יורו NCAP – איוניק, Q2 ואדג' מקבלים 5 כוכבים - אוטו

יורו NCAP – איוניק, Q2 ואדג' מקבלים 5 כוכבים

חמישה דגמים נבחנו במבחן הבטיחות האירופאי


יורו NCAP, ארגון הבטיחות האירופאי, פרסם היום את תוצאות מבחני הבטיחות שערך לאודי Q2, יונדאי איוניק, סאנגיונג טיבולי, סוזוקי איגניס ופורד אדג'.
חמישה כוכבים – בלי תירוצים
אודי Q2 – פנאי עם 5 כוכבים
אודי Q2 נבחנה עם מפרט בטיחותי אקטיבי (תקני) הכולל בלימה אוטונומית וזיהוי הולכי רגל, וזכתה בציון של 5 כוכבים. עוד לא ידוע אם המפרט הבטיחותי בארץ יהיה זהה.
בשל חשש לפגיעה באזור האגן, הציון בהגנה על הולכי הרגל נמוך יחסית.
מבוגרים – 93%
ילדים – 86%
הולכי רגל – 70%
מערכות בטיחות – 70%
יונדאי איוניק – 5 כוכבים
האיוניק נבחנה עם מפרט בטיחותי תקני הכולל בלימה אוטונומית וזיהוי הולכי רגל, וזכתה בציון של 5 כוכבים.
בדומה לאודי, האיוניק מקבלת ציון נמוך (יחסית) בהגנה על הולכי רגל, במקרה זה בגלל קשיחותן של קורות A במרכב.

מבוגרים – 91%
ילדים – 80%
הולכי רגל – 70%
מערכות בטיחות – 82%
פורד אדג' – 5 כוכבים
פורד אדג' נבחנה עם מערכות בטיחות אקטיביות כגון בלימה אוטונומית וזיהוי הולכי רגל. מערכות אלה מוצעות בישראל, אבל לא תקנית ורק ברמות הגימור הגבוהות יותר.
גם האדג' זכה לדירוג יחסית נמוך בהגנה על הולכי רגל בשל חשש לפגיעה באזור האגן, ובדיוק כמו ה-Q2.
מבוגרים – 85%
ילדים – 76%
הולכי רגל – 67%
מערכות בטיחות – 89%
חבילות בטיחות משנות ציון
סוזוקי איגניס – 3 כוכבים (5 כוכבים עם חבילת הבטיחות {Safety Pack})
הסופרמיני של סוזוקי נבחנה עם שתי רמות אבזור בטיחות: עם חבילת הבטיחות ובלעדיה; החבילה כוללת בלימה אוטונומית.
להלן הציונים לאיגניס התקנית (בסוגריים: עם חבילת הבטיחות)
מבוגרים – 79% (87% עם חבילת בטיחות)
ילדים – 79% (בשני המקרים)
הולכי רגל – 67% (77% עם חבילת בטיחות)
מערכות בטיחות – 25% (60% עם חבילת בטיחות)
סאנגיונג טיבולי – 3 כוכבים (4 כוכבים עם חבילת בטיחות)
רכב הפנאי הקטן של סאנגיונג נבחן גם הוא עם שתי רמות אבזור בטיחותי: עם חבילת אבזור בטיחות ובלעדיה; החבילה כוללת בלימה אוטונומית.
עם חבילת הבטיחות ובלעדיה, הטיבולי קיבל ציון נמוך בהגנה על ילדים בשל חשש לפגיעה באזור החזה. הציונים של הטיבולי תקפים גם לגרסת XLV שיש לה שבעה מקומות.
להלן הציונים לטיבולי התקנית (בסוגריים: עם חבילת הבטיחות):
מבוגרים – 74% (82% עם חבילת בטיחות)
ילדים – 62% (בשני המקרים)
הולכי רגל – 55% (65% עם חבילת בטיחות)
מערכות בטיחות – 25% (43% עם חבילת בטיחות)
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות