פולקסווגן מוכרת מכוניות בארה"ב כבר 60 שנה, וחלקן הפכו לאייקונים מוטוריים בארץ האפשרויות - ולכן מפתיע לגלות כי עד היום החברה לא הציעה רכב באחת הקטגוריות הפופולאריות ביותר בארה"ב - SUV גדול. עכשיו זה עומד להשתנות - ובתזמון מעולה מבחינת החברה, שמנסה להתאושש מהמכה התדמיתית שחטפה בפרשת דיזלגייט. בסוף השבוע הציגה החברה את האטלס - SUV גדול שיציע שבעה מקומות ישיבה, ייוצר בארה"ב ויתחרה ברבי מכר כגון האקספלורר והטראוורס.
האטלס מבוסס על פלטפורמת ה-MQB של החברה, ומדגים עד כמה היא גמישה: הפלטפורמה שמשמשת משפחתיות כגון הגולף/A3, ובעתיד אמורה לשמש גם מכוניות סופרמיני, נמתחת כאן לאורך של 504 ס"מ ולרוחב של 198 ס"מ. הגובה הוא 177 ס"מ, ובסך הכל מדובר במידות אופייניות לקטגוריה, ודומות מאוד לשל פורד אקספלורר, למשל. המידות הנדיבות מתרגמות לשפע מקום בתא הנוסעים, אם להאמין להודעה לעיתונות, כולל מקום לשני מבוגרים בשורה השלישית.
פולקסווגן אטלס - מכוון לפסגה
צילום: מנהל
את הממדים האמריקאים למהדרין מלווה גם עיצוב אמריקאי למהדרין - מוחצן וכוחני, עם קשתות גלגלים ובלי שמץ של עידון. גריל פולקסווגן טיפוסי דואג לשמור על מראה משפחתי, ופנסי כל-לד מוסיפים נגיעה ייחודית למראה.
סביבת הנהג מציעה, כאופציה, לוח מחוונים דיגיטאלי עם שפע אפשרויות תצוגה שונות. עוד באופציות - מערכת שמע של פנדר עם 12 ערוצי שמע ורמקולים והספק של 480 וואט.
פולקסווגן אטלס - מכוון לפסגה
צילום: מנהל
בגזרת ההנעה מוצעים שני מנועים - 2.0 ל' טורבו עם 238 כ"ס, או V6 בנפח 3.6 ל' שמפיק 280 כ"ס. שוב - דומה למדי למה שמציעים המתחרים. ההיצע לא כולל כרגע, כמה מפתיע, מנועי דיזל...
שני המנועים משודכים לתיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים והנעה קדמית כסטנדרט. הנעה כפולה תוצע, כאופציה, רק עם המנוע הגדול יותר. נתוני ביצועים וצריכת דלק לא נמסרו בשלב זה.
שיווק האטלס יחל באביב 2017, וכרגע אין תוכניות להביאו לישראל.
פולקסווגן אטלס - מכוון לפסגה
צילום: מנהל