פולקסווגן הכריזה על דגם כל-חדש לקרפטר, המסחרית הגדולה (2.8-3.5 טון) והכבדה (3.5-7.2 טון) שלה. זהו הדור השני לדגם הזה; הראשון הוצג ב-2006, מחליף את LT (השם ששימש את הסדרה מ-1975) – ולמעשה היה מרצדס ספרינטר (רק המנוע ותיבת ההילוכים היו של פולקסווגן). שיתוף הפעולה בין החברות אמור להסתיים השנה, אחרי עשרים שנה, והצגת דגם מקורי של פולקסווגן הייתה סוד גלוי מאוד.
פולקסווגן מכריזה על קרפטר חדש
צילום: מנהל
כעת מדובר בדגם כל-חדש שנוצר על-ידי פולקסווגן וייוצר במפעל חדש שהוקם בפולין, בשיתוף פעולה עם יצרנית המשאיות והאוטובוסים מאן; מאן היא חברה בשליטת קונצרן פולקסווגן, וגם היא תשלב את הדגם החדש בהיצע הדגמים שלה. המשמעות היא שהדגם החדש ישווק בשתי מערכות שונות: הכבד במשפחת המסחריות של פולקסווגן (מעל טרנספורטר) והקל במשפחת מאן (מתחת ל-TGL), שם יכונה בהתאם לסימול הדגמים של החברה "TGE".
הבסיס
פולקסווגן לא פרסמה נתוני מידות של הקרפטר החדש, אך ציינה כי מדובר בארבעה תתי-דגם, וכי בוואן (רכב משלוח) מדובר בשלוש מידות אורך ובשלוש מידות גובה. החברה לא מסרה את מספר הגרסאות לבסיס הגלגלים וסוגי המרכב של הדגם החדש, וגם לא הביאה מידע ביחס לנפח המטען, למשקל או למספר הנוסעים בגרסאות הצפויות למיניבוסים.
פולקסווגן מכריזה על קרפטר חדש
צילום: מנהל
המרכב, מציינת פולקסווגן בגאווה, הוא בעל מקדם גרר מכובד לסוג רכב כזה, העומד על 0.33cd. העיצוב החיצוני דומה לזה של הטרנספורטר החדש (T6) – והקשר בין הדגמים גדול בהרבה מבעבר; פולקסווגן מצהירה כי המסחרית הבינונית שימשה בסיס לתכנון הקרפטר החדש. בנוסף, גם בקרפטר השבכה דומה לזו שבפאסאט, אותה שבכה שהעניקה השראה גם למעצבים של מתחרה ישירה, איווקו דיילי...
פולקסווגן מציינת כי הקרפטר החדש יצויד במנוע מסחרי ייעודי (EA 288Nutz), אותו דיזל מוגדש 2.0 ליטר המשרת גם את הטרנספורטר החדש. מנוע זה ינפק 102, 122 או 140 כ"ס, ובגרסה כפולת-מגדשים 177 כ"ס. נתונים נוספים (סל"ד, מומנט, צריכת דלק וכו') לא נמסרו.
פולקסווגן מכריזה על קרפטר חדש
צילום: מנהל
הדגם החדש יוצע עם תיבה ידנית או אוטומטית, וגם כאן סתמה החברה ולא פירשה; אוטומטית-רובוטית דו-מצמדית או אוטומטית-פלנטרית? גם מספר ההילוכים היה לתעלומה. פולקסווגן כן מציינת כי הקרפטר יוצע עם הנעה קדמית, כפולה (4Motion) או אחורית. לקרפטר החדש הגה בתגבור חשמלי-הידראולי, ופולקסווגן טוענת כי הוא ראשון מסוגו בתחום.
המעטפת
לקרפטר החדש מגוון רחב של אבזור בטיחות, כולל מערכות מנטרות ואקטיביות. בתחום הפסיבי יצוינו כריות אוויר קדמיות, צדיות ועיליות לראש. במערכות המנטרות ומתריעות: התרעת תנועה חוצה מאחור, בקרת מרחק ומצלמה לנסיעה לאחור. המערכות המתקדמות כוללות בקרת יציבות גם לנגרר, בקרת שיוט אקטיבית, עזר לבלימה לאחר תאונה, פיצוי להשפעת רוח צד, ועזר לתמרון נגרר.
פולקסווגן מכריזה על קרפטר חדש
צילום: מנהל
עוד במפרט: תאורת לד, פנסים עוקבי פנייה, תאורה והחלפת אורות אוטומטית. בקרפטר גם אופציה למערך שירותים ייעודי לנהגים מקצועיים.
הופעת בכורה לדגם החדש של פולקסווגן, ממש כמו למאן TGE, צפויה בתערוכת האנובר, התערוכה החשובה בעולם לרכב מסחרי וכבד (21-29.9.16).
פולקסווגן מכריזה על קרפטר חדש
צילום: מנהל