פורד GT – סוף סוף פרטים - אוטו

פורד GT – סוף סוף פרטים

שנתיים אחרי שהוצגה, ואחרי שהחלה כבר המסירה ללקוחות – סוף סוף מפרסמת פורד את נתוני ההספק, ומשווה זמנים עם המתחרות. וממש אין לה מה להתבייש

יותר משנתיים עברו מאז הוצג הדור השני של הפורד GT בתערוכת דטרויט, ובתערוכה השנה הצהירה החברה כי החלה המסירה ללקוחות – ובכל זאת רק עכשיו נחשפים נתוני ההספק של היפיפייה האמריקאית; ז את יחד עם השוואה מעניינת של זמן הקפה מול מתחרות נבחרות.
עד כה בפורד פרטו כי ה-GT משתמשת במנוע V6 בנפח 3.5 ליטרים עם שני מגדשי טורבו – "עם יותר מ-600 כ"ס", ולא פירטו. כעת פרסמו האמריקאים כי יחידת הכוח מתהדרת ב-647 כ"ס ו-76 קג"מ, כש-90% מהמומנט מתקבל כבר מ-3,500 סל"ד. הכוח, כזכור, עובר לגלגלים האחוריים דרך תיבה דו-מצמדית בעלת 7 יחסי העברה.


למרות שימוש נרחב באלומיניום וסיבי פחמן במרכב, ה-GT שוקלת 1,360 ק"ג – שהם 70 ק"ג יותר מה-458 ספצ'יאלה (כנראה שלא הצליחו לשים יד על 488) ו-160 ק"ג יותר מהמקלארן 675LT. ההשוואה אליהן אינה מקרית; צוות הפיתוח של פורד לקח את שלושתן להתחרות נגד השעון במסלול קלאבוג'י מוטורספורט שבקנדה (Calabogie Motorsport), שנמצא לא רחוק מהמפעל בו מורכבת ה-GT.


ה-GT קבעה את זמן ההקפה המהיר ביותר ועצרה את השעון על 2:09.8 דקות. המקלארן והפרארי הקיפו את המסלול ב-2:10.8 ו-2:12.9 דקות בהתאמה. כדי לשים דברים בפרופורציות, נציין שהמסלול קצר יחסית: אורכו 5 ק"מ והוא כולל 20 פניות בלבד – כך שהבדל של שניה הוא משמעותי. בפורד הבהירו כי השתמשו באותו נהג לביצוע זמני ההקפה בשלוש המכוניות בתנאי מזג אוויר זהים, כשלכולן צמיגים חדשים ומיכל דלק מלא; אבל הם לא סיפרו כמה ניסיון הוא צבר בכל אחת מהמכוניות – דבר שיכול להיות משמעותי מאוד.


ולמרות המידע החדש, רב עדיין הנסתר על הגלוי בנוגע למכונית הספורט החדשה של פורד – אין מידע רשמי, למשל, לגבי תצורת המתלים. וכמובן – לגבי נתוני הביצועים.

     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות