קיה הכריזה אתמול (שני) על דגם חדש, סטינגר (עוקץ) והציגה אותו בדטרויט. הדגם החדש הוא סדאן-קופה, ולמרות שקיה מתייחסת בהודעתה למשפחתיות-גדולות של דגמי יוקרה – אודי A4, אינפיניטי Q50, ב.מ.וו סדרה 4 גראן קופה, לקסוס IS – הרי ממדי הדגם עצמו ממקמים אותו בעולם הסלון. באופן כזה הדגם יוצא לדרכו עם יתרון משמעותי בהשוואה למתחרות האמורות. עם זאת, קיה מתייחסת גם לדגמי הסלון לקסוס GS ומרצדס CLS, ומציינת שהסטינגר גדולה אף מהם.
"בשונה מדגמי קיה אחרים, הסטינגר היא מכונית חלום עבורנו, והנה החלום הזה מתגשם כאן, בדטרויט" אמר אורת' הדריק, סגן נשיא קיה-ארה"ב לפיתוח. המקור לדגם החדש, מציינת קיה, הוא ב-GT קונספט שהוצג בפרנקפורט ב-2011.
קיה משיקה בדטרויט את סטינגר
צילום: מנהל
מיקומו של מיצוב
קיה סטינגר יושבת על אותה רצפת הנעה אחורית המשרתת גם את דגמי ג'נסיס, מותג היוקרה של יונדאי. בסיס הגלגלים הוא 290.5 ס"מ, כמקובל במכוניות סלון. האורך הוא 483 ס"מ, הרוחב 187 ס"מ – והגובה, כמצוות אופנת הסדאן-קופה, הוא 140 ס"מ.
עיצוב החזית מבוסס על מוטיב אף הטיגריס, אך קיה הלכה הלאה, עם שפע של פתחי אוורור מגודלים בחזית, על מכסה המנוע, בצדי הרכב מלפנים וגם מאחור.
בסיפון המחוונים שני מפלסים, ובמרכזו בולטים מסך מגע זקוף ("7) ושלושה פתחי אוורור, כאשר מתחתיהם פקדי מערכת השמע ובקרת האקלים. הקונסולה בין המושבים רחבה, ובה בורר הילוכים המוצע בעיצוב רגיל או כזה הדומה לעכבר מחשב.
באבזור, בין השאר, תפעול הדיבורית באמצעות מחוות ידיים, תצוגה עילית ומערכת שמע היקפית עתירת הספק ורמקולים (כולל מתחת למושבים). מערך הבטיחות האקטיבי כולל בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה ותיקון של סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים והתרעה על תנועה חוצה מאחור.

קיה משיקה בדטרויט את סטינגר
צילום: מנהל
מלמטה
הסטינגר מוצע עם שני מנועים, תיבה אחת ושני סוגי הנעה. המנוע הבסיסי הוא 2.0 ליטר טורבו, 4 צילינדרים, המספק 255 כ"ס (ב-6200 סל"ד) ו-35.9 קג"מ (1400-4000 סל"ד). מעליו, בגרסת GT, יוצע מנוע V6 חדש לגמרי של יונדאי-קיה (מוצג לראשונה בדטרויט, גם בג'נסיס G80) בנפח 3.3 ליטר, כפול-מגדשים המייצר 365 כ"ס (ב-6000 סל"ד) ו-52 קג"מ (ב-1300-4500 סל"ד). שני המנועים מוצעים עם תיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים, וההנעה היא אחורית או כפולה. להנעה האחורית דיפרנציאל מוגבל החלקה ולכפולה מערכת מומנט-וקטורי.
קיה משיקה בדטרויט את סטינגר
צילום: מנהל
קיה מציינת כי הסטינגר מצויד בממיר מומנט מסוג חדש, הנעזר במשככים צנטריפוגליים כדי לרכך את הרעידות המגיעות ממערכת ההנעה. בלמים מתוצרת ברמבו יוצעו באופן תקני בגרסת GT וכאופציה בגרסה הרגילה. הסטינגר תוצע עם בולמי זעזועים אדפטיביים, הניתנים לכיול לפי חמישה מצבים לבחירה – כאשר בחירת הכיול משפיעה גם על מצב משקל ההגה החשמלי שיש לו יחס העברה משתנה.
מתי אצלנו?
מטלקאר, יבואנית קיה לישראל, נמסר כי הסטינגר תגיע לארץ, אך לא ידוע מועד הגעתה.
קיה משיקה בדטרויט את סטינגר
צילום: מנהל