קטגוריה: רכב פנאי קומפקטי

גרסה: 1.2 ליטר טורבו, דו-מצמדית, אינטנס

מתחרות בולטות: קיה ספורטאז', יונדאי טוסון, ניסן קשקאי

מחיר הגרסה הנבחנת: 153,000 שקלים

תחום הפנאי גדל בשנים האחרונות בקצב אדיר, ואף יצרן לא יכול להתעלם ממנו. אם לוקחים בחשבון את ההצלחות הגדולות של ניסן בתחום, קצת מפתיע שרנו, בעלת השליטה בניסאן, התעכבה בכניסה לתחום. הצעד הראשון שלה היה מהוסס, עם הקוליאוס האפרורי שהוצג ב-2008.
רנו קדג'אר - מבחן דרכים (1.2 ל' טורבו, אוט')
צילום: מערכת אוטו, יצרן
אבל רנו למדה את הלקח והשלימה את החסר במבחר עם שלושה כלי פנאי הקפצ'ר הקטן, קוליאוס חדש (בקרוב) ובמרכז ההיצע עומד ה קדג'אר, שהוא כנראה החשוב מכולם. רנו אוהבת להישען על ניסן בתחום הפנאי, והפעם התבססה על הקשקאי. הרכב החדש חולק עם הקשקאי לא רק פלטפורמה ואורך בסיס הגלגלים (265 ס"מ) אלא שפע רכיבים נוספים.

עיצוב ונראות

גרסת הבנזין של ה קדג'אר התייצבה ברמת 'אינטנס' הבכירה, שכוללת חישוקי "19 צבועים ופסי גגון כסופים. למרות שרנו השתמשה באבולוציה למראה שהוצג בקליאו ובקפצ'ור, התוצאה פחות מוצלחת מאשר שני אלו, והוא נראה גם כבד יותר מאשר הקשקאי. מאידך, הוא נראה גדול וקשוח יותר מהקשקאי, וברמת האבזור הבכירה בהחלט בולט במגרש החניה.

פנים הרכב

על הנייר שופעת ה'אינטנס' שבחנו כל טוב מרשים, שכולל שילוב עור בריפוד, מולטימדיה מקורית רבת אפשרויות עד כדי בלבול, מחוונים מוקרנים, מפתח חכם וגג זכוכית.
אבל במציאות החומרים וההרכבה לא מספיק איכותיים. הפלסטיק ברובו קשיח למגע ויותר מדי פעמים במהלך הנסיעה קרקש. לכך נלוו לעיתים רעשי רוח צורמים (בייחוד במהירות כביש 6) וגם מערך המיזוג אינו שקט.
רנו קדג'אר - מבחן דרכים (1.2 ל' טורבו, אוט')
צילום: מערכת אוטו, יצרן
מערכת המולטימדיה, כאמור, שופעת אפשרויות, אך נדרש זמן רב מדי להבין אותן, להתרגל לתפעול, ולהגיע לפרטים הקטנים. ניתן להחליף את מראה המחוונים, אבל רוב האופציות מעט מצועצעות. ויש פרטים מעט מוזרים כמו מיקום תפעול בקרת השיוט או העובדה שמיכל הדלק נפתח באמצעות ידית מכאנית פשוטה - כנראה בהשראת האח היפני.
תנוחת הנהיגה טובה, אך עיצוב מכסה המנוע, שיוצר תחושת רכב גדול, גם מפריע מעט לראות. ל קדג'אר מרחב נאה מאחור, תא מטען ענק שניתן לחלקו עם מחיצות נשלפות נוחות, ואפשרות לקיפול מושבים אחוריים במשיכת לחצן. עם זאת, חבל שאין יציאות מיזוג ליושבים מאחור (כמו שיש בניסאן אקס טרייל, שחולק עימו פלטפורמה) או כיסוי איכותי יותר למטען.
רנו קדג'אר - מבחן דרכים (1.2 ל' טורבו, אוט')
צילום: מערכת אוטו, יצרן

נוחות נסיעה

הקדג'אר מתגלה לאורך המבחן כנעים ונוחות הנסיעה שלו טובה למדי למרות החישוקים הגדולים. רק שיבושים גדולים בעיר ומחוצה לה (או חיבורי כביש בולטים) מורגשים מדי.
בשביל, אולי בגלל תחושת הגודל שהוא מייצר, הוא מרגיש פחות שביר מהקשקאי. מעבר על בורות גדולים קצת מציק, אבל על שבילים מפולסים הוא מרגיש בבית.
רנו קדג'אר - מבחן דרכים (1.2 ל' טורבו, אוט')
צילום: מערכת אוטו, יצרן
התנהגות ובטיחות
בתחילת הדרך התחושה מעט כבדה ומגושמת, עם רכינה מורגשת של המרכב בכניסה לפניות והגה "ארוך" יחסית (עם תחושה מלאכותית במרכז). אבל אחרי פרק הסתגלות קצר מגלים רכב יציב, עם אחיזה טובה ובעל יכולת טובה ותגובות נכונות.

הגרסה שבחנו כללה שפע ציוד בטיחותי שאינו מקובל בפלח, כמו התרעה על סטייה מנתיב (קצת מנג'סת) וכלי רכב בשטח מת, מערך בלימת חירום אוטומטית, מעבר אוטומטי מאור גבוה לרגיל, קריאת תמרורי מהירות, מצלמה וחיישנים היקפיים (עצבניים מדי).
רנו קדג'אר - מבחן דרכים (1.2 ל' טורבו, אוט')
צילום: מערכת אוטו, יצרן
מנוע וביצועים
בדומה לקשקאי, גם הקדג'אר מצויד במנוע 1.2 ליטר מוגדש, אבל כאן הוא משודך לתיבה דו-מצמדית עם שבעה הילוכים (רציפה בקשקאי) ומייצר 130 כ"ס (לעומת 110). התוצאה מוצלחת בהרבה מאשר בקשקאי, עם ביצועים ואופי פעולה טובים. היא אינה נופלת מיחידות ה-1.6 ל' האטמוספריות של המתחרים.
גרסת ה-130 כ"ס של המנוע הזה שקטה ונעימה, נושמת היטב בסל"ד גבוה ומייצרת כוח יעיל בטווח סל"ד רחב. התוצאה היא ביצועים נאותים (ההאצה למאה קמ"ש תארך 10.7 ש') ותגובת דוושה טובה. מלבד ביציאה מהמקום, בעיקר אם מנסים לזנק בעדינות - יש השהיה מורגשת במסירת הכח, ואז לפעמים הוא מגיע בבת אחת. אולי בגלל שרק מ-2000 סל"ד הוא מתחיל לייצר כח יעיל. צריכת הדלק בשיוט עמדה על 13.3 ק"מ לליטר, וביום מגוון עברנו 10.4 קמ"ל.
רנו קדג'אר - מבחן דרכים (1.2 ל' טורבו, אוט')
צילום: מערכת אוטו, יצרן
סיכום
רנו למדו מניסיון העבר, והקדג'אר בהחלט קרוב יותר למטרה מהקוליאוס. הוא אולי חסר את המראה הקליל שיש לקשקאי, אבל מפתיע לטובה בגרסת הבנזין עם יכולת נאותה, שימושיות, חיסכון לעומת המתחרים מקוריאה ואבזור עשיר בגרסה שנבחנה (153,000 שקלים). ההערה הגדולה נוגעת לרושם הלא מספיק איכותי שמשאיר הפנים. אבל מעבר לכך, ברור שהפעם רנו עשו היטב את שיעורי הבית.
רנו קדג'אר - מבחן דרכים (1.2 ל' טורבו, אוט')
צילום: מערכת אוטו, יצרן