יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, החלה בשיווק גרסת בסיס חדשה ומוזלת של טויוטה לנד קרוזר. כעת, מחירו ההתחלתי של לנד קרוזר ארוך עומד על 315,000 שקל, לעומת 350,000 בעבר.
הסיבה למחיר המוזל היא רמת גימור נמוכה יותר מזו שהוצעה עד היום – TS, הממוקמת נמוך מרמת "לקשרי" שהוצעה עד כה (ואשר ממשיכה להיות מוצעת). קיזוז של 35,000 שקלים במחיר בא לידי ביטוי בהסרה של אביזרי נוחות, מבפנים ומבחוץ – אין קיפול חשמלי למראות הצד, אין פנסי ערפל, אין גג שמש חשמלי, אין מדרגות צד והשבכה הקדמית צבועה בשחור (ולא מצופה ניקל, כמו בשאר רמות הגימור). רשימת ה"אין" כוללת, בין השאר, גם את מערכת המולטימדיה, בקרת השיוט, בקרת האקלים ואפילו את יציאות ה-USB וה-AUX(!). כן יש כניסה והנעה ללא מפתח וחישוקי "17 קלים. מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות – אין בכלל.
טויוטה לנד קרוזר: רמות גימור חדשות, מ-315 אלף שקלים
צילום: מנהל
עוד יצוין כי תמורת 315,000 שקלים מקבלים לנד קרוזר ארוך – אך עם חמישה מושבים בלבד. רמת TS עם שבעה מקומות מוצעת ב-320,000 שקלים, וכוללת בנוסף גם בקרת אקלים מפוצלת. רמת TS – הן עם חמישה מקומות והן עם שבעה – מוצעת רק בגרסת הדיזל (2.8 ליטר, 177 כ"ס, תיבת שישה הילוכים אוטומטית).
מהצד השני של מבחר רמות הגימור, התווספה רמת "לימיטד" - המוצעת אף היא רק בגרסת דיזל עם מרכב ארוך. מחיר רמת גימור זו נקבע על 400,000 שקלים, כאשר תוספת של 20,000 השקלים לעומת רמת "לקשרי" מוסיפה ב"לימיטד" חלונות כהים ליושבים מאחור, חיישני חנייה מקוריים מלפנים ומאחור, חיישן תאורה, כיוון חשמלי לגלגל ההגה, לוח מחוונים משופר, מראה פנימית מתכהה אוטומטית וגימור מהודר יותר מבפנים ומבחוץ. למרות תג המחיר הגבוה, מפרט אביזרי הבטיחות של הלנד קרוזר מאכזב, ולא כולל מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות כלל – אלא רק מערכת מובילאיי.
טויוטה לנד קרוזר: רמות גימור חדשות, מ-315 אלף שקלים
צילום: מנהל
תא הנוסעים ברמת "לימיטד"