מרצדס GLC מתודלק במימן - בדרך לאולמות התצוגה. יצרנית הרכב הגרמנית חשפה בתערוכת פרנקפורט את ה-GLC F-Cell, גרסת טרום-ייצור של GLC עם הנעה חלופית. מדובר בדגם שעושה שימוש ב"תא-דלק", סוג של הנעה חשמלית בה במקום מצברים שאוגרים אנרגיה מרשת החשמל, החשמל נוצר על-ידי תגובה כימית בין מימן מתא הדלק וחמצן מהאוויר. תוצר הלוואי היחיד של פעולת המערכת הוא אדי מים זכים.
במרצדס הולכים עם ה-F-Cell צעד אחד קדימה, ובניגוד לטויוטה מיראי למשל, ה-GLC משלב בין תא הדלק למצברי ליתיום-יון אותם ניתן לטעון מהרשת הביתית. בדרך זו הרכב החדש יוכל לנוע בכוח אנרגיה שתטעינו משקע (עד 49 ק"מ), ולמרחקים ארוכים באמצעות תא-דלק (עד 437 ק"מ, כולל טווח המצברים). שימוש בפתרון זה יסייע למי שנע מרחקים קצרים להימנע מהצורך למצוא תחנת תדלוק במימן לעיתים תכופות. היעדר תשתית משמעותית לתדלוק במימן היא החסם העיקרי העומד בפני טכנולוגית תאי הדלק.
פתח לתדלוק במימין (מימין) ופתח להטענה חשמלית
מערכת הנעת הכלאיים המתקדמת כוללת מיכל מימן בעל קיבולת של 4.4 ק"ג, כאשר לרכב תצרוכת דלק ממוצעת של 0.97 ק"ג ל-100 ק"מ נסיעה (כ-103 ק"מ לקילו). בנוסף ישנם כאמור מצברי ליתיום-יון בעלי קיבולת של 13.8 קילוואט-שעה, שזקוקים לכשעה וחצי בשביל טעינה מלאה - בחיבור לשקע בהספק גבוה.
המנוע החשמלי של ה-GLC F-Cell מפיק 200 כ"ס ו-35.7 קג"מ, ומספק מהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית (לטובת טווח הנסיעה) של 160 קמ"ש. נתוני ביצועים נוספים לא פורסמו. מלבד מערכת ההנעה הייחודית, הרכב החדש כמעט זהה ל-GLC המשווק בישראל, עם אורך של 471 ס"מ, רוחב של 189 ס"מ, גובה של 165 ס"מ ובסיס גלגלים של 283 ס"מ. משקל הרכב לא פורסם.
ה-GLC F-Cell מוגדר כרכב טרום-ייצור, ומרצדס מבטיחה כי יעבור לייצור בעתיד הקרוב מאוד - ייתכן שכבר בשנה הבאה. בשלב זה עדיין לא הוחלט כיצד ישווק - האם יימכר באופן סדרתי ללקוחות פרטיים, או לחברות ומיזמי תחבורה כרכב שיתופי. כמו כן, בהיעדר תשתית תדלוק בישראל, ספק אם נראה אותו אצלנו בכלל.