הפרועה חוזרת: טי.וי.אר מציגה גריפית'

יצרנית מכוניות הספורט הקטנה, שנודעה בעיצוביה הנועזים, חוזרת לחיים אחרי כמעט 12 שנות געגוע

יצרנית הרכב הבריטית טי.וי.אר (TVR) חוזרת - ובגדול. כמעט 12 שנים אחרי שנאלצה להפסיק את פעילותה בגלל קשיים כלכליים, טי.וי.אר מציגה מכונית חדשה ראשונה, עם שם ותיק ועיצוב מבטיח.
 
 
 
למכונית החדשה קוראים גריפית' (Griffith), שם שהיה בשימוש על-ידי היצרנית בשנות ה-90, ומגיע משמות המשפחה הוולשיים. זוהי מכונית ספורט בנוסחה הקלאסית - מרכב קופה, שני מושבים, מנוע קדמי והנעה אחורית - כפי שהיה נהוג בדגמי טי.וי.אר בעבר. העיצוב שואב השראה מכמה מדגמי היצרנית הקלאסיים, שנודעו בייחוד (שלא כולם אהבו), ונראה שבטי.וי.אר למדו הפעם לאזן לא רע בין אגרסיביות לאלגנטיות. יחסית.
 
צילום: מנהל 
 
לגריפית' אורך של 431 ס"מ, רוחב של 185 ס"מ ובסיס גלגלים של 260 ס"מ - מידות דומות למשפחתית קומפקטית מודרנית. גובהה עם זאת צנוע - 124 ס"מ בלבד. היא תציע משקל עצמי נמוך של "פחות מ-1,250 ק"ג", כך טי.וי.אר, מה שיקנה לה יחס של כ-400 כ"ס לטון.
 
צילום: מנהל 
 
במילים אחרות, זה אומר שמנוע ה-V8 בנפח 5.0 ליטר שתציע בחרטומה, יפיק כ-500 כ"ס. טי.וי.אר לא מפרסמת בשלב זה נתוני הספק ומומנט, אך מציינת כי לדגם החדש תיבת שישה הילוכים ידנית והנעה אחורית, והוא מסוגל להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך "פחות מארבע שניות" ולמהירות מרבית של "322 קמ"ש לפחות".
 
צילום: מנהל 
 
הגריפית' תגיע לייצור במחצית השנייה של 2018, עם מסירות ראשונות ללקוחות בסוף אותה שנה. מחיר ההשקה יעמוד על החל מ-90 אלף פאונד, כלומר כ-416 אלף שקל לפני מסים. עד כה אף גורם לא הביע נכונות לקחת לידיו זיכיון לייבוא סדיר של טי.וי.אר לישראל, והסיכוי שזה יקרה אינו גדול. 

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.