הדור השני של קיה סול – מעין תערובת של רכב פנאי ומיניוואן קטן – הוצג ב-2013 (ראשון: 2008), וכעת הוכרזה מתיחת פנים שלו. בחידושים: טיפול קוסמטי ויחידת הנעה חדשה.
בכל הקשור להופעה, השינויים מינוריים למדי וכוללים פגושים חדשים, עדכון ליחידות התאורה, וחישוקים בגודל "18 בגרסה הבכירה.
עיקר העניין הוא בגרסה חדשה לסול המצוידת במנוע 1.6 ליטר טורבו, המוכר מהספורטאז' GT. להבדיל מזה האחרון, המנוע המוגדש בסול מפיק 204 כ"ס(!), זאת בהשוואה ל-177 כ"ס בספורטאז'). כמו בספורטאז' הבכיר, גם כאן המנוע משודך לתיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים. הסול המוגדש זריז למדי, ומאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 7.5 שניות כאשר המהירות המרבית היא 196 קמ"ש. כדי להעמיד זאת בהקשר הנכון, הסול מאיץ מהר יותר מאבארת 500 אוטומטית (8.1 שניות). לא דווח על שינוי ביחידות ההנעה בשאר הגרסאות לסול.
בסול המוגדש קיימים שינויים הנוגעים להיבטים דינאמיים ומכאניים נוספים, ואלה כוללים בלמים קדמיים גדולים יותר ושלושה מצבי היגוי שונים; 'נורמל', 'אקו' ו'ספורט'.
קיה סול וקיה קארנס מתחדשים
צילום: מנהל
למרות שקיה לא פרסמה תמונות של תא הנוסעים, מדווחת היצרנית כי כל גרסאות הסול יצוידו במערכת המולטימדיה החדש של קיה (HMI) עם מסך בגודל שבין "5 ל-"8; מערכת זאת תתמוך במערכות הפעלה של 'אפל' ו'אנדרואיד'.
במסגרת חידוש הדגם, יצויג הסול גם באבזור בטיחות אקטיבי הכולל התרעות על שטחים מתים ותנועה צולבת מאחור.
כל גרסאות הסול המעודכן תופענה בתערוכת פריז הקרובה שתפתח את שעריה לעיתונאים ב-29 לחודש זה.
עדכון קל לקארנס
קיה הכריזה בנוסף על חידוש המיניוואן קארנס. מהתמונה היחידה שקיה פרסמה, נראה כי הקארנס המחודש נותר דומה מאוד לזה שלפני העדכון, והשינויים מתבטאים בעיקר בפגוש הקדמי, ובחישוקים שונים ("16-"18). כמו בסול המחודש, גם הקארנס תקבל את מערך המולטימדיה החדש של קיה (HMI).
בקיה לא דיווחו על יחידות הנעה חדשות לקארנס, ולא ידוע עדיין על מועד הגעה לארץ של הדגם המחודש.בכל מקרה, גם הקארנס המעודכנת תופיע בתערוכת פריז.
קיה סול וקיה קארנס מתחדשים
צילום: מנהל