9-3
סאאב 9-3, מכונית שהוצגה לראשונה בשנת 2002 (בדור שני ומודרני ביחס לאותם ימים), חוזרת לחיים. 15 שנים אחרי ההשקה ההיא וחמש אחרי שהטכנולוגיה של סאאב נרכשה על-ידי חברת NEVS הסינית, הבעלים החדשים מוכנים להשיק את המכונית מחדש.
סאאב 9-3 חוזרת בשם חדש: NEVS
צילום: מנהל
זו שהייתה: סאאב 9-3
זמן רב חלף מאז NEVS (ר"ת של National Electric Vehicle Sweden, חברת רכב חשמלי לאומי שוודית) רכשה את סאאב מספייקר, שפשטה רגל לאחר שרכשה את סאאב מג'נרל מוטורס. אלא שגם NEVS נתקלה בקשיים כלכליים, ואלו הובילו להפסקת הייצור, זמן קצר בלבד לאחר שחודש בשנת 2013 בשוודיה. לאחר מספר יחידות קטן NEVS ביצעה ארגון מחדש, החלה להקים מפעלים חדשים בסין ושינתה מיקוד לרכב חשמלי - אך גם איבדה את הזכות להשתמש בשם סאאב בגלל אי-עמידה בתנאי החוזה.
סאאב 9-3 חוזרת בשם חדש: NEVS
צילום: מנהל
זו שתהיה: NEVS 9-3X
כעת אחרי כל התלאות, נראה שה-9-3 חוזרת - אך היא תשווק תחת השם NEVS. הסינים גם זנחו את התוכנית להציע אותה עם מנוע בעירה פנימית (בנזין או דיזל), ובשלב ראשון ייוצרו רק 9-3 חשמליות. תחילת השיווק מתוכננת לשנה הבאה, לאחר שתושלם הקמת מפעל חדש בסין, ו-NEVS מבטיחה להציע גרסאות סדאן וסטיישן-שטח (9-3X), כפי שהיה גם בגלגולה של ה-9-3 תחת סאאב.
סאאב 9-3 חוזרת בשם חדש: NEVS
צילום: מנהל
סאאב 9-3X
בשלב זה אין מפרט טכני כלשהו של המכוניות, שנחשפו במפרט תצוגה. הדגמים הסדרתיים צפויים להיחשף בתוך חודשים ספורים, ללא שינוי מהותי בעיצוב. הן ישווקו בעיקר בסין, אם כי בעתיד הרחוק יותר ב-NEVS מקווים לחזור גם לאירופה, אולי עם הדור הבא של הדגם.
סאאב 9-3 חוזרת בשם חדש: NEVS
צילום: מנהל
NEVS אין-מושן
לצד משפחת ה-9-3, ובכדי לעורר עניין בהשקתה, NEVS חשפה גם מכונית תצוגה עתידנית ברוח המכוניות האוטונומיות ששורה על התעשייה כולה. מכונית זו, שמכונה אין-מושן (InMotion, בתנועה), היא למעשה אמצעי תחבורה אוטונומי לחלוטין. הרכב, שמעוצב כמעין סלון ממונע, אמור לאפשר לנוסעיו חופש לעסוק בכל אשר ירצו - כאשר הרכב נוהג לבד לפי מסלול שנקבע מראש.
סאאב 9-3 חוזרת בשם חדש: NEVS
צילום: מנהל
נכון לעתה לא ידוע על תוכניות ייצור כלשהן של האין-מושן, שכמו כלי רכב אוטונומיים לתצוגה אחרים נועד בעיקר ליצירת עניין במותג.