נתחיל מהסוף – יונדאי אלנטרה הצליחה להשיג את הציון המרבי במבחן הריסוק של ה-IIHS, מכון הבטיחות בדרכים של חברות הביטוח האמריקאיות. יש לציין כי מבחני הארגון ידועים כמחמירים, ומכיוון שהאלנטרה לא משווקת באירופה, ולכן לא תיבחן על ידי ארגון E-NCAP, זה כנראה מבחן הריסוק הרלבנטי ביותר עבורנו.
המבחנים של ה-IIHS כוללים, בנוסף למבחן הריסוק החזיתי הרגיל, גם מבחן ריסוק חזיתי בחפיפה נמוכה – הרכב פוגע במכשול עם 25% בלבד משטח החזית, במקום 40% משטח החזית במבחן הרגיל. המשמעות היא שכוחות הפגיעה מתרכזים לאזור קטן יותר מהרכב, מה שמציב אתגר קשה בהרבה בפני מתכנני אזורי הריסוק במכונית. העובדה שהפגיעה מרוכזת בקצה הרכב גם מאתגרת באופן קיצוני את החוזק המבני של הרכב – רכב שלא עמיד מספיק בפני כוחות פיתול עלול להתעוות ברמה כזו, שכרית האוויר "תפספס" את ראשו של הנהג.

יונדאי אלנטרה
צילום: מנהל
אנשי המכון ציינו לחיוב כי הדור החדש של יונדאי אלנטרה החדשה הציג תוצאות טובות יותר במבחן הריסוק מאשר הדור הקודם, המוכר לנו כ-i35. במבחן החפיפה הנמוכה, לדוגמה, נרשמה חדירה של "2 בלבד אל תא הנוסעים לעומת "9 בדור הקודם. האלנטרה גם מקבלת ציון לשבח מהבוחנים על מערכת בלימה אוטונומית – שאינה מוצעת בארץ, אפילו לא כאופציה.
יונדאי אלנטרה
צילום: מנהל
הדגם שנבחן ב-IIHS הוא זה המיוצר מאז מרץ 2016 (דגמי 2017, בשוק האמריקאי), ששופר לעומת המכוניות שיוצרו בסדרות היצור הראשונות - נעשו מספר חיזוקי מרכב לצד החלפת כרית אוויר בסוג חדש ומשופר. בישראל משווקת האלנטרה מאז מרץ 2016 והיבואן מסר שכולן מהדגם המשופר.

מבחן ריסוק אלנטרה
צילום: מנהל