אסטון מרטין DB11 וולנטה - מפגש אישי (וידאו) - אוטו

אסטון מרטין DB11 וולנטה - מפגש אישי (וידאו)

אסטון מרטין חשפה היום את הגרסה הפתוחה של DB11. לפני כחודש כבר פגשנו בה מקרוב, לצד חברי ההנהלה

בסוף יום העיתונות המעייף בתערוכת פרנקפורט, הזמינה אותנו חברת אסטון מרטין, יצרנית מכוניות הספורט הבריטית, לתצוגה מיוחדת ומפגש עם ההנהלה הבכירה. אבל באסטון הכינו לנו הפתעה: הצצה ל-DB11 וולנטה, כחודש לפני חשיפתה בציבור. התנאי היחיד: "לא לספר לחבר'ה". ולכן בכניסה אנחנו חותמים על הסכם סודיות ועמידה באמברגו, מפקידים את הסלולר ומתחייבים שלא לצלם. ואחרי כל זה אנו מוכנסים לחדר בו מוסתרת המכונית.

עתיד מעניין
"עם DB11 וולנטה אתם יכולים לראות רמז למה שיבוא מאסטון בעתיד" מבטיח אנדי פאלמר, נשיא ויושב ראש החברה, בפתיחת הערב "ואני מבטיח שיבואו עוד הרבה דברים טובים מאתנו". עוד הוסיף פאלמר כי "בעזרת בעלי המניות, יצאנו לתכנית החידושים הגדולה בתולדות החברה. אסטון צריכה להיות נדירה ואקסלוסיבית, אבל אנחנו יכולים לגדול ולהציע כלים שלא חשבו שנוכל לייצר. תוך שנתיים שינינו את החברה באופן דרמטי ולא הרבה יושבי ראש לפני יכלו לומר שזו חברה רווחית".
"מאז השקת ה-DB11 הכפלנו מכירות ברוב השווקים ובסין אפילו יותר מכך. מכרנו 2500 מכוניות כאלה מאז ההשקה, ועד סוף השנה נהיה עם יותר מ-5000 מכירות. נגדל ביותר מ-2000 מכוניות השנה (לעומת 3690 ב-2016) ורוב הצמיחה היא תודות ל-DB11. למעשה, עד סוף הרבעון הראשון של 2018 הייצור של המכונית מוזמן".
פאלמר מבטיח להציג מכונית חדשה בכל שנה, וגם גרסאות מיוחדות ומוגבלות בכמות הייצור לדגמים המוכרים. בדרך זו תוכל אסטון להציג חידושים באופן תכוף. "התוכנית שלנו היא שאחרי ה-DB11 יבואו הוונטג' ב-2017, הוונקיש ב-2018, ה-DBX (רכב הפנאי א.ש.) ב-2019 ואז מכונית ספורט עם מנוע מרכזי. אחרי כן תהיה לגונדה אחת ולגונדה מספר שתיים". פאלמר גם מתכוון לשים דגש על נוכחות בספורט המוטורי דרך שיתוף הפעולה עם קבוצת רד-בול בפורמולה 1 (אסטון תהיה נותנת חסות והקבוצה תכונה אסטון מרטין רד בול). הוא גאה כמובן לציין את הניצחון של אסטון בקטגורית ה-GTE-PRO בלה-מאן.

הוולנטה
מאז 1965 וולנטה הוא הכינוי באסטון מרטין למכוניות פתוחות, והגרסה החדשה ל-DB11 נראית נהדר במציאות - וזה, כמובן, לא מפתיע. היא אלגנטית וקלילה יותר מהקופה, ונראית פחות ספורטיבית, אך יותר מהודרת. עיקר השינוי בעיצוב הוא מאחור, כאשר הגרסה הפתוחה מוותרת על כונסי האוויר העיליים, אשר שיחקו תפקיד חשוב ביותר במראה של הקופה.
הגג הנפתח - גג בד, הנפתח חשמלית - מבוסס על מנגנון פתיחה/סגירה חדש. לגג לוקח 14 שניות להיפתח, ו-16 שניות להיסגר, וניתן לעשות זאת דרך שלט-רחק, או תוך כדי נסיעה עד מהירות של 50 קמ"ש.
בשלב זה, אסטון מציעה את DB11 וולנטה רק עם המנוע הקטן בהיצע - V8 מוגדש בנפח 4.0 ליטר, שמקורו בחטיבת AMG של מרצדס. למנוע זה 503 כ"ס ו-68.8 קג"מ, וכוחו מועבר לסרן האחורי דרך תיבת שמונה הילוכים אוטומטית ודיפרנציאל מוגבל החלקה. משקלה העצמי של DB11 וולנטה הינו 1870 ק"ג - כבד ב-110 ק"ג ביחס לגרסת קופה V8. הפער במשקל בא לידי ביטוי בהבדל קטן ביצועים: 4.1 שניות ל-100 קמ"ש ו-300 קמ"ש מרביים, לעומת 4 שניות ו-301 קמ"ש מרביים ב-V8 קופה. המשקל הנוסף משפיע, בין השאר, על חלוקת המשקל בין הסרנים - כעת מדובר על 47%/53% (לטובת הסרן האחורי) בוולנטה V8, לעומת 49%/51% (לטובת הסרן האחורי) בקופה V8.
לגרסה הפתוחה חישוקים שונים משל גרסת הקופה, ואלו חוסכים 5 ק"ג מהמשקל הבלתי מוקפץ. לתא המטען נפח של 222 ליטר - גדול ב-20% ביחס ל-DB9 וונלטה. עוד בענייני שימושיות - לראשונה בגרסת וולנטה, ישנם גם התקני איזופיקס גם במושב האחורי.
מאוטודיל, יבואנית אסטון מרטין לישראל, נמסר כי אסטון מרטין DB11 וולנטה תוצע בישראל באמצע 2018, בסביבות חודש יולי. אם לשפוט לפי פערי המחירים בבריטניה, הרי שמחירה של DB11 וולנטה מקביל לזה של גרסת V12 קופה (מ-1,835,000 שקלים בישראל).
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות