המכונית האוטונומית של גוגל, על בסיס קרייזלר פסיפיקה
אם יש לכם טיול מתוכנן לפיניקס, אריזונה, יכול להיות שתזכו להיות מהראשונים לחוות רכב אוטונומי בפעולה. חברת וויימו (Waymo), חטיבת המכוניות האוטונומיות של גוגל, הודיעה כי היא החלה לקבל נרשמים לניסוי ציבורי במכוניות ללא נהג.
מבקרים בפיניקס? גוגל תאסוף אתכם בלי נהג
צילום: מנהל
הניסוי, שלב נוסף בדרך למכוניות שלא יצטרכו נהג בשר ודם כדי לנוע על הכביש, יכלול לראשונה משתתפים מחוץ לגוגל - זאת בניגוד לשלב הקודם בו נכחו במכוניות מהנדסים של החברה כדי לפקח על פעולתן. בדרך זו גוגל תוכל לבחון לא רק את המכוניות עצמן, אלא גם את הדרך שבה הציבור הרחב מגיב לאופי הנסיעה שלהן.
המכונית של גוגל מבוססת על קרייזלר פאסיפיקה הייבריד:
"אנחנו נמצאים בשלב בו זה מאוד חשוב לגלות איך אנשים אמיתיים, מחוץ לסביבת גוגל, ישתמשו בטכנולוגיה", כך הסביר מנכ"ל וויימו, ג'ון קראפצ'יק. "המטרה שלנו היא שאותם אנשים ישתמשו (ברכב האוטונומי, ר.צ) לכל צרכיהם".
הניסוי המסקרן ייערך באזורים שונים של מטרופולין פיניקס, כך פורסם על-ידי ה"אוטומוטיב ניוז". לצורכו יוכשרו 500 מיניוואנים מדגם קרייזלר פאסיפיקה, הרכב שהחליף את הטאון אנד קאנטרי (וויאג'ר) ועדיין לא משווק בישראל, למרות שהוצג בארה"ב עוד בינואר 2016. הרכב, שכבר נמצא בניסוי של גוגל מספר חודשים, יוצר בסיוע פיאט קרייזלר אוטומובילס.
הדגמת נהיגה אוטונומית של GM בתנאי לילה בסן פרנסיסקו:
עוד נמסר כי בגוגל ימיינו את הנרשמים לשירות - זאת במטרה לאתר מגוון רחב ככל הניתן של אנשים, הן מבחינת זהותם האישית והן מבחינת העדפותיהם התחבורתיות ואופי התנועה שלהם ביומיום. השלב החדש בתוכנית הרכב האוטונומי של גוגל מגיע כשבע שנים לאחר שחברת הטכנולוגיה הכריזה לראשונה על כוונתה להיכנס לתחום. גוגל, שהייתה אז מהחלוצות במחקר ופיתוח של רכב אוטונומי, שמרה מאז על מעמדה כמובילה בתחום.