לואיס המילטון ניצח בגרנד-פרי של אבו-דבי, אך לא הצליח למנוע מניקו רוזברג לסיים שני, דבר שהספיק לו כדי לזכות באליפות העולם הראשונה שלו. זו הפעם השניה בהיסטוריה של הפורמולה 1 שבן של אלוף עולם (קקה רוזברג) זוכה באליפות. הראשון היה כמובן דיימון היל. אבל המירוץ הזה בוודאי לא היה "עוד יום במשרד" עבור רוזברג.

שני נהגי מרצדס היו המהירים ביותר בהקפות הדירוג, כאשר המילטון פותח מהעמדה הבכירה. שניהם גם זינקו ראשונים, ולכאורה נראה היה שהמאבק על האליפות מוכרע בקלות. המילטון ינצח ורוזברג יסיים שני ויזכה באליפות. אלא שהדברים החלו להסתבך עבור הנהג הגרמני כאשר הוא נאלץ להתעכב ביציאה מהחלפת הצמיגים בגלל כניסת מכונית הפרארי של פטל. זה גרם לכך שהוא יצא מאחורי הרד-בול של מקס וורסטפן, שהסתפק בהחלפת צמיגים אחת. לרגע היה נראה שוורסטפן יכול לשבש לרוזברג את התוכניות ואת האליפות, אבל רוזברג לא מוביל את הטבלה במקרה או בגלל מזל, והוא הצליח לעקוף את ההולנדי הצעיר בעקיפה מרשימה. ואז החל המשחק של המילטון. במקום לרדוף אחרי פטל, שנטל את ההובלה כאשר הימר על החלפת צמיגים שנייה מאוחרת, הוא האט את הקצב. הכוונה, כך נראה, הייתה לסבך את רוזברג במאבק עם מכוניות הפרארי והרד-בול שמאחוריו.
צילום: מנהל
המילטון הימר שרוזברג יהסס לתקוף אותו ולהסתכן בתאונה שתעלה לו באליפות - וצדק.
המילטון המשיך לשמור על קצב איטי ונהיגה הגנתית גם כשחזר למקום הראשון כאשר פטל נכנס להחלפת הצמיגים השניה. קבוצת מרצדס הפצירה בהמילטון שוב ושוב להאיץ את הקצב, אחרת הם עוד עלולים להפסיד את המרוץ, אך המילטון לא נענה, אלא ענה "תנו לנו להתחרות". בינתיים פטל, שיצא מהחלפת הצמיגים המאוחרת על צמיגים סופר-רכים, והיה הנהג המהיר על המסלול, עבר את דניאל ריקרדו ברד-בול ואת וורסטפן, שבעצמו היה כבר קרוב מאוד לרוזברג, בשתי ההקפות האחרונות לחץ פטל על רוזברג, אך זה הצליח שלא להיכנע ועדיין להימנע מלתקוף את המילטון.
צילום: מנהל
כמובן שבקבוצה לא אהבו את התנהגותו של המילטון, אך היחיד שדיבר על כך בטקס הסיום היה דווקא פטל, שאמר שלא חשב להתמודד על ההובלה עד שהבין שהמילטון מאט..."אז חשבתי - למה לא לעקוף את שניהם?" רביעי סיים וורסטפן במירוץ מצוין, אחרי שהדרדר לאחור בשל תאונה בזינוק. וחמישי סיים חברו לקבוצה ריקרדו, שהקדים את קימי ראיקונן בפרארי השנייה .שביעי סיים ניקו הולקנברג בפורס אינדיאה לפני חברו לקבוצה סרג'יו פרז. פיליפה מאסה, במירוץ שסיים קריירה ארוכה מאוד, סיים תשיעי בוויליאמס לפני פרננדו אלונסו במקלארן. תמה עונת 2016.
צילום: מנהל

גרנד פרי אבו-דאבי
1. לואיס המילטון – מרצדס
2. ניקו רוזברג – מרצדס
3. סבסטיאן פטל – פרארי
4. מקס וורסטפן – רד-בול
5. דניאל ריקרדו- רד-בול
6. קימי ראיקונן – פרארי
7. ניקו הולקנברג – פורס-אינדיאה
8. סרג'יו פרז – פורס אינדיאה
9. פיליפה מאסה – וויליאמס
10. פרננדו אלונסו – מקלארן

אליפות העולם לנהגים
1. ניקו רוזברג – 385 נק'
2. לואיס המילטון – 380 נק'
3. דניאל ריקרדו – 256 נק'
4. סבסטיאן פטל– 212 נק'
5. מקס וורסטפן – 204 נק'

אליפות העולם ליצרנים

1. מרצדס – 765 נק'
2. רד-בול – 468 נק'
3. פרארי – 398 נק'
4. פורס-אינדיאה – 173 נק'
5. וויליאמס – 138 נק'