פורשה 911 קבעה שיא מדהים בנורבורגרינג

פורשה שברה את התחזיות של עצמה בכמעט 18 שניות וקבעה זמן הקפה מדהים - שיא חדש למכוניות הנעה אחורית

זמן הקפה יוצא מגדר הרגיל נרשם לאחרונה בנורבורגרינג: שש דקות, 47 שניות ושלוש עשיריות. זהו שיא חדש למכונית הנעה אחורית וזמן ההקפה השני בטיבו אי-פעם אחרי מכונית העל החשמלית ניאו EP9. ומכונית השיא? לא אחרת מאשר פורשה 911GT2 RS החדשה, גרסת העל של ה-911.
 
 
 
מכונית הספורט הנחשקת מצוידת הפעם במנוע טווין-טורבו בנפח 3.8 ליטר, עם 700 כ"ס ו-76.4 קג"מ, מספיק בשביל האצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 2.8 שניות ומהירות מרבית של 340 קמ"ש. אבל בנורבורגרינג כידוע זה לא מספיק, ול-RS גם כיול ספורטיבי קיצוני, ומכונית השיא נעלה צמיגי מישלן פיילוט קאפ 2 (שזמינים גם בדגם הסדרתי).
 
צילום: מנהל 
רגע אחרי שבירת השיא: נהג פורשה, לארס קרן (שני מימין) ובכירי היצרנית חוגגים 
 
מאחורי ההגה נהגו שניים מבכירי נהגי פורשה - נהג הניסוי של פורשה ניק טנדי ונהג המבחן של היצרנית, לארס קרן. טנדי רשם זמן של פחות משש דקות ו-50 שניות, מספיק כדי לשבור את השיא הקודם (6:52.01). אבל את ההישג המדהים רשם דווקא קרן שנהג אחריו.
 
צילום: מנהל 
 
נהג המבחן של פורשה הקיף את המסלול לקראת שקיעה, בשעה שבע בערב, בתוך 6:47.3 דקות. בזמן המהיר ביותר למכונית הנעה אחורית. רק שנייה וארבע עשיריות מפרידות בין הזמן שרשם לבין זה של ה-EP9, מכונית חשמלית עם הנעה כפולה ו-1,360 כ"ס. זה גם אומר שה-GT2 RS רשמה מהירות ממוצעת של 184.11 קמ"ש במסלול הנורבורגרינג, אחד המסלולים התובעניים בעולם, שאורכו 20.6 ק"מ (נורבורגרינג נורדשלייפה). 
 
ומה שלא פחות מדהים, אגב, הוא שפורשה עצמה הייתה בטוחה שה-GT2 RS תרשום זמן של שבע דקות וחמש שניות. הזמן בסופו של דבר שבר את תחזיות פורשה בכמעט 18 שניות, וגם זה מרשים ביותר. 

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.