ניסאן משיקה מיקרה חדשה – ומפנה עורף לעיצוב העגלגל שאפיין את הדורות הקודמים. קרלוס גוהן, יושב הראש של קונצרן רנו-ניסאן, הכריז כי מיקרה החדשה מיועדת להתחרות על ראשות קטגוריית הסופרמיני באירופה, השוק הגדול ביותר והתובעני ביותר למכוניות סופרמיני.
ניסאן מיקרה החדשה – דרמה קווין!
צילום: מנהל
הסיפור הגדול של המיקרה החדשה הוא העיצוב. את המראה העגלגל והבועתי החליף עיצוב דרמטי בהרבה, המתכתב עם שפת העיצוב של המשפחתיות הגדולות של ניסאן. מלפנים בולט ה-V המשפחתי, המתחבר עם יחידות תאורה גדולות, ויחד עם זוג כנפונים בתחתית מתקבל חרטום מושך מבטים. בצד המרכב בולט קפל דמוי גל, ומאחור נחתם המרכב ב'גג צף' ובספוילר. כל אלו מקנים למיקרה הופעה שונה מאוד משל הדור הקודם, נאה לטעמנו – אבל כזו שעלולה להיות מוחצנת מדי עבור הלקוחות המסורתיים של המיקרה.
מבפנים, תא הנוסעים מעוצב בקו מודרני, גם אם לא פורץ דרך או חדשני במיוחד. שילובי הצבעים, בחירת החומרים וההגה הקטום מקנים לתא הנוסעים מראה צעיר ונעים לעין. מסך המגע, בגודל "7, משרת גם מנגנוני שיקוף לסמארטפון ('קארפליי'/ 'אנדרואיד אוטו').
ניסאן מיקרה החדשה – דרמה קווין!
צילום: מנהל
מתחת לעיצוב החדש נמצאת רצפת ה-CMF העדכנית – זו המשרתת, בין היתר, גם את הקשקאי/ X-טרייל ואת רנו מגאן החדשה. מידותיה של המיקרה החדשה, בהתאם, שונות מהותית משל קודמתה: בסיס הגלגלים הוא כעת 252.5 ס"מ – ארוך ב-7.5 ס"מ ביחס לדור הקודם. האורך הכללי גדל בלא פחות מ-17.5 (!) ס"מ (כעת 400 ס"מ) והרוחב תפח בכ-7.5 ס"מ (כעת 174 ס"מ). ממד הגובה, מנגד, צומצם בדור החדש ב-5.5 ס"מ (145.5 ס"מ). מידות אלו מציבות את המיקרה במרכז הקטגוריה מבחינת גודל – דומה מאוד לפיג'ו 208 ולסקודה פאביה.
מיקרה החדשה גם מקבלת מנועים חדשים – שלושה, בשלב זה. המנוע הבסיסי הוא מנוע חדש יחסית, גם אם לא המתקדם מסוגו – 1.0 ליטר אטמוספרי, 3 צילינדרים עם 73 כ"ס ו-9.7 קג"מ. מעליו נמצא מנוע טורבו בנזין 0.9 ליטר עם 3 צילינדרים (המוכר מרנו קליאו) עם 90 כ"ס ו-14.3 קג"מ. המנוע הגדול במבחר כרגע, הוא גם המנוע הוותיק ביותר – 1.5 ליטר טורבו דיזל, עם 90 כ"ס ו-22.4 קג"מ. בשלב הראשון, המיקרה תוצע עם תיבה ידנית בלבד, עם חמישה יחסי העברה.
ניסאן מיקרה החדשה – דרמה קווין!
צילום: מנהל
מיקרה החדשה תוצע עם מערך אביזרי בטיחות מתקדם. כך, למשל, ניתן למצוא מערכת בלימה אוטונומית עירונית המזהה הולכי רגל, התרעת סטייה מנתיב, צילום היקפי 360 מעלות, זיהוי תמרורים ותאורת דרך אדפטיבית.
ניסאן מיקרה החדשה תוצע לקהל החל ממרץ 2017 – באירופה. מקרסו, יבואנית ניסאן, נמסר כי המיקרה תגיע רק בעוד כשנה וחצי – לקראת 2018 – אז תקבל תיבה אוטומטית.
ניסאן מיקרה החדשה – דרמה קווין!
צילום: מנהל