פולקסווגן מציגה את הגולף המחודשת – ארבע שנים לאחר שהוצג הדור הנוכחי (השביעי), וקצת פחות משנתיים לפני חשיפת הדור השמיני, הצפויה ב-2018. בשונה מאחיותיה לקטגוריה – סקודה אוקטביה וסיאט לאון, שעברו אף הן מתיחות פנים בשבועות האחרונים – הגולף המחודשת עברה לא מעט שינויים, כולל כמה 'לראשונה בקטגוריה'.
פולקסווגן גולף המחודשת – בישראל באפריל 2017
צילום: מנהל
המנוע הוא אחד החידושים המרכזיים בגולף המחודשת. מדובר במנוע טורבו-בנזין מסדרת TSI EVO החדשה עליה הכריזה פולקסווגן לפני כחצי שנה. למנוע החדש 4 צילינדרים, נפחו 1.5 ליטר והוא מייצר 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ החל מ-1500 סל"ד. מנוע זה מצויד, לראשונה בסגמנט, במנגנון לניתוק שני צילינדרים בשיוט, ובעזרת טכנולוגיות נוספות – שימוש בציפויים מפחיתי חיכוך, מחזור 'מילר' ועוד – משיג צריכת דלק (רשמית) מרשימה ביותר: 20.4 ק"מ לליטר (לא נמסר אם מדובר בתיבה ידנית או דו-מצמדית). גרסה מוחלשת עם 130 כ"ס תוצג בהמשך, וצריכת הדלק העדיפה שלה, 21.7 ק"מ לליטר, תושג גם באמצעות מערכת המדוממת את המנוע עם עזיבת הרגל את דוושת הדלק – פטנט מוכר מכלי רכב היברידיים.
בכל הקשור למראה החיצוני, השינויים קלים ולא מאוד בולטים לעין. לפגוש הקדמי עיצוב חדש עם פתחי אוורור גדולים יותר. הפגוש האחורי חודש, ומשתלבים בתוכו מפלטים טרפזיים בשני קצותיו. כמו כן, הכנפיים הקדמיות הורחבו ויחידות התאורה (מלפנים ומאחור) שונו, והן כוללות תאורת יום קדמית על בסיס LED, ויחידות תאורה אחוריות עם תאורתLED מלאה. כמו כן, במקום תאורת הקסנון (האופציונלית) שהוצעה עד היום, תוצע הגולף עם תאורת LED מלאה (אופציונלית אף היא). בנוסף, תציע פולקסווגן ערכת עיצוב/אבזור "R", הכוללת פגושים וחישוקים כמו ב-R הכוחנית, גם בגרסאות הרגילות.
פולקסווגן גולף המחודשת – בישראל באפריל 2017
צילום: מנהל
גם בפנים השינויים העיצוביים צנועים. סביבת הנהג דומה בעיצובה לזו של הדגם הנוכחי, אבל הדגם המחודש כולל מספר שינויים מרעננים, טכנולוגיים בעיקרם. מפרט האבזור (האופציונלי, נתייחס לכך בהמשך) של הגולף המחודשת כולל לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) וכן מסך מגע מרכזי – מסך שהוא גדול מקודמו ("9.2, לעומת "8) ומאפשר שיטת תפעול חדשנית, באמצעות מחוות ידיים ללא מגע במסך. מדובר במרכיב כמותו פגשנו רק לאחרונה בב.מ.וו סדרה 7, וכעת הוא מוצע במשפחתית עממית.
מסך המגע המתוחכם ולוח המחוונים הדיגיטלי יוצעו כאופציה, ככל הנראה לא-זולה (סביב 3000 אירו למסך המגע, ו-500 אירו ללוח המחוונים המוקרן). הציוד התקני כולל מסך מגע רגיל בגודל "6.5 הניתן לשדרוג ל-"8.
בגולף החדשה מערכות בטיחות מתקדמות, ואלה כוללות גם, לראשונה בסגמנט, נסיעה אוטונומית בפקקי תנועה. מערכת זו – המשלבת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על סטייה מנתיב עם תיקוני היגוי – מסוגלת לנהוג את הרכב עצמאית עד 60 קמ"ש(!). בנוסף תוצע מערכת אוטונומית לנהיגת נגרר לאחור.
פולקסווגן גולף המחודשת – בישראל באפריל 2017
צילום: מנהל
לספורטאים
גרסת ה-GTI עברה שינויים אף היא, ייחודיים לה. המנוע כעת חזק יותר, עם 230 כ"ס (220 כ"ס עד כה), או 245 כ"ס בגרסת 'פרפורמנס' החזקה עוד-יותר (230 כ"ס עד כה). הפגושים, מלפנים ומאחור, עוצבו מחדש, עם דמיון רב יותר לגרסת ה-R החזקה. התיבה הרובוטית הדו-מצמדית הוותיקה (6 הילוכים), תוחלף בדו-מצמדית חדשה, עם 7 הילוכים. נתוני ביצועים לגרסה זו טרם נחשפו.
מצ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן, נמסר כי הגולף המחודשת תגיע לישראל ברבעון השני של 2017. לא נמסר איזה מערכות בטיחות ותפעול יכלול הדגם המחודש.
פולקסווגן גולף המחודשת – בישראל באפריל 2017
צילום: מנהל