למי שאוהב את הטבע, אין כמו שינה תחת כיפת השמיים בשביל לנקות קצת את הראש מהבלי העולם המודרני. פעם היינו זורקים סק"ש לתא המטען, מקסימום קושרים מזרון ישן לגג, מוסיפים גזיה וצידנית - ולטבע. אבל הקדמה מגיעה אל כל פינה, וכך אפשר למצוא היום ברחבי הארץ אתרי קמפינג מוסדרים עם דשא סינטטי, תאורה חשמלית ומקלחות חמות, שאליהם מגיעים אנשים עם מקרר חשמלי, גריל גז ואוהלי ענק עם שלושה חדרים. רק המזגן חסר...

אבל גם מי שאוהבים עדיין מחנאות בסגנון של פעם, לא יתנגדו לחיים קצת יותר קלים. וזה בדיוק מה שמבטיח אוהל הפנורמה4Pשל גורו, שמיועד לארבעה ומציע מנגנון פתיחה "בן-רגע". האם הוא מקיים?

תיאור המוצר
מדובר באוהל באורך 2.7 מ', רוחב של 2.1 מ' וגובה של 1.4 מ'. הוא שוקל 4.1 ק"ג ומגיע בתיק נשיאה עם שתי ידיות קצרות. החלק העליון עשוי בד פוליאסטר עמיד למים, והרצפה מ"ברזנט" סינטטי (PE120G). המוטות עשויים פיברגלס. לאוהל שלושה חלונות גדולים עם רשת וכיסוי אטום הנסגר מבפנים ודלת גדולה בדופן הרביעית.

יבואן: גורו יבוא בע"מ
מחיר לצרכן: 800 שקלים.

התרשמות הבוחנים
אם זה לא היה ברור מהמפרט, נאמר זאת כבר עכשיו - לא מדובר באוהל למי שמטייל ברגל. הוא גדול וכבד מדי למטרה זו. למען האמת, אורכו במצב מקובל (כמטר ועשרים) מחייב תשומת לב גם מבעלי מכוניות קטנות ובינוניות - לא בכולן הוא יכנס לתא המטען. אחרי שהבהרנו את הנקודה הזו, נמשיך לבאה - הוא בהחלט מקיים בכל הנוגע להקמה מהירה, וגם לקיפול מהיר. המנגנון פשוט מאוד לתפעול, מהיר ולא דורש כח או גמישות מיוחדים. הקיפול פשוט גם הוא ולא דורש תמרונים מסובכים כמו חלק מאוהלי הפתיחה המהירה (אלו המבוססים על מסגרת קפיצית, כמו בסכי שמש). אפשר בהחלט להקים ולקפל את האוהל לבד.

כמקובל בתחום האוהלים, הוא לא באמת מתאים לארבעה אנשים, אלא אם שניים מהם הם ילדים קטנים למדי וגם ההורים לא גדולים מדי. הוא יאכלס בנוחות רבה שני אנשים וציוד, וגם שלושה יסתדרו בלי בעיה. כאמור, זה עניין מקובל בתחום האוהלים, ולכן תמיד מומלץ לקנות אוהל שמיועד ליותר אנשים ממה שבאמת אמורים לשהות בו.

החומרים ואיכות הבניה משאירים רושם עמיד ואיכותי. הרוכסנים נפתחים ונסגרים בלי בעיה, ועם נטיה מועטה יחסית להיתפס בבד המסגרת. החלונות הגדולים מאפשרים איוורור טוב של האוהל גם בלילות חמים, אבל היינו שמחים לפתח איוורור גדול באמצע התקרה, שיאפשר איוורור יחד עם שמירה על הפרטיות.

למרות שבד הקירות מוגדר כעמיד למים, לא היינו ממליצים על לינה באוהל בגשם שוטף. כנגד טל או ממטרים קלים הוא כנראה יהיה בסדר, אבל לא נראה שהוא אטום לחלוטין.

עם רוחות הוא דווקא מתמודד בצורה טובה מאוד. המבנה שלו קשיח יחסית, ולא "נמעך" יותר מדי כאשר נושבת רוח. במקרה של רוחות חזקות מומלץ לעגן את האוהל לקרקע - חוטים עם מנגנון מתיחה הם חלק מובנה באוהל, והערכה כוללת יתדות.

פסק דין
גורו פנורמה4Pהוא אוהל קל להקמה וקיפול ונעים לשהות, שמתאים מאוד לקמפינג בתנאים ישראליים. נכון שאפשר למצוא אוהלים לארבעה במחיר נמוך בהרבה, אך מניסיון הזולים מאוד בדרך כלל "חד-פעמיים" או, במקרה הטוב, "חד-עונתיים". הפנורמה, לעומת זאת שרד עונת קמפינג פעילה למדי בלי בלאי נראה לעין. כך שהוא מומלץ בהחלט - בתנאי שהוא נכנס לתא המטען של רכבכם.