סיאט חשפה דור חדש של האיביזה, המכונית הנמכרת ביותר שלה בישראל וממכוניות הסופרמיני המצליחות ביותר אצלנו בשנים האחרונות. סיאט איביזה דור חמישי היא מכונית ראשונה בקטגוריה של קונצרן פולקסווגן שעושה שימוש בפלטפורמת ה-MQB A0 החדשה, שבעתיד תשמש רכב פנאי (סיאט ארונה) כמו גם את הדור הבא של פולקסווגן פולו וסקודה פאביה.
מחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית סיאט לישראל, נמסר ל"אוטו" כי הדור החדש של האיביזה ינחת בישראל ברבעון הרביעי של 2017. בשלב זה לא ידוע אילו גרסאות ישווקו, והאם האיביזה תצליח לשמור על רמת המכירות הגבוהה, שהושגה בעיקר תודות לגרסת הבסיס המוזלת.
סיאט איביזה חדשה נחשפה, בישראל עוד השנה
צילום: מנהל
האיביזה החדשה מציגה אורך שקטן בשני מ"מ וגובה שקטן במ"מ, אך היא רחבה באופן משמעותי (9 ס"מ) ובסיס הגלגלים שלה צמח ב-9.5 ס"מ ל-256 ס"מ, כל זאת לטובת שיפור משמעותי הן במרווח לנוסעים והן ביכולת הדינמית. תא המטען גדל ב-63 ליטר ועומד כעת על 355 ליטר.
מבחינת עיצוב, האיביזה החדשה נוטשת סופית את העיצוב המסורתי של האיביזה בחרטום, לטובת דימיון רב ללאון הנוכחית. מאחור הקווים העגלגלים חודדו והמראה מעט רחב-מרובע יותר.
סיאט איביזה חדשה נחשפה, בישראל עוד השנה
צילום: מנהל
שימוש בפלטפורמה חדשה איפשר לסיאט גם לשדרג את מערכות הבטיחות של האיביזה, שיכללו כעת בין היתר בלימת חירום אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית. אבזור המותרות כולל מצלמות היקפיות, מערכת מולטימדיה עם מסך "5 או "8 ותמיכה באפל קארפליי, אנדרואיד אוטו ומירורלינק.
מתחת למכסה המנוע אין חידושים דרמטיים, עם יחידות כוח שכבר הוצעו בעבר באיביזה או שמצטרפות אליה מדגמי פולקסווגן אחרים. בין היתר יוצעו מנוע שלושה צילינדרים טורבו-בנזין בנפח 1.0 ליטר (95 או 115 כ"ס), מנוע ארבעה צילינדרים טורבו-בנזין חדש בנפח 1.5 ליטר עם 150 כ"ס וגרסת טורבו-דיזל בנפח 1.6 ליטר (80, 95 או 115 כ"ס). תיבות ההילוכים יהיו ידניות עם חמישה או שישה יחסי העברה, ורובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים. נתוני ביצועים ותצרוכת דלק לא פורסמו.
סיאט איביזה חדשה נחשפה, בישראל עוד השנה
צילום: מנהל
האיביזה תוצע בתחילה רק במרכב חמש דלתות, בלי גרסת שלוש דלתות או סטיישן. גם גורלה של הקופרה אינו ידוע, כאשר על-פי השמועות בתעשייה בסיאט שוקלים להתמקד בדגמי חמש דלתות רגילים בלבד (כולל גרסת הדמוי-ספורט FR) ולהעביר חלק מהמיקוד לארוסה, רכב פנאי קטן שימוצב מתחת לאטקה.
פרטים נוספים על האיביזה החדשה צפויים להתפרסם בחודש מרץ בתערוכת ז'נבה. שיווק הדגם יחל בישראל לקראת סוף 2017, לא לפני חודש אוקטובר.
סיאט איביזה חדשה נחשפה, בישראל עוד השנה
צילום: מנהל