גם חברת הרכב הצ'כית סקודה מצטרפת ליצרנים הגלובליים שבוחרים לשתף פעולה עם מיזמי היי-טק ישראליים בתחום התחבורה. היצרן הצ'כי הודיע על חתימת הסכם שיתוף פעולה בין חטיבת הדיג'ילאב של סקודה לבין צ'מפיון מוטורס, יבואנית קבוצת פולקסווגן לישראל.
מנכ"ל סקודה, ברנהרד מאייר, ופרופסור יצחק סוארי, יו"ר מועצת המנהלים של צ'מפיון מוטורס, חתמו על מזכר הבנות שיאפשר לסקודה גישה למיזמים וכישרונות בתחום. מדובר בעוד שיתוף פעולה מעניין שמחזק את מעמדה של תל-אביב כבירת היי-טק עולמית.
גם סקודה בוחרת בהיי-טק הישראלי
צילום: מנהל

חברת האם של צ'מפיון, קבוצת אלייד, מקיימת כבר כמה שנים קשר הדוק עם מיזמי סטארט-אפ בתחום התחבורה בארץ ותומכת בהם - וסקודה תוכל ליהנות מקשר זה. היבואן הישראלי וסקודה מתכננים לבסס פלטפורמה שתעודד מיזמים בתחומי הרכב והניידות החכמה. פרויקטים חדשניים יזוהו בשלבים מוקדמים, ויקודמו לכיוון מודלים עסקיים עבור חברת סקודה. הפרויקט הוא בתמיכת לשכת המסחר והתעשייה ישראל-צ'כיה.

"ישראל הינה מקור בעל פרופיל גבוה לחדשנות דיגיטלית", אמר מנכ"ל סקודה, ברנהרד מאייר. "הנוכחות שם וקבלת גישה ישירה לפרויקטים חדשניים, חברות סטארט-אפ בתחום ההיי-טק וכישרונות בתחום ה-IT (טכנולוגיית מידע, INFORMATION TECHNOLOGY) הינה בעלת חשיבות רבה לסקודה אוטו". מטרת השותפות הינה לפתוח בדיאלוג מתמשך עם מובילים אזוריים בסצינת ה-IT, וכן עם חברות ואוניברסיטאות.
גם סקודה בוחרת בהיי-טק הישראלי
צילום: מנהל
סקודה אוטו דיג'ילאב פועלת בשיתוף פעולה הדוק עם צ'מפיון מוטורס. היבואנית הותיקה והמצליחה של רכבי סקודה ושל מותגים אחרים בקבוצה, יחד עם חברת האם קבוצת אלייד, היא גם בעלת מומחיות וניסיון רב בקידום חברות היי-טק מתפתחות. צ'מפיון מוטורס וקבוצת אלייד נהנות מקשרים מצוינים הן עם סצינת הסטארט-אם בתחום ה-IT והן עם קרנות הון סיכון מקומיות.
מזה כמה שנים החברה עצמה השקיעה בחברות סטארט-אפ חדשניות, שירושתו כעת עם סקודה אוטו דיג'ילאב. האחזקות של קבוצת אלייד מכוונות למפתחים של פתרונות ניידות חדשים בתעשיית הרכב, כגון מערכות סיוע לנהג, חיישנים, קישוריות ותחומים אחרים. היבואן הישראלי והמותג הצ'כי המסורתי מתכננים פלטפורמת חדשנות משותפת שמעודדת חברות סטארט-אפ בתחומי הרכב והניידות החכמה. הפרויקט זכה לתמיכה מקיפה של לשכת המסחר והתעשייה ישראל-צ'כיה.
גם סקודה בוחרת בהיי-טק הישראלי
צילום: מנהל