חברת מאיר, יבואנית וולוו, השיקה היום את וולוו S90 החדשה, שתתפוס את מקומה של ה-S80 הוותיקה כמכונית הדגל של היצרן השוודי. ה-S90 היא השנייה בקו הדגמים החדש של וולוו, אשר יצא לדרך עם ה-XC90. למעשה, ה-S90 חולקת מכלולים רבים עם רכב הפנאי הגדול (70%), כולל רצפה, מערכות הנעה ומערכות בטיחות מתקדמות.
ה-S90 גדולה משמעותית מקודמתה - וגם נראית כזו. היא ארוכה (496 ס"מ) ורחבה (189 ס"מ) משלוש המתחרות הגרמניות הרלוונטיות, אך בסיס הגלגלים שלה נפרש על פני 294 ס"מ ממוצעים (גם אם מכובדים).
ה-S90 תוצע בתחילת הדרך המקומית עם שני מנועי בנזין, בגרסאות T5 ו-T6. הראשון הוא מנוע 2.0 ליטר טורבו המוכר מדגמי ה-S60, שמייצר כאן 254 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים, עימו תאיץ המכונית למאה קמ"ש ב-6.8 ש' ולמהירות מרבית של 230 קמ"ש. מעליו תוצע גרסת ה-T6 - למעשה גרסה חזקה יותר של אותו המנוע, שמצוידת בצמד מגדשים: מגדש טורבו ומגדש על. מנוע זה מייצר 320 כ"ס ומשודך להנעה כפולה (הנעה קדמית ב-T5) וכמובן לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים. היא מאיצה למאה קמ"ש ב-5.9 ש' ומוגבלת ל-250 קמ"ש מרביים.
וולוו S90 יוצאת לדרך בישראל
צילום: מנהל

ה-S90 תוצע בארץ בשתי רמות גימור - מומנטום ואינסקריפשן. כסטנדרט, מצוידת ה-S90 בממשק הבידור/ מידע העדכני של וולוו הנעזר במסך מגע בגודל "9, דרכו מתבצע חלק ניכר מתפעול הרכב. כמו כן, כולל המפרט בין השאר גם לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3), גג שמש חשמלי, מושבים מרופדי עור, מחושמלים (חלקית), מחוממים ועם זיכרון (רק למושב הנהג) ומבחוץ - חישוקי "18. האינסקריפשן מוסיפה גימור שונה מבפנים ומבחוץ, וילונות בדלתות האחוריות, חשמול מלא למושבים (וזיכרון גם למושב הנוסע), חלונות כהים ומבחוץ - חישוקי "19 ודלת תא מטען חשמלית.
בוולוו גאים במערך הבטיחות המתקדם, המוצע רובו כסטנדרט: מערכת בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב עם תיקוני היגוי, זיהוי תמרורים, תאורת דרך ('לד') אדפטיבית ובקרת שיוט אקטיבית. האינסקריפשן מוסיפה גם ניטור שטחים מתים, הרעה על סכנת התנגשות מאחור (כולל מוכנות אוטומטית במקרה סכנה) וניטור של תנועה חוצה מאחור בעת יציאה מחנייה. כמו כן, גרסת האינסקריפשן מוצעת כסטנדרט עם קפיצי אוויר אחוריים (אופציונאליים במומנטום).
וולוו S90 יוצאת לדרך בישראל
צילום: מנהל

המחירים אינם גבוהים משמעותית מאלה של הגרסאות היקרות במבחר ה-S80 היוצאת. וולוו S90 בגרסת T5 מומנטום תעלה 390,000 שקלים (מקביל למחירי גרסאות הבסיס של ב.מ.וו 5 ואודי A6, עם 184 כ"ס ו-190 כ"ס, בהתאמה) ואילו האינסקריפשן תעלה 450,000 שקלים. מחיר ה-T6 יחל ב-425,000 שקלים למומנטום ו-485,000 שקלים לאינסקריפשן. במאיר מצפים למכור 150 יחידות של S90 בשנה מלאה.
בהמשך צפויים להציע בוולוו גם את גרסת ה-T8 ההיברידית נטענת-השקע, וכן את גרסת הקרוס קאונטרי. גרסת הסטיישן, מנגד, לא צפויה לעלות ארצה.
וולוו S90 יוצאת לדרך בישראל
צילום: מנהל