-R יציע מבחר של שלוש מערכות הנעה שונות, שתיים בנזין ואחת היברידית. היחידה ההיברידית של ה-CH-R היא זו המוכרת מהפריוס החדשה, המבוססת על מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר לצד מנוע חשמלי. יחידת כח זו מפיקה 120 כ"ס; כרגע אין נתונים נוספים, למעט צריכת הדלק - זו עומדת 27 ק"מ לליטר בממוצע (נתון רשמי). היצע מנועי הבנזין יכלול מנוע 1.2 ליטר טורבו (כן, גם טויוטה מצטרפת למשחק המזעור) עם 114 כ"ס ו-18.8 קג"מ, ו-2.0 ליטר אטמוספרי המפיק 148 כ"ס ו-19.6 קג"מ; זה האחרון ישווק רק בחלק מהשווקים, בדגש על ארה"ב. שני המנועים יוצעו עם תיבות הילוכים רציפות (בהיברידי יש מפצל-כוח, המתפקד בדומה לתיבה רציפה, כמקובל בטויוטה), כאשר במנוע הקטן יותר תהיה אפשרות גם לתיבה ידנית עם שישה הילוכים. כסטנדרט, יוצע ה-CH-R עם הנעה קדמית, כאשר בגרסאות האוטומטיות הוא יוצע גם עם הנעה כפולה.
טויוטה CH-R – כל הפרטים
צילום: מנהל

בטויוטה מתגאים במיוחד בתא הנוסעים של ה-CH-R. מעבר לעיצוב הייחודי, אנשי טויוטה טוענים לתפעול נוח וקל במיוחד, בין היתר בזכות מערך מולטימדיה (עם מסך בגודל "8) החוסך שימוש במתגים. ה-CH-R יוצע ברמות גימור שונות, עם אפשרות התאמה אישית של הגוונים בתא הנוסעים וצביעה דו-גונית למרכב. בתחום האבזור יוצע ה-CH-R עם מערכת עזר לחנייה, מפתח חכם וחישוקי "18.
מבחינת בטיחות, ה-CH-R יציע, לפחות כאופציה, התרעה לפני התנגשות (כולל זיהוי הולכי רגל), בקרת סטייה מנתיב, בקרת שיוט, תאורה אדפטיבית ועוד.

כפי שדיווחנו בעבר, ה-CH-R עתיד להגיע לישראל בתחילת 2017. בירור עם היבואן העלה כי אין עדיין מפרט סופי, או מחיר סופי.
טויוטה CH-R – כל הפרטים
צילום: מנהל