טויוטה מתחילה בשיווק ה-C-HR - אוטו

טויוטה מתחילה בשיווק ה-C-HR

רכב הפנאי החדש של טויוטה משווק בישראל, עם שפע מערכות בטיחות – ומלאי מוגבל

טויוטה ישראל החלה בשיווק ה-C-HR, רכב הפנאי הקומפקטי החדש שלה. הרכב נחשף בשני שלבים; במרץ לפני שנה הוצג העיצוב החיצוני שלו בתערוכת ז'נבה, ובספטמבר, בתערוכת פריז, הגיע תורו של עיצוב הפנים.
ההקשר הרחב
טויוטה C-HR נוחת לתוך קטגורית הפנאי הקומפקטי הלוהטת, עם כוונות להפוך לאחד הכלים הנמכרים בקטגוריה. הראב4 – רכב הפנאי הראשון בעולם (1994) – ממוקם בקצה העליון של סקלת המחירים בקטגוריה הזו, מה שהגביל את פוטנציאל המכירות שלו.
כזכור, טויוטה בחרה בעיצוב מאוד ספורטיבי ואופנתי ל-CH-R, כזה שאמור למשוך הרבה מבטים - מטרה שהם בהחלט הצליחו להשיג. עם בסיס גלגלים של 264 ס"מ ואורך של 436 ס"מ, טויוטה CH-R נמצא בקצה התחתון של סקלת הגודל בקטגוריה, מה שעוזר בהעברת המסר הספורטיבי.
יחידות ההנעה
טויוטה C-HR יוצע בשתי גרסאות מנועים - וגם הן נמצאות בקצה התחתון של סקלת ההספקים בקטגוריה. האחת היא היברידית, אותה אחת שפגשנו בפריוס החדשה – מנוע בנזין 1.8 ליטר המייצר 98 כ"ס ומנוע חשמלי המייצר 71 כ"ס – האחראית להספק משולב של 122 כ"ס. התאוצה ל-100 קמ"ש היא 11 שניות והמהירות המרבית 170 קמ"ש. לגרסה זו ציון 2 בדירוג הירוק, כאשר צריכת הדלק המשולבת הרשמית היא 26.3 ק"מ לליטר עם חישוקי "17, ו-25.6 ק"מ/ל' עם חישוקי "18.
לצידה תוצע גרסת 1.2 ליטר טורבו - בהופעת הבכורה של מנוע זה בישראל. למנוע זה הספק של 116 כ"ס (ב-5200-5600 סל"ד), המומנט העומד על 18.9 קג"מ (1500-4000 סל"ד). נתונים אלה, יחד עם תיבה אוטומטית רציפה, מסדרים לגרסה זו האצה ל-100 קמ"ש ב-11.1 שניות ומהירות מרבית של 180 קמ"ש. הציון הירוק כאן הוא 7 וצריכת הדלק הרשמית היא 16.9 ק"מ לליטר.
האבזור עשיר
ה-C-HR משווק עם אבזור עשיר למדי. כבר ברמת הגימור הבסיסית, 'סיטי' (C-ITY), נכללים חישוקי "17, מולטימדיה מקורית – טויוטה טאץ' 2 העדכני עם צג "8, מצלמה ובלוטות' – מפתח חכם ובקרת אקלים מפוצלת. חשוב בהרבה הוא אבזור הבטיחות, וזה כולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, קריאת תמרורים ועמעום אורות אוטומטי. ציון האבזור הבטיחותי לפי משרד התחבורה הוא 7.
טויוטה C-HR ברמת אבזור זו מוצע ב-144,000 שקלים לגרסה ההיברידית או ב-142,000 שקלים לגרסת ה-1.2 ליטר טורבו.
רמת הגימור 'שיק' (C-HIC) מוצעת רק עם הגרסה ההיברידית והיא עולה 150,000 שקלים; זו מוסיפה חישוקי 18", גג ובתי מראות שחורים לטובת מראה יותר אופנתי מבחוץ. בפנים יש לה תאורת אווירה עשירה יותר עם גוונים וחומרים שונים, חימום מושבי נהג וכיוון קשיחות המסעד.
המלאי המוגבל
כאשר הביקוש בתחום זה כה גדול, בטויוטה ישראל כבר אמרו לנו שהבעיה הגדולה שלהם תהיה במלאי המצומצם שיעמוד לרשותם השנה. בעיה זו היא חלק מהסיבה שמכירת 300 הכלים הראשונים תתבצע ברשת במתכונת "כל הקודם זוכה" עוד לפני שהמכוניות תגענה לאולם התצוגה.
וכך, החל מיום רביעי הקרוב (8.2) בשעה 10:00, יוכלו 300 לקוחות בלבד לבצע הזמנה עם מקדמה בסך 2000 שקלים בלבד להבטחת הרכישה. המכוניות הראשונות יגיעו לאולמות התצוגה רק בעוד כשבועיים.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות