שנתיים וחצי אחרי שאינפיניטי ישראל השיקה את ה-Q50 היא מוסיפה לה גרסת 3.0 ליטר כפולת מגדשים חדשה וחזקה ביותר. המכונית שתפסה בזמנו את מקום ה-G וסמנה שינוי בשיטת כינויי הדגמים ( Q יהיה שייך למכוניות רגילות ו-QX לפנאי), עברה בתחילת השנה עדכון במהלכו קבלה מנוע 3.0 ליטר מוגדש שמייצר 400 כ"ס. הגרסה המעודכנת נחשפה לראשונה בתערוכת שיקאגו ולאחר מכן בז'נבה.

לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן

המנוע

מנוע ה-3.0 ליטר הוא מסדרת ה-VR החדשה של אינפיניטי, שטוענת שזו סדרת המנועים המתקדמת בתולדותיה. הוא הוצג לראשונה ב-Q60 (מכונית הקופה של אינפיניטי). מנוע זה יגיע לרוב דגמי אינפיניטי החדשים, ויחליף בהיצע את מנוע ה-3.7 ל' האטמוספרי.

המנוע החדש מיצר 48.2 קג"מ ב-1600 סל"ד, משודך לתיבת שבעה הילוכים ומזניק את ה-Q50 ל-100 קמ"ש ב-5.1 ש'. במסגרת העדכון קיבלה גרסה זו מתלים מתכוונים עם בולמים נשלטים אלקטרונית, ובחירת מצבי הניהוג עודכנה ונוסף מצב 'ספורט פלוס' דינאמי יותר (כעת יש חמישה מצבים). הרכב גם קיבל את הדור החדש של מערך ההיגוי האקטיבי האלקטרוני. מעבר לכך עבר הרכב עדכונים קוסמטיים קלים.

מחזקים את ה-Q50
צילום: מנהל

ועוד

הגרסה החדשה תוצע רק ברמת הגימור ספורט-טק הבכירה. כמו בעבר, רמת גימור זו כוללת שפע מערכות בטיחות מתקדמות עם בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, מצלמות היקפיות ועוד. מבחינת אבזור היא תגיע עם חישוקי "19, גג נפתח, עור ותפעול חשמלי למושבים ומערכת שמע של בוז עם 16 רמקולים.

הגרסה החדשה תעלה 399,000 שקלים ותתייצב בראש המבחר של Q50, קצת מעל הגרסה ההיברידית. לפי שמעון זיקרי, ראש המותג

בארץ, ה-3.0 ליטר טורבו פונה יותר לכיוון חובבי ההגה בעוד ההיברידית, למרות ביצועים דומים עם צריכת דלק נמוכה, פונה לקהל ירוק יותר. בכוונת אינפיניטי להתמודד עם גרסה זו מול ב.מ.וו 340, מרצדסC450 AMG ואודיS4 העתידית, וזיקרי מדגיש את העובדה שכאן יש יותר כוח ויותר אבזור בטיחות לשקל.

מחזקים את ה-Q50
צילום: מנהל