בני הארבעים פלוס מקרב הקוראים בטח מזהה את השם - אי אז בשנות השמונים, אופנועי ה"קרוס" (כך הם נקראו אז) 50 סמ"ק של פנטיק היו חלומם של בני נוער בארץ, ונחשבו להכי חזקים והכי קרביים. אבל מאז מצבה של החברה האיטלקית, שהיתה בשנות השבעים והשמונים בין חברות האופנועים הגדולות באיטליה, התדרדר, והיא החליפה ידיים מספר פעמים. הסיבה שאנחנו נזכרים בפנטיק פתאום היא כמובן העובדה שבקרוב יחזרו אופנועי החברה ארצה - אומנם כבר לא אופנועי 50 סמ"ק צווחניים, אבל עדיין אופנועים המיועדים (גם) לשטח.
על הפרק הפעם שני דגמים, בשתי גרסאות, שניהם עם מנועי ארבע-פעימות - אחד בנפח 125 סמ"ק שפונה לבני נוער, השני בנפח 250 סמ"ק, ומתאים לבעלי רישיון רכיבה בדרגת הביניים (עד 47 כ"ס). הצצה במפרט מגלה כי לא מדובר באופנועי שטח טהורים - "אנדורו", אלא אופנועים הנופלים להגדרה של "דו-שימושי", אבל עם נטיה מוגברת לשטח. אופנועים מסוג זה מקריבים קצת מיכולת השטח - הם קצת יותר כבדים, קצת פחות חזקים ועם פחות מכלולי קצה אקזוטיים - אבל מרוויחים מחיר קניה שפוי יותר, אופי נוח יותר בכביש ומרווחי טיפולים גדולים יותר. בכך הם מצטרפים למספר דגמים שכבר קיימים בשוק, חלקם של יצרנים גדולים ומוכרים (למשל ימאהה WR250R) וחלקם של יצרנים קטנים יותר (למשל AJP PR5).
פנטיק חוזרת לארץ
צילום: מנהל
כאמור, האופנועים של פנטיק מגיעים בשתי גרסאות - 'קאזה' ו'קומפטישן', כאשר כמשתמע מהשם ה'קומפטישן' מאובזרת בצורה "קרבית" יותר, כולל מתלים מתכווננים (שיכוך כיווץ והחזרה) מלפנים ומאחור, וכידון נטול גשר, מהסוג המקובל באופנועי אנדורו כיום. ויש כמובן גם הבדל במחיר: דגם ה-125 סמ"ק (שנושא את השם 'קאבלרו' הנוסטלגי) יעלה 33,000 שקלים ל'קאזה', 36,000 שקלים לקומפטישן. דגם ה-250 סמ"ק (שגם הוא עם שם מהעבר - 'אנדורו') יעלה 42,000 שקלים ל'קאזה', 46,000 שקלים לקומפטישן.
בעתיד מתוכנן גם יבוא גרסאות סופרמוטו לדגמים אלו. על כל הדגמים והגרסאות תינתן שנה אחריות ללא הגבלת קילומטרים.
היבואן החדש, קבוצת בן-עזר, עוסקת כיום ביבוא מקביל של אופנועי שטח עם רישוי ספורט (המיועדים לתחרויות בלבד), יבוא אופנועי מיני לילדים של חברת stomp ויבוא ציוד רכיבה, כך שהתחום אינו חדש להם. ההשקה הרשמית של המותג בארץ תיערך ב-18/11, ואז גם ימסר מידע לגבי פרישת סוכנויות.

נתונים טכניים על קצה המזלג:
אנדורו - מנוע 250 סמ"ק עם קרבורטור, 28 כ"ס, התנעה חשמלית; שישה הילוכים; משקל 116 ק"ג; מזלג קדמי הפוך בקוטר 41 מ"מ, מתלה מונושוק אחורי, שניהם של פנטיק (לא נמסרו מהלכי מתלה).
קאבלרו - מנוע 124.5 סמ"ק עם קרבורטור, התנעה חשמלית (לא נמסר הספק); שישה הילוכים/ משקל 95 ק"ג; מזלג קדמי רגיל (לא נמסר קוטר), מתלה מונושוק אחורי, שניהם של פנטיק (לא נמסרו מהלכי מתלה).

פנטיק חוזרת לארץ
צילום: מנהל