סוף דצמבר אולי לא נשמע כמו תאריך טוב למירוץ ראשון, אבל במציאות שלנו, זה המצב. וכך נוכל לנצל את חופשת החנוכה לא רק לבליסת סופגניות ותשלום מופרז על במבה בפסטיבלי ילדים, אלא גם לשאיפת ניחוח צמיגים איכותי וקצת תרבות מוטורית.
כי כן, ב-30 לדצמבר יערך מירוץ הדראג הראשון (ומטבע הדברים גם האחרון) של עונת 2016. הוא ייערך במנחת דימונה, ולשם שינוי יהיה יציע לקהל, שימוקם על קו הזינוק.
המירוץ יהיה במתכונת הקלאסית - מעמידה למרחק של 402 מטר (רבע מייל). המתחרים יחולקו למספר קטגוריות, לפי סוג ההנעה - אחורית, קדמית וכפולה. ישנה גם תת קטגוריה להנעה הקדמית "סטנדרט", משמע לאלו שנשארו עם הטורבו מקורי.
בחנוכה נדע מי המכונית המהירה בישראל
צילום: אלכס סלזניוב
וכן, זה אומר שהמכוניות בשאר הקטגוריות רחוקות מאוד מהמפרט, וההספק, איתו יצאו מהמפעל. מהיכרות שלנו עם חלק מהמתחרים, יעמדו על קו הזינוק מכוניות שבכל הקשור לתאוצה, יכולות ללעוס, לירוק ובאופן כללי להשפיל כל מכונית סדרתית שנמכרת בישראל, כולל אלו באולמות התצוגה של פרארי ופורשה. כי עם כל הכבוד לאקזוטיקה, לחלק מהמתחרים שאמורים להגיע לאירוע יש כאלף סוסים(!) באורווה. ההיצע כולל את כל המכוניות המתבקשות – מכוניות שרירים אמריקאיות, גרמניות מוגדשות, רפליקות ראלי יפניות – וגם פיאט אונו אחת.
בחנוכה נדע מי המכונית המהירה בישראל
צילום: אלכס סלזניוב
הכניסה לקהל היא בתשלום – 50 שקלים למקצי האימון (שיערכו ביום חמישי, יום לפני המירוץ) ו-160 שקלים למירוץ עצמו. המירוץ יתחיל בשעה עשר בבוקר, מספר המקומות מוגבל ל-1000 איש והמארגנים מדווחים כי שני שליש מהכרטיסים ליום המירוץ כבר נמכרו (למי שרוצים להזמין כרטיס, לחצו – כאן).
אז אם גם אתם שוברים את הראש מה לעשות עם הילדים בחופש, הנה משהו קצת אחר, שבתקווה יפתח להם את העיניים לגבי העולם שמעבר לטאבלט.

בחנוכה נדע מי המכונית המהירה בישראל
צילום: אלכס סלזניוב