מרצדס GLC קיבל את טיפולה המסור של סדנת AMG, והתוצאה לפניכם: מנוע 4.0 ליטר טווין-טורבו V8 עם עד 510 כ"ס, 3.8 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ועיצוב אגרסיבי. כל זאת ברכב הפנאי הבינוני בגודלו של מרצדס, שהושק לראשונה ביוני 2015 כמחליף ל-GLK. גרסאות העל של ה-GLC צפויות להגיע לישראל בתחילת 2018, כך נמסר ל"אוטו" מיבואנית המותג, חברת כלמוביל.
ה-GLC 63 AMG יוצע בשתי גרסאות, רגילה עם 476 כ"ס ב-5,500 סל"ד ו-66.2 קג"מ ב-1,750 סל"ד, האצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.0 שניות ומהירות מרבית של 250 קמ"ש, מוגבלת אלקטרונית כמובן. גרסה שנייה היא ה-S, עם 510 כ"ס ו-71.33 קג"מ באותו הסל"ד.
השתיים מובדלות גם במערכת ההנעה הכפולה. בעוד שבגרסה הרגילה יוצע מאחור דיפרנציאל מוגבל החלקה מכנית, גרסת ה-S תיעזר בדיפרנציאל אלקטרוני לאותה משימה - מניעת החלקת גלגל פנימי בפנייה לצורך שיפור היכולת הדינמית. לשתי הגרסאות תיבת תשעה הילוכים המכונה "AMG Speedshift MCT", ומשלבת בין תיבה אוטומטית פלנטרית (ללא ממיר מומנט) למספר מצמדים (אך אינה דומה לרובוטית דו-מצמדית). את שתי הגרסאות ניתן להזמין במרכב רגיל וקופה (ללא הבדל בביצועים).
מרצדס GLC על סטרואידים באדיבות AMG
צילום: מנהל
לגרסאות העל של ה-GLC יוצעו חמישה מצבי נהיגה בלחיצת כפתור - חסכון (עם ניתוק המנוע מהגלגלים בעזיבת המצערת לחסכון בדלק), רגיל, ספורט, ספורט+ ומירוץ. כל המצבים מובדלים באופי התגובה של מערכות שונות במכונית - בהן תגבור ההיגוי, מהירות העברת ההילוכים ותגובת המצערת.
מרצדס GLC על סטרואידים באדיבות AMG
צילום: מנהל
גרסאות ה-GLC 63 AMG צפויות להגיע לאולמות התצוגה באירופה בספטמבר, אם כי ניתן יהיה להזמינן כבר מחודש יוני הקרוב, לאחר שיערכו הופעת בכורה בשבוע הבא בתערוכת ניו יורק. לישראל הגרסאות החדשות צפויות להגיע בתחילת 2018.
מרצדס GLC על סטרואידים באדיבות AMG
צילום: מנהל