כמעט שש שנים עברו מאז הוצגה הלמבורגיני אוונטדור – מכונית-העל של המותג שהחליפה את המורצ'יאלגו. כעת היצרנית חושפת ריענון לדגם שזוכה בהודעה לעיתונות בתואר "הדור הבא" - ומקבל את תוספת האות S לשם.
המראה החיצוני (והקיצוני) לא השתנה באופן דרמטי, ויחד עם זאת האוונטדור S זכתה בחזית מעודכנת קלות; זו כוללת פגוש וספליטר חדשים, שלפי האיטלקים תורמים להגדלת כוח ההצמדה האווירודינמי ב-130%(!).
צילום: מנהל
מאחור צוידה ה-S בפגוש ויחידות תאורה חדשות. מהצד בולטים פתחי אוורור מעל בתי הגלגלים האחוריים, קריצה ברורה לקונטאש המיתולוגית.
במפתיע תא הנוסעים, שכבר מתחיל להראות מעט מיושן, לא זכה לעדכון מתבקש.
צילום: מנהל
למפרט מצטרף היגוי אחורי אקטיבי – לראשונה בלמבורגיני סדרתית – שאמור לשפר את היכולת בכביש המפותל ובמסלול, יכולת שכבר נהנית משירותי הנעה כפולה ומתלים אדפטיביים. מצבי הנהיגה השונים, שמשנים את חלוקת המומנט בין הצירים ואת תפקוד הבולמים, נשארו גם הם: Strada לנהיגה יום-יומית (חלוקה של 60/40 לטובת הציר האחורי), Sport (90/10) ו-Corsa למסלול (80/20), שגם מאלחש את בקרת היציבות.
צילום: מנהל
בתא המנוע לא ניכרת מהפכה, אלא רק שדרוג קל במקובל. מנוע ה-V12 המוכר נותר בנפח 6.5 ליטרים, אך הספקו טיפס מ-700 כ"ס (בגרסת הבסיס הנוכחית) ל-740 כ"ס בגרסת הבסיס של ה-S. יחד עם 70.3 קג"מ מדובר בנתונים קרובים למדי לאלו של ה-SV הבכירה בהיצע הנוכחי. אגב, שיא המומנט מושג ב-5,500 סל"ד, כמעט קו-אדום במנועים מקובלים, ושיא ההספק מתקבל רק ב-8,400 סל"ד! הצליל, האמינו לנו, אלוהי. בעצם, אל תאמינו לנו – הקשיבו בעצמכם:
תיבת ההילוכים לא השתנתה – רובוטית חד-מצמדית עם 7 הילוכים, למרות העליה הקלה בהספק, נתון התאוצה לא השתפר, אבל עדיין מרשים מאוד: 2.9 ש' מ-0 ל-100. המהירות המירבית – 350 קמ"ש.
האוונטדור S תוצע למכירה בסוף הרבעון הראשון של 2017, עם תג מחיר, התחלתי, של 281,555 יורו.
השאלה היא האם מישהו ירים את הכפפה ויביא אוונטדור נוספת ארצה. מי אמר עודד שריקי?
לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.