למי שלא עקב באדיקות אחר שושלת דגמי השרירים של מרצדס בשנה האחרונה, נזכיר כי חטיבת הביצועים של היצרן, AMG, החליטה על מדיניות חדשה - שחרור שני דגמי ביצועים לכל דגם, אחד חם ואחד רותח. עד עכשיו, בכל הדגמים שבהם יושמה מדיניות זו, הגרסה ה"חמה" קיבלה מנוע V6 שלושה ליטרים מוגדש עם הספק של 367 כ"ס. הגרסאות ה"רותחות" קיבלו מנוע V8, ארבעה ליטרים מוגדש, עם הספקים באזור ה-500 כ"ס - וצפונה.
וכך, אחרי ששמועות על גרסת -63 אימתנית ל-GLC מילאו את הרשת בחודשים האחרונים, שחררה מרצדס ראשונה דווקא את גרסת הביניים, ה-GLC43AMG - אם תרצו, התשובה של מרצדס ל-X4M40i מבית ב.מ.וו, שמציע 355 כ"ס.
מרצדס GLC: מחממים מנועים
צילום: מנהל

המנוע, כמו בשאר גרסאות ה-43AMG (או 450AMG כפי שהיא נקראת משום מה ב-C קלאס) הוא V6 בנפח 3.0 ליטר עם צמד מגדשים. ההספק הוא 367 כ"ס ב-5,500 סל"ד ו-53 קג"מ זמינים מ-2500 ועד 4500 סל"ד. המנוע משודך לתיבה אוטומטית עם 9 הילוכים (9G-TRONIC) ומשם אל ארבעת הגלגלים בחלוקה של 69% לאחור ו-31% לפנים. ל-AMG 43 קפיצי אוויר ובולמים אדפטיביים כסטנדרט, וניתנת אפשרות בחירה בין מספר מצבי נהיגה (נוחות, ספורט וספורט פלוס).

ה-43GLC לא קל במיוחד - 1780 ק"ג - ולכן טוב לדעת שיש מלפנים דיסקים בקוטר 360 מ"מ הנלפתים על ידי קאליפרים בעלי ארבע בוכנות, ומאחור יש דיסקים בקוטר 320 מ"מ, גם כן עם קאליפרים מרובעי בוכנות.
מרצדס GLC: מחממים מנועים
צילום: מנהל

הביצועים טובים בהחלט: מ-0 ל-100 תוך 4.9 שניות ומהירות מרבית מוגבלת מחשב ל-250 קמ"ש, מה שגורם לנו לתהות, שוב, למה בעצם צריך את ה-63. ואז אנחנו נזכרים של"צריך" אין שום קשר למכוניות הללו...

את גרסת ה-AMG הזוטרה תוכלו לזהות לפי ארבעת המפלטים מאחור, פגושים בעיצוב אגרסיבי יותר, ספוילר על הדלת האחורית וחישוקי "19 עם גומי ברוחב 255 מ"מ מאחור ו-235 מ"מ מלפנים. אלו שרוצים גדול יותר יוכלו לקבל חישוקים בקוטר "21 (בתוספת תשלום, כמובן). בתא הנוסעים תמצאו מעט תפירה בחוט אדום, רקע "שחמט" בלוח במחוונים ומספר תגי AMG.

מרצדס GLC 43 AMG תוצג בתערוכת פאריז הקרובה (החל מה-28 לספטמבר).
מרצדס GLC: מחממים מנועים
צילום: מנהל