תערוכת SEMA אולי התחילה את דרכה כתערוכה של סדנאות ויצרני אביזרים, אבל היצרנים הגדולים גילו מזמן את הפוטנציאל שבהפגנת שרירים, תרתי משמע, בתערוכה הפופולארית בלאס-ווגאס, ודואגים לשלוח נציגות משוגעות מדי שנה. גם טויוטה - יצרנית עם תדמית מעונבת ומהוגנת, שלא לומר משעממת - טומנת ידה בצלחת, ומראה שכשיפנים מחליטים להשתגע, הם עושים את זה עד הסוף. אז מה על הפרק הפעם? הרבה מאוד. סוסים, בלנד-קרוזר. וזה לא הכל.
2000 כ
צילום: מנהל
קינג-קונג
הלנד-קרוזר האמור הוא מדגם ה-200 (גדול יותר מזה שנמכר בארץ), הוכן על ידי טויוטה כחלק מהמשלחת שלה לתערוכה השנה וזכה לשם לנד-ספיד-קרוזר. במבט ראשון נראה כי מדובר בלנד-קרוזר רגיל שעצר לרגע באיזו סדנה מזדמנת לטובת החלפת הגלגלים בחישוקים גדולים עם צמיגי כביש והנמכת מתלים. עניין נפוץ מאוד בארה"ב. רק מבט מעמיק יותר יגלה עזרים אירודינמיים צנועים שנוספו למרכב במטרה לייצר יותר כח הצמדה.
אבל הלנד-קרוזר הזה מפסיק להיראות סטנדרטי ברגע שפותחים את מכסה המנוע. אומנם שם עדיין נח לו מנוע ה-V8 בנפח 5.7 ל' הסטנדרטי של הדגם, אלא שמשני צדדיו נחים שני מגדשי טורבו עצומים תוצרת גארט. התוצאה? 2000 כ"ס, לא פחות, ומהירות מירבית מוכרזת של 220 מייל - קצת יותר מ-350 קמ"ש. לא נמסרו נתונים על המומנט - אפשר להניח בבטחה שהוא מפלצתי - או על המשך שרשרת ההינע, אבל אנחנו מהמרים שגם שם לא הכל מקורי, ולו רק כדי לעמוד בכח ה"קצת" גבוה יותר.
2000 כ
צילום: מנהל
בלמים משופרים הם עניין מובן מאליו, וכף גם מושבי הספורט. כלוב ההתהפכות, לעומת זאת, קצת מפתיע - אבל במחשבה שניה זה לא רעיון כל כך גרוע בלנד-קרוזר שמגיע לשלוש מאות וחמישים קמ"ש. ולא, לא נמסרו נתוני ביצועים רשמיים. אבל קרוב לוודאי שהוא מגיע למאה קמ"ש בפחות זמן ממה שלקח לכם לקרוא את המשפט הזה...
2000 כ
צילום: מנהל

והשאר
אחרי שמתאוששים מנתון ההספק של הלנד-קרוזר, אפשר להתפנות לשאר הכלים שתביא טויוטה לתערוכה. למשל לטקומה TRD פרו-רייס, שמיועדת להתחרות בתחרות שנערכת במקביל לתערוכה, ומצוידת במתלים משופרים (עם יחידות קויל-אובר "2.5 של פוקס) ומנוע V6 בנפח 3.5 ל'; או לגרסת 2 דלתות עם עיצוב מיוחד לקורולה, וגרסת מירוצים ל-GT86, שתקרא CS ומיודעת למירוצי קאפ (מירוצים המוגבלים לסוג מכונית ספציפי במפרט מוגדר, כדי להוריד עלויות - ולתת במה לכישורי הנהגים).
ואגב GT86, בין כלי הרכב שיציגו בתערוכה סדנאות פרטיות, תפסה את עיננו ה-GT4586, שם שמסגיר את מהותה של המכונית - GT86, בה הושתל מנוע V8 של פרארי 458! עם מנוע אדום ראשים שבולט מתא המנוע נטול המכסה, יציאות אגזוז בפגוש הקדמי, צמיגים רחבים מאוד (שימו לב לזווית השפיעה של הגלגלים הקדמיים!) וכנף ענקית מאחור, אין ספק שהמכונית הזו נראית מופרכת כמו שהיא נשמעת. ואם להתרשם מהסרטון המצורף, אז היא גם יודעת לנסוע לא רע בכלל.