אופל אינסיגניה קאנטרי טורר (ביואיק ריגל טורX בארה"ב)
ארבעה חודשים אחרי שנחשף הדור החדש וחודשיים אחרי גרסת הסטיישן, אופל אינסיגניה יורדת לשטח. עם הנעה כפולה ומרווח גחון גדול בשני ס"מ, אופל מציעה גרסת קאנטרי טורר (Country Tourer) חדשה, שאמורה לקרוץ לחובבי רכבי הפנאי.
המשפחתית הגדולה מבוססת בגרסה הזו על הספורטס טורר (סטיישן), אך מציעה עיצוב דמוי-שטח עם פלסטיקים שחורים לאורך המרכב ובתי הגלגלים ופגושים חדשים. הדגם החדש אמור להתחרות במשפחתיות גדולות "שטח" דומות, למשל פולקסווגן פאסאט אולטראק - מכוניות שנולדו מתוך ניסיון של יצרניות הרכב לבלום את נהירת הקונים לרכבי הפנאי.
אופל אינסיגניה יורדת לשטח עם הקאנטרי טורר
צילום: מנהל
אופל לא מפרסמת מפרט טכני של האינסיגניה קאנטרי טורר, אך בארה"ב נחשפה במקביל אותה מכונית תחת סמל ביואיק, הריגל טור-איקס (Regal TourX שאופל תכננה ותייצר עבור האמריקאים בגרמניה). ניתן להעריך שהשתיים חולקות יותר מעיצוב, ומכאן שאורך הגרסה החדשה עומד על 498.5 ס"מ, רוחבה 186 ס"מ, גובהה 148 ס"מ ובסיס הגלגלים שלה עומד על 283 ס"מ.
הריגל מוצעת עם מנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין, שמספק 250 כ"ס ו-40.9 קג"מ, ומעביר את הכוח לכל ארבעת הגלגלים בסיוע תיבת שמונה הילוכים אוטומטית. ההנעה הכפולה מציעה חלוקת כוח קדימה-אחורה וגם בין הגלגלים האחוריים, לשיפור היכולת הדינמית. מלבד דגם הבנזין, באירופה סביר כי תוצע גם גרסת דיזל עם ביצועים דומים.
אופל אינסיגניה יורדת לשטח עם הקאנטרי טורר
צילום: מנהל
הקאנטרי טורר תציע מתלים מתכווננים בשלושה מצבים ("רגיל", "ספורט" ו"שיוט"), כאשר מעבר ביניהם ישפיע גם על תגבור ההגה, אופי העברת ההילוכים ותגובת דוושת המצערת. אבזור הבטיחות יכלול, בין היתר, בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי והתרעת רכב חוצה בנסיעה לאחור. כן יוצעו מצלמות חנייה היקפיות ובקרת שיוט אדפטיבית.
מערכת ההנעה הכפולה של האינסיגניה:
שיווק האינסיגניה קאנטרי טורר יחל באירופה מיד לאחר תערוכת פרנקפורט בספטמבר, אז היא תערוך הופעת בכורה. עם זאת, לקוחות ביבשת יוכלו להזמין אותה כבר החל מחודש יוני הקרוב. מחירים ומפרטים מלאים עדיין לא פורסמו, וכמו כן מחברת שלמה, יבואנית המותג לישראל, נמסר ל"אוטו" כי עדיין לא הוחלט בנוגע למועד שיווק בישראל.