11 שנים אחרי שחשפה את המביגייטור (Navigator, נווט) היוצא, לינקולן סוף-סוף מחליפה אותו בדור חדש. רכב הפנאי הענקי (גודל מלא) של יצרנית מכוניות היוקרה מציע מקום לעד שמונה נוסעים, וצפוי להימכר בשני אורכים - שניהם גדולים משמעותית מכל רכב פנאי הנמכר בישראל.
הנביגייטור החדש מציע עיצוב מודרני מבעבר, אך שומר יחסית על הנוסחה הוותיקה - כלומר קווים ישרים יחסית ומבנה רבוע. לינקולן לא מפרסמת מידות, אך הרכב החדש צפוי להציע ממדים דומים לדור היוצא, כלומר אורך של כ-527 או 565 ס"מ, בסיס גלגלים של 302 או 333 ס"מ, ורוחב וגובה של 198 ו-202 ס"מ בהתאמה בשתי גרסאות המרכב. למרות זאת, לינקולן מבטיחה משקל עצמי נמוך יותר בכ-90 ק"ג, עם נתון משוער של 2,885 ק"ג.
הרכב החדש יעשה שימוש במנוע ה-V6 טווין-טורבו בנזין של פורד F-150 רפטור. יחידת הכוח, בנפח 3.5 ליטר, צפויה להפיק 450 כ"ס ותשודך לתיבת עשרה הילוכים אוטומטית והנעה אחורית או כפולה. נתונים סופיים, כמו גם נתוני תצרוכת דלק וביצועים, לא פורסמו.
הנביגייטור החדש מאמץ את הטכנולוגיות המודרניות של קונצרן פורד, בהן תאורה קדמית אדפטיבית תלויית מהירות. זו מאפשרת להציע פריaת אלומות אור רחבה בנסיעה במהירות נמוכה, וצרה ולטווח ארוך יותר במהירות גבוהה (בהתאם לשדה הראייה הרלוונטי לנהג במהירויות שונות).
כן יוצעו מערכת סיוע אקטיבית לכיוון נגרר, מצלמות היקפיות, בקרת שיוט אדפטיבית, מושב נהג עם עיסוי, חימום, קירור ו-30 אפשרויות כיוון חשמלי, שישה שקעי USB, ארבעה שקעי 12 וולט, טעינה אלחוטית לטלפון חכם, שקע 110 וולט וחיבור WiFi ל-10 מכשירים בו-זמנית.
לינקולן נביגייטור חדש: יוקרה, בגדול
צילום: מנהל
פרטים נוספים על הנביגייטור החדש צפויים להתפרסם לקראת תחילת השיווק בסוף השנה. מחירו עדיין לא ידוע, אך הדור היוצא עולה בארה"ב החל מ-63 אלף דולר (כ-230 אלף שקל לפני מסים מקומיים). מחברת דלק מוטורס, יבואנית פורד, נמסר כי אין כוונה לשווק את הנביגייטור בישראל (מותג לינקולן לא מוצע אצלנו כלל לפי שעה).