כאשר דניאל ריקרדו זינק מהמקום העשירי לגרנד פרי של אזרבייגאן, אחרי שפגע בגדרות המגן בהקפות הדרוג, הוא בטח לא חלם על מקום על הפודיום, לא כל שכן ניצחון. אבל המירוץ המבולגן שנערך בעיר הבירה באקו הצליח להפתיע את כולם, גם אותו.
הבלגן במירוץ, שהופסק באמצע אחרי שתי הוצאות של מכונית קוצבת, הכתיב תוצאות מפתיעות. כך למשל זכה לטפס על המדרגה השלישית בפודיום נהג של וויליאמס - ועוד לאנס סטרול הצעיר. במובנים רבים, גם המקום השני של ואטרי בוטס, נהגה של מרצדס, היה מפתיע שכן הוא הדרדר אחרי הזינוק למקום האחרון.
המירוץ נפתח בסדרת תאונות, בהן זו של בוטס וקימי ראיקונן בפרארי. כתוצאה ממנה טיפס סבסטיאן פטל בפרארי למקום השני, ואילו בוטס כאמור התדרדר למקום האחרון, אחרי שנאלץ להיכנס לרחבת הטיפולים להחלפת חרטום. לואיס המילטון, ששלט במקצה הדירוג, התבסס במקום הראשון והחל פותח פער מפטל. ואולם חלקי המכוניות שנשארו על המסלול, יחד עם פרישת מכונית הטורו-רוסו של דניל קוייאט, גררו הוצאת מכונית קוצבת בהקפה ה-11. זו יצאה מהמסלול אך חזרה מייד שוב בשל עוד תאונות בהזנקה מחדש. אלא שאז המארגנים הניפו דגל אדום והפסיקו את המירוץ, כדי לנקות את המסלול.
ריקרדו ניצח במירוץ מטורף באייזרביג'אן
צילום: מנהל
הבלגן גם מרט את עצבי הנהגים, וכך ממש לפני ההפסקה ראינו התכתשות לא אופיינית בין פטל להמילטון, כאשר תוך כדי נסיעה מאחורי המכונית הקוצבת המילטון בלם באופן פתאומי באמצע הפניה כדי להאט את טור המכוניות לקראת ההזנקה מחדש. הבלימה גרמה לפטל לפגוע בו מאחור. פטל הזועם הגיב בנגיחה בדופן מכונית המרצדס של המילטון.
אחרי הזינוק מחדש התגלתה בעיה מוזרה במכונית של המילטון. מגן הצוואר והראש שלו החל מתנתק והוא נאלץ להיכנס לרחבת הטיפולים כדי לתקן זאת. באותו זמן החליטו המארגנים על עונש עצור וסע של 10 ש' לפטל. פטל הצליח להיכנס לרחבה ולחזור לפני המילטון אבל שניהם איבדו את ההובלה. הסדר המוזר שהתגבש כלל את ריקרדו שהוביל לפני סטרול. מאחור החל בוטס, שכל ההזנקות מחדש סייעו לו לצמצם את הפער, לטפס במיקום. הוא החל דולק אחרי סטרול, עד שעקף אותו ממש על קו הסיום.
פטל סיים רביעי לפני המילטון. אסטבן אוקון בפורס-אינדיה סיים שישי, לפני קווין מגנוסן ברנו וקרלוס סיינז בטורו-רוסו. פרננדו אלונסו סיים תשיעי והביא נקודות ראשונות למקלארן. עשירי סיים פסקל וורלין בסאובר.
ריקרדו ניצח במירוץ מטורף באייזרביג'אן
צילום: מנהל

גרנד-פרי אייזרביג'ן
1. דניאל ריקרדו - רד-בול
2. ואטרי בוטס- מרצדס
3. לאנס סטרול- וויליאמס
4. סבסטיאן פטל- פרארי
5. לואיס המילטון - מרצדס
6. אסטבן אוקון -פורס-אינדיאה
7. קוין מגנוסן- רנו
8. קרלוס סינז - טורו-רוסו
9. פרננדו אלונסו -מקלארן
10. פסקל וורלין -סאובר

אליפות העולם לנהגים
1. סבסטיאן פטל -153 נק'
2. לואיס המילטון - 139 נק'
3. ואטרי בוטס - 118 נק'
4. דניאל ריקרדו - 92 נק'
5. קימי ראיקונן – 73 נק'

אליפות העולם לקבוצות
1. פרארי – 250 נק'
2. מרצדס – 226 נק'
3. רד-בול – 137 נק'
4. פורס-אינדיאה - 79 נק'
5. טורו-רוסו – 37 נק'

ריקרדו ניצח במירוץ מטורף באייזרביג'אן
צילום: מנהל