מרצדס S קלאס החדשה
הטוב ביותר יכול להיות טוב-עוד-יותר, או כך לפחות מקווים במרצדס להוכיח עם מתיחת הפנים של ה-S קלאס, מכונית הפאר שזכתה למחמאות מקיר אל קיר עם השקתה לפני ארבע שנים. הדור השישי של ה-S (שם קוד W222) הפך מאז גם לנמכר ביותר בקטגוריה, מה שיכול להסביר מדוע לפחות מבחינת עיצוב, השינוי אינו משמעותי.
חדשות משמעותיות יותר נמצאות מתחת למכסה המנוע, שם יוצעו יחידות כוח חדשות בחלק מהגרסאות (מרצדס לא פרסמה מפרט מלא של כל הגרסאות). בהשקה, שצפויה בישראל בסוף השנה (אוקטובר-נובמבר 2017), ה-S קלאס תוצע בעולם בגרסאות S350d (טורבו-דיזל 3.0 ליטר, שישה צילינדרים, 286 כ"ס), S400d (אותו מנוע אך עם 340 כ"ס), ו-S560 עם מנוע טווין-טורבו בנזין, V8, נפח של 4.0 ליטר ו-469 כ"ס. גרסה זו תוצע גם ברמת האבזור מייבאך.
שיפור לטוב ביותר: מרצדס S קלאס מתחדשת
צילום: מנהל
מרצדס S560 מייבאך
בפסגת ההיצע ישכנו שתי גרסאות AMG - דגם ה-65 המוכר עם מנוע 6.0 ליטר, 12 צילינדרים וצמד מגדשי טורבו (630 כ"ס ו-101.2 קג"מ), נותר ללא שינוי ומציע תיבת שבעה הילוכים אוטומטית, הנעה אחורית והאצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.3 שניות.
גרסת ה-63 זוכה למנוע חדש - V8 טווין-טורבו בנפח 4.0 ליטר עם 612 כ"ס, 27 יותר מיחידת ה-5.5 ליטר ב-AMG 63 היוצאת. דגם זה יאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש, בתוך - שימו לב - 3.5 שניות, בין היתר תודות לשימוש בתיבת תשעה הילוכים אוטומטית חדשה (שבעה בעבר), הנעה כפולה - המסייעת להוריד את הכוח הרב לכביש - ובקרת האצה אלקטרונית משודרגת.
שיפור לטוב ביותר: מרצדס S קלאס מתחדשת
צילום: מנהל
יותר אוטונומית
מנועים זה לא הכל, וה-S קלאס - שכבר לפני ארבע שנים הציעה יכולת אוטונומית מרשימה למדי - עברה שדרוג גם כאן. בין היתר, המכונית תוכל כעת להאיץ ולבלום בהתאם לתוואי הדרך (למשל עיקולים וצמתים), לעקוב אחר רכב מלפנים או לבצע מעבר נתיבים בלי מעורבות נהג (מלבד הפעלת האיתות), ועוד.
חידוש נוסף יהיה בתא הנוסעים, שם מרצדס תציע שש תוכניות המתאימות למצב הרוח של הנהג ומשפיעות על מאפיינים שונים במכונית. בין היתר, תוכניות אלו ישנו את גוון ועוצמת תאורת האווירה בתא הנוסעים, ריח הבישום, פעולת העיסוי במושבים, בקרת האקלים ואפילו המוזיקה. שש התוכניות נקראות "אימון", "חַיּוּת", "אושר", "חֹם", "רעננות" ו"נוחות". וכן, זה לא נדמה לכם - עשירים נהנים יותר.
שיפור לטוב ביותר: מרצדס S קלאס מתחדשת
צילום: מנהל
מרצדס AMG S65