עקב בעיית טכנית, ייתכן ובחלק מהמכשירים תיתכן בעיית סאונד
כבר מספר שנים שה-C3 אינה נמכרת בארץ הקודש, אבל עבור סיטרואן מדובר במכונית חשובה ביותר. עם 3.5 מיליון מכוניות שנמכרו מאז שהדגם הושק ב-2002, זהו הדגם הנמכר ביותר של המותג; בשנים האחרונות אחת מכל חמש מכוניות של סיטרואן שנמכרו הייתה הסופרמיני הזו.
אבל הדגם החדש, דור שלישי המחליף את זה שהוצג ב-2009 (ומתבסס עליו) 'חשוב במיוחד; זה הדגם "הרגיל" הראשון שסיטרואן יוצקת לתוכנו את המתכון שהושק בקקטוס. ואם שאלתם מה אומרת הקקטוס על סיטרואן, ה-C3 החדשה היא התשובה. ומכאן ברורה גם חשיבותה למותג: היא מדגימה כיצד ניתן לרתום את מאפייני הקקטוס המעניינת לדגמי המסה.
נראות
נתחיל במה שהוא גם סיכום: ה-C3 פשוט נראית נהדר. זה לא קשור דווקא לקווים הבסיסיים או לפרופורציות הנכונות, אלא לעובדה שהיא מקושטת באופן מדויק והולם, כבר בחזית, עם שלושת מפלסי הפנסים והחיוך הסיטרואני (מאז C4 פיקאסו).
סיטרואן C3 - מבחן דרכים (השקה)
צילום: מנהל
העיצוב המיוחד ממשיך לקורות הקדמיות השחורות ולאחורית המודגשת, לגג הצבעוני, למראות המעוטרות, וכמובן ל"בליטות האוויר".
אותן תפיחות פלסטיק מגוננות (לא ציוד תקני) נראות כאן אסתטיות יותר מאשר בקקטוס, ולמרות שאינן צבעוניות, טבעת צבע אחת בחלקן הקדמי עושה את מה שצריך. כל זה מסתיים עם חישוקים נאים. כל המרכיבים האלה יוצרים מכונית שנראית אופנתית ואפילו עשירה. אמנם, לרמות הגימור הרגילות הופעה פשוטה יותר, אבל היבואן מתכוון להביא לכאן את רמת הגימור הגבוהה.
פנים
בתא הנוסעים אנחנו מוצאים התפתחות של המופע המאוד מקורי שהכרנו בקקטוס. ל-C3 כורסאות רחבות במקום מושבים, ידיות בדלתות שנראות כאילו הוצאו ממזוודה ובורר ההילוכים מזכיר את זה שבקקטוס. עם זאת, אין בה אותן מוזרויות מוגזמות כמו בקקטוס. המשמעות היא שהחלונות האחוריים נפתחים, יש מספיק פתחי אוורור והם ממוקמים היטב, ומאחורי גלגל ההגה הגדול יש כעת גם מד סל"ד. רמת האבזור המצוידת כוללת שימוש בדמוי עור עבור החלק שמול הנוסע, ועוד פריטים בריפוד ובדיפון, ואלה בהחלט מוסיפים לאווירה.
מצד שני, ובניגוד בולט לעיצוב החיצוני, חומרי הדיפון בפנים פשוטים, וייתכן שיהיו כאלה שלא יאהבו את הפער הזה. צג המגע המוכר של סיטרואן ממוקם באופן שאינו מעודן ותפעולו עדיין מסורבל. ואם כבר הנדסת אנוש: מי החליט למקם את מתגי מצבי הניהוג של התיבה דווקא במנשא הכוסות?
סיטרואן C3 - מבחן דרכים (השקה)
צילום: מנהל
תנוחת הנהיגה הגבוהה-יחסית נעימה למדי אחרי הסתגלות. המושבים הרחבים והחפים מתמיכה צידית דורשים זמן כדי להתרגל אליהם. הדבר בולט בייחוד בפניות, כאשר לנוסע אין במה להיאחז, כי בסיטרואן חסכו שוב בידיות אחיזה. מאחור המרחב סביר, אבל בוודאי שאינו מבריק. לתא המטען נפח נאה אך חבל ששפת ההטענה שלו גבוהה.
נוחות
יש משהו נעים בהתנהלות של ה-C3, וגם עם חישוקי "17 היא נוחה וסופגת מפגעים באופן לא רע בכלל. גם רעשי הכביש והרוח אינם בולטים והנסיעה בה משרה אווירה נעימה.
מנוע, ביצועים
הגרסה החשובה לשוק המקומי מצוידת במנוע ה-1.2 ליטר טורבו 110 כ"ס המוכר עם תיבת ששת ההילוכים האוטומטית (כמו ב-208/2008). התוצאה מאוד אפקטיבית, וההאצה ל-100 קמ"ש היא 10.9 שניות. גם אם סיטרואן אומרת שאין מדובר במכונית ספורטיבית, הביצועים טובים.
לקטנה הזו אין בעיה עם עליות או בשמירה על קצב נמרץ בכבישים מהירים. התלונה העיקרית נוגעת לרעידות שמתפתחות כאשר המנוע יורד לסל"ד מאוד נמוך או נמצא בו. מצב זה מורגש לעיתים בזחילות עירוניות או בהאטות, אבל לפעמים גם בשיוט רגוע כאשר התיבה עולה להילוך שישי אך לא יורדת בהילוכים מהר; כרגיל היא לא מתלהבת מהורדת הילוכים. למרבה המזל זה לא קורה יותר מדי פעמים.
סיטרואן C3 - מבחן דרכים (השקה)
צילום: מנהל
התנהגות, בטיחות
בסיטרואן מסבירים שהם רוצים לחזור לנוחות הנסיעה שאפיינה אותם בעבר ובמקרה של ה-C3 זה אומר שכיול המתלים רך מהמקובל. בניגוד לקטנות רבות היא אינה יוצרת תחושה של מכונית דינאמית. רכינת המרכב בפניות מורגשת (והמושבים השטוחים מדגישים זאת) וכך גם נדנוד מסוים. אבל ההגה משופר לעומת העבר, פעולתו נכונה ובכלל הניהוג נאות.
מבחינת מערכות בטיחות מציעה סיטרואן אפשרות לבלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב ועל רכב בשטח מת וכמובן גם מצלמה אחורית (לא איכותית). הצרפתים מתלהבים מהאפליקציה שמאפשרת למכונית לצלם תמונות וסרטונים ולהעבירם לסלולר (היא עושה זאת אוטומטית בעת תאונה).
סיכום
סיטרואן הבטיחה וקיימה. הסופרמיני החדשה שלה בהחלט מיוחדת ונראית נהדר. ה-C3 אינה המרווחת או הדינאמית בקבוצה, אבל עם כל הפרטים הצבעוניים יוצרת תחושה אופנתית וצעירה, והקקטוסיות שמגיעה לפרטים הקטנים בחוץ ובפנים תורמת לייחוד. וכך, גם אם הפנים נראה שהפנים פחות ייחודי מאשר עיצוב החוץ, גם התא הנוסעים מיוחד.
אם היבואן אכן יביא את ה-C3 ברמת האבזור הגבוהה ובמחיר הנכון יש לו קלף חזק בשוק התחרותי הזה. נמתין למרץ כדי להיווכח ולהתרשם.
סיטרואן C3 - מבחן דרכים (השקה)
צילום: מנהל