ב.מ.וו M5 החדשה – 3.4 שניות ל-100 קמ"ש - אוטו

ב.מ.וו M5 החדשה – 3.4 שניות ל-100 קמ"ש

600 כוחות סוס, הנעה כפולה ותיבת שמונה הילוכים בדור החדש של ב.מ.וו M5

ב.מ.וו מציגה את הגרסה החזקה ביותר במשפחת סדרה 5 – גרסת M5 – עם יותר כוח, פחות משקל והנעה כפולה, לראשונה בתולדות M5.
ב-M5 החדשה מותקן מנוע דומה לזה של ה-M5 הקודמת: מנוע V8 בנפח 4.4 ליטר עם שני מגדשי טורבו. נתוני המנוע מרשימים, גם אם לא טובים בהרבה מאלו של המנוע הקודם: 600 כ"ס ב-5600-6700 סל"ד ו-76.4 קג"מ ב-1800-5600 סל"ד – יותר הספק (היה 560 כ"ס) שמגיע מעט מוקדם יותר, ויותר מומנט (היה 69.3) – שמגיע מעט מאוחר יותר.
בהמשך שרשרת ההינע יש תיבת הילוכים חדשה - שמונה הילוכים פלנטרית במקום דו-מצמדית עם שבעה הילוכים בדור הקודם, וחשוב יותר: הנעה כפולה. לראשונה בתולדות ה-M5. כבדורות עברו וכמקובל כיום – היצרן לא מציע תיבה ידנית. לפחות לא כרגע.
ההנעה הכפולה כוללת דיפרנציאל מרכזי - ולא מערכת צימוד כמקובל. היא מציעה חמש תכניות נהיגה, המשלבות מספר מצבי פעולה של מערכת ההנעה הכפולה ובקרת היציבות – ובין השאר ישנה אפשרות להנעה אחורית "טהורה", כולל דיפרנציאל מוגבל החלקה בסרן האחורי (ובמצב הקיצוני ביותר – גם בקרת היציבות מנותקת לחלוטין).
על אף מערכת ההנעה הכפולה והממדים שגדלו לעומת הדגם היוצא, M5 החדשה דווקא קלה מקודמתה ב-15 ק"ג – ומשקלה כעת 1855 ק"ג. כן, עדיין לא ממש אנורקטי... את החיסכון במשקל השיגו בב.מ.וו בין השאר באמצעות גג העשוי פלסטיק מחוזק בסיבי פחמן, כמו גם מערכות פליטה ובלימה קלות יותר. מי שייבחר לצייד את ה-M5 בבלמים קראמיים, יחסוך עוד 23 ק"ג (שרובם נחסכים במשקל הבלתי מוקפץ).
החיסכון במשקל, ההספק המשופר וההנעה הכפולה משפרים משמעותית את הזריזות בה מאיצה ה-M5 החדשה מהמקום: היא משפרת את נתון התאוצה למאה של הדגם היוצא בשניה שלמה - נצח בספירת הביצועים הזו - ומגיעה למאה קמ"ש בתוך 3.4 שניות. מ-0 ל-200 קמ"ש מגיע הדגם החדש בתוך 11.1 שניות בלבד, ולשם הפרופורציות – זה אותו הזמן בדיוק שלוקח לקורולה אוטומטית להגיע ל-100 קמ"ש. המהירות המרבית היא 250 קמ"ש מוגבלים-אלקטרונית, או 305 קמ"ש עבור אלו שישלמו עבור שחרור ההגבלה. אגב, למרות השיפור המשמעותי בביצועים, בקרב השרירים הגרמני, ה-M5 החדשה מסתפקת במקום השני - ל-E63S יש 612 כוחות סוס וזמן תאוצה זהה למאה קמ"ש, בעוד אודי RS6 מציעה הספק עדיף (605 כ"ס) אך מעט איטית יותר בהאצה למאה (3.7 ש').
עוד בענייני ביצועים - למרות צריכת דלק עדיפה (רשמית) בשיעור של 6% לעומת הגרסה הקודמת, טווח הנסיעה קטן יותר - זאת בשל מיכל דלק קטן משמעותית מבעבר, 68 ליטר במקום 80 (הבדל של 15%).
באירופה, יחלו מסירות ב.מ.וו M5 באביב 2018. מדלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו, נמסר כי המכונית צפויה להגיע לארץ כבר ברבעון הראשון של 2018. מחיר לא נמסר.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות