מארק פילדס (מימין) עם ביל פורד
טלטלה בצמרת פורד. מנכ"ל יצרנית הרכב, מארק פילדס, פוטר מתפקידו - פחות משלוש שנים לאחר שירש את המשרה מאלן מולאלי, מי שחילץ אותה מסכנת פשיטת רגל והביא אותה לשיאי ריווחיות. מאז נכנס פילדס לתפקיד ביולי 2014, ערך מניית החברה צנח בכ-40% - מכ-17.6 דולר לפחות מ-10.9 - מכירותיה מדשדשות וריווחיותה בסכנה.
את פילדס יחליף בתפקיד ג'יימס האקט, שעומד כיום בראש חטיבת הניידות החכמה - העוסקת בין היתר בפיתוח המכוניות האוטונומיות של המותג ושירותי ניידות מתקדמים אחרים. בחירה בהאקט משדרת מסר לוול סטריט בנוגע לרצינות פורד בכל הקשור בהפיכת היצרנית מחברה לייצור מכוניות, לספקית שירותי ניוד ולחברה בעלת נטייה טכנולוגית. זהו צעד נדרש בניסיון לבלום, או לפחות להאט, את דריסת הרגל של יצרניות טכנולוגיה וסטארט-אפ דוגמת גוגל וטסלה לתחום הרכב.
מחיר הדשדוש: מנכ
צילום: מנהל
מארק פילדס - בדרך החוצה
במסגרת הארגון מחדש בצמרת החברה, נשיא פורד אירופה, המזרח התיכון ואפריקה, ג'יימס פארלי, יזכה אף הוא לתפקיד נרחב יותר ביצרנית - כך על-פי דיווח של המגזין הכלכלי פורבס, שחשף את התוכנית להדחת פילדס. על-פי הדיווח, הכרזה רשמית על פיטוריו של פילדס תתקבל כפי הנראה עוד היום (ב'). בפורד סירבו לאשר רשמית את הפרטים.
מחיר הדשדוש: מנכ
צילום: מנהל
ג'יימס האקט, מנכ"ל פורד החדש
ביצועיה הפושרים של מניית פורד בוול סטריט, עם ירידה עקבית לאורך שלוש שנים למרות עלייה במכירות בשוק האמריקאי, היא הסיבה העיקרית לפיטוריו של פילדס. הוא נכנס לתפקיד מיד אחרי מולאלי, מי שחולל מהפכה ביצרנית והשיק את תוכנית "פורד אחת" - במסגרתה בוטלה כמעט לחלוטין הפרדת הדגמים בין אזורים שונים בעולם, ואותם דגמים הוצעו - בשינויים והתאמות קלות יחסית - בארה"ב, אירופה, סין ואף בישראל.
תוכנית זו סייעה להורדה דרמטית בעלויות הפיתוח של דגמים חדשים, ונחשבת לאחת הסיבות העיקריות לכך שפורד לא פשטה רגל במהלך משבר האשראי של העשור הקודם, בניגוד למתחרותיה ג'נרל מוטורס וקרייזלר.