ראלי גרמניה – שלושה מירוצים באחד - אוטו

ראלי גרמניה – שלושה מירוצים באחד

מהבוץ הפינלנדי אל ראלי קיצי ורגוע (יחסית) על אספלט גרמני

עוד לפני שנתחיל בסיפורו של ראלי גרמניה, שווה לציין עובדה אחת – בפעם הראשונה מאז 2009 לא מוביל נהג צרפתי את האליפות בשלב מתקדם כל כך של העונה. אומנם אוג'ייה ניצח בארבעה מירוצים השנה והוא מחזיק בדיוק באותו מספר נקודות כמו מוביל הטבלה, נויביל, אך הוא נאלץ להסתפק במקום השני. שני המובילים הוכיחו כבר יכולת בגרמניה – נויביל ניצח כאן ב-2014, אך אוג'ייה ניצח בשנתיים האחרונות – הוא אפילו ניצח כאן את מלך הראלי, לואב, ב-2011. ואגב לואב – הוא נקרא למילואים כדי לבחון את ה-c3 הבעייתית בניסיון לאתר את מקור הבעיות.
ראלי גרמניה, הנמצא באליפות מ-2002, מאתגר את מהנדסי הקבוצות בשל השילוב בין כבישי אספלט לכבישי בטון, ובנוסף הוא נערך בשלושה אזורים שונים. ביום הראשון באזור נהר המוזל, בשני באזור בארמהולדר וביום השלישי הוא מגיע לאזור כפרי שם עובר המסלול על דרכים צדדיות.

לאטוולה בעוד ראלי מאכזב
ערב חמישי ויום שישי- גשם,בחירת צמיגים והגפנים שביניהם (סטייגי'ם 1-8, 110.56 ק"מ תחרותיים)
כמקובל נערך ביום חמישי סטייג' מקדים וקצרצר, בו זכה יאן קופצ'קי שנהג בפאביה R5, מכונית השייכת לקטגוריה נמוכה יותר. ובקטגוריה הבכירה יש דרמה ראשונה – מיק מטיח את ה-C3 שלו במעקה, מעקם את מנגנון ההיגוי ומאבד עשר דקות. הוא, למעשה, איבד כבר עכשיו כל סיכוי לתוצאה טובה.
התחזית ליום שישי דיברה על גשם, ואתגרה את אנשי הצמיגים של הקבוצות. האם לבחור צמיגים מחורצים לגשם כבד, צמיגים רכים וחלקים לגשם קל או צמיגים קשים יותר (ועמידים יותר בחום) ליום שמשי? כל צוות וההימור שלו.
הסטייג' הראשון היה יבש, וסיים אותו ראשון סורדו – אך הפער למקום השמיני הוא 5.2 ש' בלבד. צמוד מאוד. בסטייג' הבא ת'יירי נויביל קופץ לביקור באחד הכרמים שלאורך המסלול, ומשאיר בין הגפנים חלק מהאביזרים האירודינמיים של ה-i20 שלו. וכנראה שהיה מדובר בקטע כביש בעייתי במיוחד – האנינן ולאטוולה ירדו מהכביש גם הם באותה נקודה, אך יצאו ללא פגע. אויט טאנאק מנצל את הבלגאן כדי להתמקם במקום הראשון בסוף הסטייג'. בסטייג' הבא מיקלסן, שחזר אל מאחורי ההגה של ה-C3, בפעם הראשונה על אספלט, נוטל את ההובלה – הוא יאבד אותה בחזרה לטאנאק עוד לפני שהיום יגמר, בסטייג' השביעי. בקרב הצמרת (בדירוג הכללי) מוביל נויביל, במקום השלישי, על אוג'ייה שאיבד זמן ומיקומים בגלל סבסוב. יאן קופצ'קי, ההוא מהסטייג' הראשון, ממשיך להרשים וממוקם עשירי עם הפאביה R5.

האנינן בקפיצה מרשימה
יום שבת- השמש זורחת על האלוף המכהן (סטייגי'ם 9-17, 146.67 ק"מ תחרותיים)
היום החל עם אחד הסטייג'ים הקצרים של הראלי, כ-3 קילומטרים בלבד, אך זה היה מספיק בשביל הדרמה הגדולה של היום – וככל הנראה נקודת ההכרעה של האליפות. באחת הפניות נפגעה ה-i20 של ת'יירי נויביל בחלק הפנימי של הגלגל, מה שגרם לשבר במתלה – ואילץ את נויביל לפרוש מהיום. זה כמובן פעל לטובתו של אוג'ייה, הוריד ממנו הרבה לחץ ואפשר לו "ללכת על בטוח" – ולנהוג בצורה רגועה ושקולה במהלך היום. שאר היום כבר התנהל בצורה שקטה יותר, עם מעט דרמות: בסטייג' 10 חטף היידן פאדון תקר שעלה לו ביותר מדקה וחצי ודרדר אותו למקום השמיני; בסטייג' 15 היה זה תורו של לאטוולה, שנלחם על המקום השישי, לאבד אוויר באחד הצמיגים ולאבד דקה וחצי; כריס מיק המשיך לסבול ממזל רע כאשר תקלה במשאבת המים אלצה אותו לפרוש סופית מהראלי. בסטייג' 15 סבל האנינן, במקום השלישי, מכשל של אחד מבולמי הזעזועים ביאריס שלו, ובסטייג' הבא התדרדר למקום הרביעי (מאחורי אלפין אווינס). לפחות החשש שעלה לפני הראלי, מפגיעה של מכוניות במחסומי הנ"ט הפזורים באזור הראלי, שרידים מימי מלחמת העולם השניה, לא התממש.
והסדר בסוף היום השני – טאנאק בפיאסטה, מיקלסן ב-c3 ואוג'ייה שלישי בפיאסטה נוספת.

רדבול באמת נותנת כנפיים...
יום ראשון- טארמק (Tarmac) טאנאק (סטייגי'ם 18-21, 51.94 ק"מ תחרותיים)
היום האחרון והקצר ביותר של הראלי לא סיפק דרמות מיוחדות או מהפכות בדירוג. ת'יירי נויביל ללא ספק יצא המפסיד הגדול של הראלי. הוא אפילו לא הצליח להשיג נקודת ניחומים בפאוור סטייג' – וכאילו כדי לזרות מלח על הפצעים יריבו, אוג'ייה, לא רק שסיים שלישי בראלי, אלא גם צבר שני נקודות בפאוור סטייג'. שמיני בדירוג הכללי סיים היידן פאדון, אחרי עוד ראלי מאתגר עבורו ועבור יונדאי שרואה את קבוצת SPORT-M מתרחקת ממנה בדירוג הקבוצות. לאטוולה שביעי, עם בונוס של 3 נקודות מהפאוור סטייג'; שישי אלפין אווינס, שירד מקום אחד בדירוג בסטייג' האחרון; חמישי, בפעם השישית העונה, ( ועם נקודה נוספת בפאוור סטייג') קרייג ברין האירי, שעל אף חוסר נסיונו מצליח להיות הנהג המוביל של סיטרואן בזכות שילוב בין כשרון לבגרות.

נויביל והגלגל הסורר
רביעי סיים יוהו האנינן, שלמרות התוצאה הנאה עדיין נשמעים קולות הקוראים להחליפו. שלישי, בראלי מצוין עוברו, סבסטיאן אוג'ייה, שיחד עם הנקודות שצבר בפאוור סטייג' פותח פער של 17 נקודות על נויביל בדירוג הנהגים. במקום השני, בהישג שהפתיע את כולם, סיים אנדראס מיקלסן בהופעתו ראשונה על אספלט עם ה-3C. לאור התוצאות הטובות שרשמה ה-c3 גם בקורסיקה (ראלי אספלט נוסף) נראה שבסיטרואן יכולים להיות מרוצים מביצועי האספלט של המכונית – עכשיו רק נשאר להם לשפר את יכולת העפר. כדאי שינצלו ביעילות את הפגרה הארוכה (שבעה שבועות) עד הראלי הבא. ובמקום הראשון – בפעם השניה העונה והראשונה על אספלט – אויט טאנאק האסטוני, שגם הוביל ברוב המירוץ, עם שילוב של בגרות ויכולת. הוא נמצא עכשיו בדירוג הכללי במרחק של 16 נקודות בלבד מנויביל שבמקום השני, כך שהמירוץ לאליפות עוד פתוח. המצב באליפות הקבוצות, לעומת זאת, כבר כמעט סגור, כאשר רק קטסטרופה תמנע מ-M-SPORT, שמובילה ב-64 נקודות, את האליפות.

לאפי בזמן אוויר
תוצאות סופיות - ראלי גרמניה לאחר 21 סטייג'ים:
נהג/מכונית/נקודות זמן סופי (הפער מהמקום הראשון)
1. אויט טאנאק/ פיאסטה 2:57:31.7
2. אנדראס מיקלסן/ סיטרואן סי 3 2:57:48.1 (16.4+)
3. סבסטיאן אוג'ייה/ פיאסטה / (2+15) 2:58:02.1 (30.4+)
4. יוהו האנינן, יאריס / (12) 2:59:20.9 (1:49.2+)
5. קרייג ברין/ סיטרואן סי 3 (1+10) 2:59:33.2 (2:01.5+)
6. אלפין אווינס/ פיאסטה / (8) 2:59:35.1 (2:03.4+)
7. יארי מאטי לאטוולה/ יאריס / (3+6) 3:01:29.9 (3:58.2+)
8. היידן פאדון/ i20 קופה / (4) 3:02:04.1 (4:32.6+)
9. ארמין קריימר/ פיאסטה/ (2) 3:07:51.1 (10:19.4+)
10. אריק קאמילי/ פיאסטה / (1) 3:08:16.0 (10:44.3+)

תוצאות האליפות לאחר עשרה סבבים:
דירוג הנהגים/מכוניות נק'
1. סבסטיאן אוג'ייה/ פיאסטה 177
2. ת'יירי נויביל/ i20 קופה 160
3. אויט טאנאק/ פיאסטה 144
4. יארי-מאטי לאטוולה/ יאריס 123
5. דני סורדו/ i20 קופה 89
6. אלפין אווינס/ פיאסטה 87
7. קרייג ברין/ סיטרואן סי 3 64
8. יוהו האנינן/ יאריס 58
9. היידן פאדון/ i20 קופה 55
10. אספקה לאפי/ יאריס 49
11. אנדראס מיקלסן/ סיטרואן סי 3 39
12. כריס מיק/ סיטרואן סי 3 31

דירוג הקבוצות נק'
1. Sport World Rally Team -M עם 325
2. Hyundai Motorsport עם 261
3. Toyota GAZOO Racing WRT עם 213
4. Citroen Total Abu Dhabi WRT עם 163


     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות