פיג'ו 3008 - מבחן דרכים (וידאו השקה) - אוטו

פיג'ו 3008 - מבחן דרכים (וידאו השקה)

פיג'ו משיקה 3008 חדשה, ונראה שלמדה משגיאות העבר

שימו לב: עקב תקלה תכנית, ייתכנו שיבושים בהשמעה של הסרטון במכשירים ללא רמקול חיצוני.
קטגוריה: רכב פנאי קומפקטי

גרסה: 1.6 ל' טורבו בנזין, אוטומט

מתחרים: יונדאי טוסון, קיה ספורטאז', רנו קאדג'אר
פיג'ו הגיעה לתחום הפנאי באיחור בולט וגם אז, כאשר הציגה סוף סוף את ה-3008 המקורי, היא לא עשתה זאת בלב מלא - היה נראה שהם לא לגמרי החליטו אם ה-3008 יהיה פנאי או מיניוואן, לפחות מבחינת העיצוב, שכל כך חשוב בקטגוריה הזו.
אבל נראה שעם השקת הדור השני של 3008, שמבוסס על הפלטפורמה החדשה של פיג'ו, אנשי החברה כבר הרבה יותר החלטיים לגבי מהות הדגם, כפי שמוכיח העיצוב החיצוני.
נראות
אין ספק שה-3008 החדש נראה הרבה יותר "פנאי" מאשר הדגם הקודם. ועדיין, פיג'ו לא הלכו על המראה המקובל בתחום הפנאי אלא בחרו בעיצוב יותר אלגנטי ופחות כוחני. זה מתבטא בצביעה דו-גונית, כשהגג צבוע שחור, שפע קווים על הדופן המפוסלת, ופנסי חזית ייחודיים. מלפנים הוא נראה צר וגבוה, עם חרטום עמוס בפרטים, והתוצאה דורשת קצת זמן לעיכול. הזווית המוצלחת היא מאחור, ובכל מקרה, במציאות, בתלת-מימד, הוא נראה טוב יותר מאשר בתמונות.

פנים
בסביבת הנהג פיג'ו מציגה את הצעד הבא של עיצוב ה-'I-קוקפיט' שלה, בה ההגה ניצב מתחת למחוונים. תנוחת הנהיגה טובה אבל דורשת הסתגלות מסוימת ולא ברור איך יסתדרו איתה נהגים גבוהים. בנוסף, ה-I-קוקפיט, ובמיוחד ההגה הקטן, לא משדר את החוסן המקובל (והרצוי) ברכבי פנאי, אלא נותן תחושה של מכונית קטנה. אולי בגלל שפגשנו בו לראשונה ב-208.
ביחס לדור הקודם, סביבת הנהג עושה צעד קדימה מבחינת התחושה היוקרתית. המחוונים הם מהסוג המוקרן על מסך גדול, ואפשר לבחור בין מספר תצוגות. במרכז יש צג גדול שנראה טוב מהמערך שראינו בדגמים הקודמים של פיג'ו. גם בורר ההילוכים האוטומטי נראה מיוחד. פיג'ו שמרו מהדגם הקודם את הקונסולה הרחבה שבין המושבים ומתחת לפתחי האוורור המרכזיים יש שורת מתגים מיוחדת, שגם היא מתקשרת לדור הקודם. מתגים אלו אחראים לכניסה למצבים שונים במערכת התפריטים. בצד התלונות נרשמות העדר יכולת לסגור כל פתח אוורור בנפרד, והעובדה שנדרשת לחיצה ארוכה מדי כדי להתניע או לעבור למצב ספורט.

הנתונים מספרים על גידול של שישה ס"מ בבסיס הגלגלים, אך התחושה בפנים לא מרווחת יותר מאשר בדור הקודם, ונראה שהמושב האמצעי מאחור אפילו פחות נוח. מצד שני, גם הדור הקודם היה מרווח מאוד, אז זו לא באמת בעיה. תא המטען היה ונשאר גדול ונוח.


נוחות נסיעה
גם עם חישוקי ה-"18 שנעלו רב רכבי ההשקה, סיפק ה-3008 נוחות טובה למדי. התחושה הראשונית מעט נוקשה, אך הוא מצליח לטפל באופן טוב ברב סוגי השיבושים, למעט חיבורי סלילה בולטים או בורות גדולים. המתלים מעניקים גם ריסון טוב, ורב הגרסאות הפגינו בידוד רעשים טוב.

מנוע וביצועים
הגרסה החשובה ביותר לשוק המקומי היא כמובן זו שמשלבת בין מנוע ה-1.6 ל' 165 כ"ס ותיבה אוטומטית, ולשמחתנו היא הגיעה להשקה באיטליה. זו למעשה גרסה משופרת לחטיבת הכוח שפגשנו בדגם הקודם בסוף ימיו. תהיה גם גרסת 1.2 ליטר אוטומטית, ויכול בהחלט להיות שגם היא תגיע ארצה.
ה-3008 לא נותן תחושה נמרצת במיוחד, אבל מייצר קצב מכובד בצורה נינוחה ונעימה. התיבה מעט איטית בהחלפות ההילוכים, אבל בסך הכל נעימה. לא ממש אהבתי את מצב 'ספורט', שגם משנה את משקל ההגה וצליל המנוע, שיוצר תחושה לא טבעית.
הבורר החדש דורש פרק הסתגלות, אך מרגע שמתרגלים הוא נוח. התפעול הידני אפשרי רק ממשוטים מאחורי ההגה.


התנהגות ובטיחות
הזכות ההגה הקטן, ה-3008 משדר תחושה נחושה וזריזה בכביש המפותל. האחיזה הטובה והתנהגות מדויקת וברורה מגבים את התחושה הראשונית, לכלל יכולת דינמית גבוהה מהמקובל בתחום.
ה-3008 מוצע בחו"ל עם מגוון מערכות בטיחות מתקדמות - בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים ועוד. לא משהו פורץ דרך, אך בהחלט מה שמצפים לראות בהשקת רכב חדש. נשאר לקוות כי היבואן יביא ארצה את כל המגוון.
ה-3008 נבחן כבר במבחני הריסוק האירופאים, והשיג ציון של חמישה כוכבים, עם ציונים טובים בכל הקטגוריות. אולם יש לזכור כי ציון זה תלוי גם באבזור הבטיחות המותקן ברכב, ולכן צריך לחכות למפרט הישראלי כדי לדעת אם גם הרכב "שלנו" יהיה זכאי לחמישה כוכבים.

סיכום
ה-3008 המקורי נחת כאן בזמנו במחיר יקר מדי ונותר מחוץ לתחרות. גם הורדות המחיר לקראת סוף חייו לא עזרו לו להיכנס בחזרה לתודעה ולכבוש את לב הקהל. כך שלדור השני יש משימה לא קלה - ונשאר לקוות כי מדיניות התמחור החדשה של היבואן תגיע גם אליו.
כי ההתרשמות שלנו מהמפגש הראשון באיטליה - עם כל המגבלות של זמן ומקום האופייניים להשקות - היא כי מדובר במתחרה מרשים בקטגוריה. העיצוב ותנוחת הנהיגה אמנם שונים מעט מהמקובל, אך מדובר ברכב המעניק תחושה מיוחדת ועשירה בתא הנוסעים, איכות נסיעה טובה ויכולת דינמית טובה מהמקובל.
במילים אחרות, כל הסימנים מראים של-3008 החדש יש סיכוי להצליח איפה שקודמו נכשל. אם רק המחיר והאבזור יהיו נכונים.

     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות