זמן הקפה יוצא מגדר הרגיל נרשם לאחרונה בנורבורגרינג: שש דקות, 47 שניות ושלוש עשיריות. זהו שיא חדש למכונית הנעה אחורית וזמן ההקפה השני בטיבו אי-פעם אחרי מכונית העל החשמלית ניאו EP9. ומכונית השיא? לא אחרת מאשר פורשה 911GT2 RS החדשה, גרסת העל של ה-911.
מכונית הספורט הנחשקת מצוידת הפעם במנוע טווין-טורבו בנפח 3.8 ליטר, עם 700 כ"ס ו-76.4 קג"מ, מספיק בשביל האצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 2.8 שניות ומהירות מרבית של 340 קמ"ש. אבל בנורבורגרינג כידוע זה לא מספיק, ול-RS גם כיול ספורטיבי קיצוני, ומכונית השיא נעלה צמיגי מישלן פיילוט קאפ 2 (שזמינים גם בדגם הסדרתי).
פורשה 911 קבעה שיא מדהים בנורבורגרינג
צילום: מנהל
רגע אחרי שבירת השיא: נהג פורשה, לארס קרן (שני מימין) ובכירי היצרנית חוגגים
מאחורי ההגה נהגו שניים מבכירי נהגי פורשה - נהג הניסוי של פורשה ניק טנדי ונהג המבחן של היצרנית, לארס קרן. טנדי רשם זמן של פחות משש דקות ו-50 שניות, מספיק כדי לשבור את השיא הקודם (6:52.01). אבל את ההישג המדהים רשם דווקא קרן שנהג אחריו.
פורשה 911 קבעה שיא מדהים בנורבורגרינג
צילום: מנהל
נהג המבחן של פורשה הקיף את המסלול לקראת שקיעה, בשעה שבע בערב, בתוך 6:47.3 דקות. בזמן המהיר ביותר למכונית הנעה אחורית. רק שנייה וארבע עשיריות מפרידות בין הזמן שרשם לבין זה של ה-EP9, מכונית חשמלית עם הנעה כפולה ו-1,360 כ"ס. זה גם אומר שה-GT2 RS רשמה מהירות ממוצעת של 184.11 קמ"ש במסלול הנורבורגרינג, אחד המסלולים התובעניים בעולם, שאורכו 20.6 ק"מ (נורבורגרינג נורדשלייפה).
ומה שלא פחות מדהים, אגב, הוא שפורשה עצמה הייתה בטוחה שה-GT2 RS תרשום זמן של שבע דקות וחמש שניות. הזמן בסופו של דבר שבר את תחזיות פורשה בכמעט 18 שניות, וגם זה מרשים ביותר.